Header Ads

ads header

Flash News

Cakap Pasal Melayu, Apa Mahathir buat kepada Melayu 22 tahun memerintah?



Cina tak macam Melayu yg mudah lupa.Cina bila mereka sudah dpt mereka tak akan serah balik tengok saja sekolah vernacular.

Spore quota bangsa ialah Cina 75%
Melayu 15%
India dan lain2 10%

Perumahan HDB Spore juga di peruntukkan ikut status quota.
Bagaimana mereka sabotaged DEB?


Pekerja asing spore dari Malaysia pun ikut quota.Kerja2 beruniform seperti askar,polis org Cina dan India di terima dan di beri status PR.

Melayu Malaysia nak kerja security guards pun tak boleh.Yg ramai kerja security guards di Spore dari Malaysia ialah bangsa India.Gaji security guards Spore dah $2000 dan tukar RM6000.Kalau suami isteri kerja dah RM12000 sebulan.

Jadi bangsa India dah sama level dgn engineers dan doctor2 Bumiputra.

Kerja bawak lori sampah di Spore mampu beli BMW dan tinggal di rumah2 mewah di Malaysia.
Melayu kerja security di Malaysia nak dpt RM1000 pun perit tengok kawasan.

Melayu Derita

MR :  Mahathir ni bukan sayang Melayu tapi sayang kroni


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt





............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


20 ulasan:

  1. Cik dir patut bersara spt mana peg kerajaan yg d sarakan apabila sampai tempoh.. Kurang kan berpolitik Dan banyak kan be kerja.. Raayat hidup lebih selesa.. Politik bila tiba Masa nya

    BalasPadam
  2. Entah la atok ni...benda apa yg dia nak tahu la

    BalasPadam
  3. hari tu yg di pertuan agong minta utk tidak lepaskan jawatan pm.... degil nak letak jawatan... sekarang dah jadi lain pula... macam mana ni

    BalasPadam
  4. Setakat majoriti 2 diParlimen sgt merisaukan pelompat2 parti... rasanya PN mampu bertahan 2 bulan saja lagi utk menghadapi undi tidak percaya... YB2 Iban/Dayak dari Serawak sgt memeningkan PN... lagi pun kerajaan TEBUK ATAP tanoa restu rakyat terpaksa menghadapi tuntutan pelbagai parti...majoriti 2 bkn sebagai penyelamat kerajaan PN...

    BalasPadam
  5. Bapak dah 2 x jd PM...ni meroyan nak jd PM kali ke 3 pulak. Anak...2 x jd MB....2x kena tuhkan.

    Kalau orang lain mesti dia kata gila kuasa...kroni la dan macam2. Udah2 dinasti hang tu...bagilah kat orang lain.

    BalasPadam
  6. Dua kali TUN M letak jawatan secara mengejut Tampa paksaan..petama masa dalam UMNO BN.. Dan kali ke Dua masa PH.. Orang melayu tak fikir apa sebab..
    Dia nak meyelamat kan during dia supaya tidal dia persalah kan.. Lepas tu dia tu duh orang lain yang salah dia sahaja yg betul.. Allah maha adil Dan maha mengetahui

    BalasPadam
  7. Najib Razak ketua UMNO paling cemerlang iaitu ROMPAKAN RM 2.6 BILLION. APA YG DIA BUAT SELAIN DITUDUH MEROMPAK DAN AKHIRNYA DITUKAR NAMA MENJADI DERMA PULAK. ADA TAK MANA2 SIGILA DERMAKAN AKU SETENGAH BILLION?

    BalasPadam
  8. Najib Razak ketua UMNO paling cemerlang iaitu ROMPAKAN RM 2.6 BILLION. APA YG DIA BUAT SELAIN DITUDUH MEROMPAK DAN AKHIRNYA DITUKAR NAMA MENJADI DERMA PULAK. ADA TAK MANA2 SIGILA DERMAKAN AKU SETENGAH BILLION?

    BalasPadam
  9. Tun cakap melayu mudah lupa hahahaha
    Sebenar nya sekarang ini melayu dah lupa berapa banyak kali dah kena tipu sebenar nya

    BalasPadam
  10. Work hard.Any race boleh maju.Kalau India kerja di Spore cari makan sampai sama taraf dgn doktor bumiputera di Msia, bukan salah mereka. Mereka bekerja keras. Why can't you recognize the fact that we non bumis work hard despite not getting any privilege from g'ment. Don't just look at what other races have but look at the hard work we have to put in to achieve them.

    BalasPadam
    Balasan
    1. What are you talking about? Nobody begrudges your achievements. Your perception of what malays expectations are way off the mark and actually this is one of the cause of social tension in this country.

      Padam
  11. Bodoh bangang Admin ni...Awak buat perbandingan orang kaum India dari Malaysia kerja security guard di negara Singapura..MEMANGLAH kalau gaji Security Guard S$ 2000 tukar ke ringgit Malaysia , dapat RM 6000...Apa beza gaji warganegara Malaysia yang kerja Security Guard di Singapura zaman Tun Abdullah Badawi & Datuk Najib Razak...Sama juga zaman Datuk Najib pun, kalau rakyat Malaysia kerja di Singapura dapat S$ 2000 tukar ke ringgit Malaysia dapat RM 6000.. Bodoh punya admin..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kalau Malaysia tak ada kilang kereta Mahathir itu. Harga kereta import tak mahak seperti sekarang. Lihat sahaja Thailand. Kebodohan Mahathir sepatutnya dia majukan kilang padi dan modernkan pertanian macam negara-neraga jiran yang padi sumber makanan rakyat.

