Header Ads

Header ADS

Anwar tahu dan mengerti Mahathir suka mempergunaankan dan menipu


Ada perpatah mengatakan jangan disegat dua kali pada satu lubang. Anwar dah dua kali kena sengat dengan Mahathir. Dia sangat kenal Mahathir lidah bercadang. Hari ii cakap lain, esok dia cakap lain. Dia akan ambil apa kesempatan dan mengulang-gulang sesuatu kenyataan supaya nampak betul walaupun perkara itu salah.

Mengikut sumber dalaman PKRmemang Anwar mendapat jemputan untuk menghadiri sidang media berkenaan - yang diadakan beberapa jam selepas sidang parlimen ditangguhkan oleh Mahathir tetapi Anwar enggan menghadiri sidang media tersebut. Anwar tak mahu dipergunakan oleh Mahathir dalam mendapat suara dalam BERSATU.

Sumber PH lain berkata kononnya Anwar perlu menghadiri sesi temu bual dengan New York Times adalah alasan semata-mata. Kalau Anwar tak boleh hadir takkan tak boleh hantar wakil? Kenapa PKR tak ada wakil pada sidang Mahathir dan Mukhriz?

Ini sebenarnya ada kaitan juga penglibatan Anwar dan PKR dalam kejatuhan Mukhriz di Kedah yang ramai orang tak nampak.

Penganalisis mengatakan bahawa tindakan Anwar sudah mula bertegas dengan Mahathir adalah tindakan politik yang bijak tetapi malangnya dah terlambat.


MR :  Percaya kepada Mahathir? 22 tahu kena tipu, 22 bulan pulak kena kencing Manisfeto bukan kita suci kan!


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt





............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


9 ulasan:

  1. Kami Rakyat Malaysia di Sabah sangat mengharap kan kerjaan Sabah akan berubah tidak pilih dari mana juga pati tapi kami tidak mahu di pimpinan oleh kerajaan warisan yg mengutamakan orang sendiri dari orang asal Sabah

    BalasPadam
  2. Lks ketua pembankang de facto, anwar ketua pembankang de jure, madey ketua pembankang ?

    BalasPadam
  3. Yang kau pergi angkat dia jadi PM siapa suruh. Kamulah parti yang terbesar menang sepatutnya kau lah yg jadi PM. Rakyat semua mengharapkan kau pada masa itu utk melaksanakan segala janji janji kamu. Tapi kau percaya manusia yg pernah tipu kau berkali kali.
    Nasi dah jadi bubur. Kekallah kau pembangkang buat selamanya. Rakyat terutama org Melayu dah benci kat kau.

    Apa apapun, semua yang berlaku ada kebaikannya.... Biyadikal khair.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kamu ni kena tahu jg pasal DSAI & Tun tu,Sini bukan percaya tidak,DSAI keluar penjara masa PH menang PRU 14,keluar usaha mendapatkan pengampuan DYMM Agong kita,lepas tu salah satu kerusi Parlimen(skrg dapat MP Port Dickson)utk menjawat jawatan PM,kebetulan Tun pula tak tepati janji,lepas APEC pula, bulan Nov 2020,berlaku teka teki bila,bila,bila sampai pula bulan Mac yg lepas,Langkah Sheraton pula,ini itu lah...lt's just not an overnight plan,maybe DSAI went through a rough passage/journey to become PM...(INI RUMUSAN RINGKAS/PENDAPAT SAYA)...JUKA,Sini bukan angkat dia,parti dia menang PRU 14 atau pisang buah 2 kali...Ini dunia politik !!!,JANGAN pula terkejut nnt DS Najib jadi PM sekali lagi gabungan dengan DSAI...

      Padam
  4. Dari kesalahan itu mengajar kita lebih waspada sebelom buat tindakan dan jadi lebih matang ..pengalaman mengajar kita lebih dewasa..

    BalasPadam
  5. 22 yang berebut PM tu tunggu jadi PM kat dalam kubur nanti.Kemaruk dan gila akan jawatan PM tanpa tepi

    BalasPadam
  6. Itulah silapnya DSI sgt percayakan Tun dan mahu pergunakan Tun utk perjalanan politiknya,tapi skrg siapa guna siapa,DSI dipergunakan dan tlh ditipu dua kali.Nak bertegas memang dah lambat hanya boleh tunggu Tun di,jemput pergi, sahaja,persoalannya,bila?.

    BalasPadam
  7. Itulah silapnya DSI,beranggapan boleh pergunakan pengaruh Tun utk perjalanan politiknya,silap,Tun yg pergunakannya utk mendpt tempat dlm PH dan DSI ditipu dua kali.Nak bertegas skrg dah lambat,hanya tunggu sahaja masa Tun ,dijemput pergi.

    BalasPadam
  8. Bila aku baca ni baca kat sini kekdudukan kerusi MADEY kat MANA..cuma tertanya-tanya penyokong MADEY tak sedar-sedar lagi ke? Mata Celik tapi hati BUTA dah ke?

    https://novandri.blogspot.com/2020/05/akhirnya-sebab-sebenar-kerajaan-ph.html

    BalasPadam

Imej tema oleh A330Pilot. Dikuasakan oleh Blogger.