Header Ads

Header ADS

Diapit 5 exco DAP, MB Bersatu dulu bukan sahaja tempang tapi terkontang-kanting


Kita tidak lupa dulu tersebar Satu klip video yang menunjukkan Menteri Besar Perak Ahmad Faizal Azumu mengeluh berkenaan perlu bergelut seorang diri untuk melindungi kepentingan Melayu, tersebar di media sosial.

"Macam saya di Perak, saya seorang terkontang-kanting nak lawan dengan puak-puak DAP ini.

"Saya nak pertahankan tanah orang Melayu. Saya nak perjuangkan agama kita," katanya kepada sekumpulan orang dalam satu pertemuan tidak rasmi.


"Saya buat itu perlahan-lahan. Tapi, Alhamdulilah... kat sana (Perak) kawan-kawan Umno saya tak adalah marah saya macam ini. Kawan-kawan Umno baik dengan saya," katanya lagi.

SEmasa itu Adun Melayu AMANAH dan PKR sekadar tunggol aje. Kalau Amanah apa yang DAP buat semuanya betul walaupun menguris perasaan orang Islam.

-----------------------


MENJAWAB ISU PERAK

Mula2 sekali jom kita gelak dulu kpd aziz bari yg turut ibarat sudah jatuh ditimpa tangga apabila hajat nak ambik alih MB Perak tidak kesampaian...

Isu yg dia tembak ni hanya ibarat angin kentut saja...melukai tidak, membekas pun tidak...tapi yg busuknya org yg kentut tu sendiri...

Mgkn komen dia konon MB Perak tempang dan tersepit tu berdasarkan sejarah ketika Pejal (nama timangan MB Perak) menjadi MB ph... mana tidaknya, waktu itu 5 orang Exco adalah dari d4p dan sebagaimana pernah didedahkan oleh Pejal sendiri bahawa dia banyak menerima tekanan daripada d4p sewaktu itu...

Tapi aziz bari ni lupa agaknya...yg membezakan antara situasi sewaktu ph dan sekarang iaitu dulu yg menekan Pejal adalah d4p yg buat pelbagai tuntutan demi memenuhi kehendak serakah perjuangan politik rasis dan ultra kiasu depa...hari ini, walaupun dominasi anggota Exco drp UMNO, namun dengan adanya PAS di dalam barisan tsbt...insya Allah kepentingan semua pihak akan dipelihara dan dipastikan terpelihara dgn baik...

Exco daripada PAS akan menjadi pengimbang terhadap sebarang keputusan agar ia tidak lain tidak bukan membawa manfaat kpd semua...Exco PAS bukan duduk atas kapasiti individu, tapi segala aktiviti dan keputusan2 dibuat adalah dikawal selia oleh parti secara ditil dan menyeluruh...

aku harap lepas ni Ketua Pembangkang Dun Perak cari lah isu2 yg bernas sikit utk dikemukakan....kalau tak pandai, aku boleh ajaq...tp kalau dah hang bergurukan d4p, ada master degree 14 universiti pun pasti akan tunduk di celah kangkang d4p jua...

alfaqir ilallah ppk
21 Ramadhan 1441H
13 Mei 2020


MR :  AMANAH? Parti hamba abadi DAP.. mana boleh lawan tuan


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt





............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


1 ulasan:

  1. Padan mula DAP AMANAH dh gagal menjatuhkan melayu.. Paling2 bodoh adalah mat sabu and the geng of AMANAH yg jadi barua DAP

    BalasPadam

Imej tema oleh A330Pilot. Dikuasakan oleh Blogger.