      Padam
  12. Heii..admin bodoh bangang...Zaman Tun Mahathir jadi PM tahun 1981..3 tahun kemudian dia cetuskan idea Malaysia buka kilang buat kereta Nasional , iaitu Proton..Tahun 1985 keluar model Proton Saga..Tun Mahathir cuma perlukan 4 tahun saja untuk realisasikan cita-cita rakyat Malaysia memiliki kilang buat kereta nasional.. Apa jasa kilang kereta ada selepas 10 tahun Datuk Najib jadi PM ?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dari zaman awal Proton yang diterajui oleh Eric Chia sehinggalah Proton diambilalih daripada sebuah syarikat milik kerajaan kepada milik swasta oleh Syed Mokhtar, yang diperkatakan, bahkan menjadi salah satu punca marahnya Mahathir kepada Najib ialah, SOFT LOAN atau GERAN dari Kerajaan bernilai berbilion ringgit untuk Proton.

      Begitu punya perniagaan.... budak tadika yang tak dapat beza apa itu stereng dan apa itu tayar pun, boleh berniaga!

      Tiada inisiatif Proton walaupun CEO dan Pengerusinya adalah orang hebat, orang unggul, negarawan ulung, bahkan maksum dan sangat bergeliga otaknya, untuk untung, melainkan semata-mata untuk mendapatkan geran dan pinjaman mudah daripada kerajaan sahaja.

      Bukan rahsia lagi Kerajaan Najib akhirnya meluluskan pinjaman mudah PROTON bernilai RM1.6 bilion dengan beberapa syarat pada minggu ini.

      30 tahun, PROTON boleh diibaratkan sebagai bayi tua yang masih menetek dengan ibu tumpangnya. Masih tidak puas-puas menetek walaupun bantuan telah diberikan berpuluh-puluh bilion.

      Padam
    2. UNKNOWN
      21 Mei 2020 5:49 PG
      OPALING BODOH, stupid
      Jawab balik kalau cerdik

      Padam
  13. Selama Tun Mahathir jadi PM Malaysia 22 tahun, Askar Sulu dari Selatan Filipina TAK PERNAH berjaya masuk ceroboh perairan Malaysia beramai-ramai & naik ke daratan pantai Sabah serta di kawasan-kawasan kelapa sawit di Sabah..Datuk Najib jadi PM Malaysia baru 4 tahun, dah huru hara Tanduo Di Lahad Datu & di Semporna Sabah pada Okt 2012 hingga Mac 2013...Polis & tentera Malaysia tidurkah semasa bertugas jaga sempadan & perairan Malaysia di waktu siang, petang, tengahmalam atau awal pagi

    BalasPadam
    Balasan
    1. Anwar cuba menepis penglibatannya dengan alasan bahawa pengganas yang mengganas di Lahad Datu bukan MNLF tetapi kumpulan tentera Sulu. Namun, belum sempat Anwar berhujah lebih panjang untuk membela diri, dunia mendapat laporan bahawa beberapa orang pengganas yang tumpas telah dikenalpasti sebagai 'orang-orang Misuari' atau MNLF. Dan kini, Nur Misuari sendiri telah menyerlahkan penmbabitannya dengan cuba menjadi 'orang tengah'.

      Hakikatnya, Anwar telah banyak membuat kesilapan dalam insiden Lahad Datu ini dan tindakannya yang ingin menyaman media tempatan yang hanya memetik laporan dari agensi berita Reuters dan Manila Post mengenai penglibatannya, merupakan kesilapan paling besar. Malah, blog Anwar juga hanya memberi kata dua kepada Utusan dan TV3 untuk menarik balik petikan tersebut, tanpa langsung 'menyentuh' Reuters dan Manila Post.

      Lebih menarik, ugutan Anwar terhadap wartawan yang bertanyakan hal tersebut, yang berbunyi, 'You ulang, I saman' kini menjadi bahan jenaka di laman sosial sekali gus menjadi titik pengesahan kepada golongan atas pagar bahawa Anwar benar-benar terlibat.

      Anwar juga tidak berani menempelak, jauh sekali menyaman Presiden Filipina, Benigno Aquino yang turut membayangkan dirinya sebagai dalang, dengan memetik laporan perisikan.

      Jika diteliti kenyataan Anwar mengenai insiden ini, kita akan dapati bahawa beliau langsung tidak mengutuk pencerobohan pengganas Sulu mahupun MNLF, sebaliknya kenyataannya hanyalah berkisar kecaman dan kritikan terhadap kerajaan Malaysia serta tindakan polis dan tentera kita.

      Jelas, Anwar begitu berhati-hati untuk tidak menyinggung pihak pengganas.

      Padam
    2. Kan kena bodoh di editor

      Padam