Header Ads

Header ADS

Anwar Meroyan lagi -- 'Ini parlimen apa ni? Parlimen burung?'


Sidang Dewan Rakyat akan datang, kata Anwar Ibrahim, memang tidak wajar sama sekali dilangsungkan hanya sehari ketika pelbagai sektor ekonomi diberikan kelonggaran beroperasi.

Katanya, jika isu ancaman Covid-19 menjadi kebimbangan sidang tersebut boleh dilakukan secara maya.

"Boleh buat, soalnya nak buat atau tidak.

"Seperti saya sebut (sebelum ini), main golf boleh, kedai judi boleh buka, banyak lagi kemudahan, macam-macam. Tapi Parlimen tak boleh bersidang," kata presiden PKR itu dalam siaran langsung yang dipancarkan melalui Facebook, hari ini.

Dewan Rakyat dijadual bersidang pada 18 Mei ini. Ia adalah sidang pertama selepas Muhyiddin Yassin membawa Bersatu keluar dari Pakatan Harapan untuk bekerjasama dengan Umno, PAS dan BN.

Beliau kemudian dilantik menjadi perdana menteri.

Mereka kemudian membentuk kerajaan Perikatan Nasional - sebuah gabungan yang dinyatakan Timbalan Presiden Umno, Mohamad Hasan, sebagai entiti tidak berdaftar.

Pengkritik mendakwa sidang itu dihadkan selama sehari saja kerana Muhyiddin bimbang ada usul tidak percaya dikemukakan terhadapnya.

Terdahulu Anwar ditanya mengenai kesesuaian sidang parlimen diadakan secara dalam talian seperti dilakukan Maldives - satu daripada negara terkecil di dunia - pada 15 April lalu.

Menurut Anwar di sebalik pelbagai cara boleh dilakukan untuk sidang itu berjalan kerajaan tetap mengekalkan keputusan mereka iaitu selama satu hari saja.

"Ada sidang dirasmikan oleh Yang di-Pertuan Agong, kemudian tangguh, baca rang undang-undang kali pertama dan tutup. Soal jawab tak ada, perbahasan (tak ada).

"Ini parlimen apa ini? Parlimen burung? Maknanya... tak ada soal jawab. Alasan Covid-19. Sebab itu kita bantah, kena ada sidang seperti biasa, penjarakan sosial mesti dihormati, beberapa langkah kesihatan mesti diwaspadai tetapi sidang mesti berjalan," tegasnya.


MR :  Sabar, takkan giler naj jadi PM mmebuatkan hilang pertimbangan


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt





............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


18 ulasan:

  1. PKR WAJIB DIBUBARKAN KERANA ANWAR SENDIRI PENGKHIANAT KEPADA REFORMASI 1998.ANWAR PUN SUDAH BEBAS DAN BERSEKUTU DENGAN MAHATIR YANG PECAT DAN SUMBATNYA DALAM PENJARA.PKR ialah PARTI KHIANAT ReFORMASI RAKYAT.....INSAFLAH PARA PEJUANG DAN AHLI2 TEGAR PKR....KAMU DIPERALATKAN DAN REFORMASI TELAH TERCABULL OLEH ANWAR

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pkr dan sekutunya dlm ph alat kuasa asing yg ingin memecah belahkan perpaduan dalam negara ini. Banyak bukti2 yg kumpulan ini mempunyai kerjasama / bantuan politik dengan us,freemason. Mereka rela rela negara ini di cakar kuasa asing asalkan mereka mendapat kuasa. Celaka haram menatee puak ni.

      Padam
  2. Parti sendiri kucar kacir ade hati nk jaga malaysia sbg PM.. Jgn harap rakyat nk sokong lagi... Cukup 22 bulan.. Perit jerih rakyat dah merasai... Cukup2 la aset negara di lelong... Rakyat pasti tidak akan sokong PH lg

    BalasPadam
    Balasan
    1. Setuju sangat PKR dan ph patut di pulaukan oleh rakyat

      Padam
  3. Buka Parlimen tu.
    Suruh Abg Non. ni dengan Apek tua tu dua orang bersidang...haaaaaaaa
    Ang Non dah rindu nak berhujah di Parlimen..maklumlah baru keluar dari ..tempat terasing. haaaaaa

    BalasPadam
  4. Saudara/Sahabat/salam rakyat Malaysia berbicara dengan fakta yg sahih jangan ikut sedap hati selidik dulu kenapa PKR bergolak dan siapa yg menjadi dalang untuk kepentingan diri selepas diberi kepercayaan oleh rakyat?

    BalasPadam
  5. Hahaha,aku akan terus bekempen agar bangnon bukan pm pilihan..muak dan jeluak dgn org bernama anwar ibrahim.x layak jadi pm.

    BalasPadam
  6. Aku x sokong.PH.ANWAR BIAR X JADI PM

    BalasPadam
  7. Siapa dalang untuk kepentingan diri sendiri dalam PKR?
    berapa kali pilihanraya kecil semata-mata anuwar ibrahim?berapa kali?
    Tu bukan kepentingan diri? Berapa juta duit rakyat habis kerana PRK untuk seorang anuwar? Mohon simpan BODOH jika ada.

    BalasPadam
  8. Klau di ada kan sebulan pun yg pasti kau x kan jadi pm.sejak kebelakangan ini persidangan parlimen x ada apa yg hebat nya klu takat nak betengkar lebih baik pi kat tepi lombong je.klu taka soalan bekaitan dgn kepentingan diri dan keroni tak payah lah nak di bangkit kan kat perlimen...yg manaikan kan hampa rakyat tp suara rakyat langsung x di endah kan satelah menang bila dah tetunging cari rakyat...mintak tolong rakyat..

    BalasPadam
  9. Cari orang lain..lim kit siang pon ok.

    BalasPadam
  10. Assalamualaikum.
    Politik paling bodoh selepah yahudi , nasara , majusi ada melayu..
    Dan kaum melayu lebih mundur daripada kaum lain warganegara yang lain dari segi ekonomi dan poltik..
    Dan satu lagi apabila ada segelintir kaum melayu berkawan dengan segelintir kaum warganegara yang lain..
    Segelintir politik bodoh melayu seperti anjing gila menyalak , menyalak dan terus menyalak..
    Tetapi apabila segelintir politik bodoh melayu ada juga berkawan dengan kaum warganegara yang lain , penyalak-penyalak dan penyalak seperti anjing gila ini tiba-tiba diam seribu bahasa..
    Wahai manusia akal fikiran Allah swt kurniakan kepada makhluk bernama manusia bukan letak di kepala lutut ya..
    Gudmlm.
    Mf ggu

    BalasPadam
  11. Anuar - Anu sering keluar.

    BalasPadam
  12. Buat masa skrg..jgn fikir sgt pasal politik, kuasa dan yg sewaktu dgnnya..kita fokuskan dan bantu k'jaan sama2 lenyapkan wabak covid 19, serta sama2 membantu menjana ekonomi negara..serta membantu membenteras PATI...agar m'sia terus sejahtera dan bahagia...

    BalasPadam
  13. Hairan juga masih minat abg Non lagi ke rakyat Malaysia,cukup cukup lah tu,mari lah kita lantik orang yang berwawasan untuk rakyat,bukan untuk diri sendiri

    BalasPadam
  14. Syaitan menyamar jadi burung kemudian datang ke Majlis Mesyuarat Sidang Parlimen.Hantu Melayu ialah penunggu dalam mesyuarat.Hantu puntianak Cina yang melompat suka bersembunyi memang gemar menghisap darah manusia.Hantu India terlihat seperti burung hantu hutan suka mencuri sesuatu barang dari manusia,bahkan pandai memujuk manusia dengan berpura-pura menjadi kawan.Syaitan-syaitan itu sangat suka tinggal di tempat tertentu seperti pohon tua atau bangunan.

    BalasPadam

Imej tema oleh A330Pilot. Dikuasakan oleh Blogger.