Header Ads

ads header

Flash News

Edar Rakaman Suara Muhyiddin, semuanya tidak menjadi keutamaan. Hakikatnya PH jatuh kerana Mahathir


Rakaman suara yang dikatakan mesyuarat Majlis Tertinggi Bersatu sebelum parti itu keluar Pakatan Harapan (PH) kini beredar di Internet.

Dalam rakaman itu, suara yang mirip dengan presiden parti Muhyiddin Yassin memberitahu mesyuarat supaya memberi kepercayaan kepada Pengerusi Bersatu Dr Mahathir Mohamad untuk memutuskan sama ada akan kekal atau meninggalkan PH.

Sumber-sumber memaklumkan bahawa rakaman yang dibocorkan di laman web pro-Mahathir itu asli.

"Dan di kala itu mungkin kita boleh tunggulah bila Tun jumpa dengan ketua presiden parti, okay we wait for one week, for whatever it is, then we will be more sober. Hari ni a bit emosional.
(Oklah kita tunggu selama satu minggu, untuk apa sahaja, maka kita akan lebih tenang. Hari ni agak emosional).

"Dan kita fikirkan soal yang paling besar dalam sejarah kita iaitu out of PH moving to the coalition, but we still be the government. Government led by Bersatu, that is important," kata lelaki dalam rakaman berkenaan.

(...Keluar dari PH untuk berpindah gabungan, tapi kita masih kerajaan. Kerajaan yang dipimpin Bersatu, itu penting)

Portal ini difahamkan ia dirakam di penghujung mesyuarat pada 23 Februari.

Selain memberi mandat kepada Mahathir untuk memutuskan apakah Bersatu harus meninggalkan PH, rakaman itu juga menjelaskan bahawa Mahathir pada masa itu merancang untuk melakukan rombakan kabinet.

Nak berita Atok dan kunco-kunconya

Semua tu sudah tidak menjadi keutamaan. Sekadar bahan sejarah dan takkan dapat mengubah apa-apa pun. Kalau atok fikir audio itu boleh mengubah baik atok buat video liwat Muhyddin kan boleh ganti kes Anwar.Semua jenis "sembang kari" ni rakyat dah muak.. kekalkan apa yg ada 

sekarang..tumpukan pada hapuskan covid19...rakyat sedang berjuang membina ekonomi diri dan keluarga..ingatlah bahawa tidak akan berlaku sesuatu itu tanpa izin Allah.. Satu juga aku nak pesan kepada bekas penulis Harakah bernama Lutfi menulis itu lihat kepada ALlah bukan pakai akal semata-mata. 

emosional semasa menulis tak laku dah sekarang. Ramai penulis hebat akhirnya jadi kain buruk aje. Jangan contoh MSO yang kini dah jadi kain buruk. 

Rakyat dah tak nak ambil tahu lagi pasal-pasal politik sekarang terutama POLITIK PH yang hancing..bagi rakyat kemelut politik negara dah berakhir..sakarang rakyat nak fikir bagaimana mulakan kehidupan baru selepas covid..nanti dekat-dekat nak pru-15 bar u nak ambil tahu pasal politik.sekarang politik-politik letak tepi dululah.

MR :  Edar audio, selepas ada macam-macam fitnah kepada Muhyiddin keluar. Nampak selagi pengarah tu belum mati cerita politik fitnah takkan tamat


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt





............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


21 ulasan:

  1. Mohd. Sayuti Omar.... Tak tahu tika bila dan saatnya dia mula menulis hentam Tuan Guru Haji Hadi kerana tak mahu ikut telunjuk kumpulan Al Ahzab (Munafik+ Liberal)
    Dia ingat kita politik ini utk mendapat kemenangan duniawi. Padahal politik Islam ialah kita berjuang atas prinsip Islam. Menang kalah bukannya ukuran.
    Akhirnya apa jadi MSO?? Serupa macam Pengkhianat bangsa Othman Wok. Setelah dipergunakan terus disisih dan tersisih. Akhirnya jadi penulis cerita seram di Utusan Malaysia. Dah tak laku. Mati pun mati hina. Begitulah nasib si Pengkhianat.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Para

      Presiden PAS perlu berakhlak dalam berpolitik


      Islam hadir, antara perkara utama yang dibawa adalah akhlak. Dengan akhlak itu, Islam diterima pesat. Dengan akhlak itu, Bilal bin Rabah yang merupakan hamba kepada Umayyah bin Khalaf memeluk Islam.

      Melawan perkauman, antara akhlak yang diperjuangkan Islam. Bersifat amanah, merupakan akhlak yang dibawa oleh nabi. Nabi membawa sifat amanah itu sehingga baginda digelar al-Amin. Bagi orang belajar bahasa Arab, kalimah al-Amin itu bukan diterjemah "orang beramanah". Ia diterjemah sebagai "orang yang amat beramanah".

      Islam menjulang akhlak kerana mahu dunia ini aman. Dengan akhlak, manusia tidak akan bergaduh. Dengan akhlak, manusia tidak akan bermusuh. Permusuhan dan pergaduhan penyebab kepada kehancuran masyarakat.


      Sebarang unsur permusuhan, Islam akan tolak. Dengan sebab itu, amalan takfir (mengkafirkan Muslim) ditolak Islam. Dengan sebab itu, Nabi SAW pernah berpesan agar hati-hati dengan puak Khawarij yang mengamalkan takfir.

      "Suatu hari nanti, akan berlaku kebisingan dalam kalangan umat ini - terdapat satu kaum yang mereka membaca al-Quran dengan bagus, tetapi al-Quran yang dibacakan itu tidak lebih sekadar halkum mereka sahaja. Ketika mereka membaca Al-Quran, mereka terkeluar dari agama seperti panah menembusi sasarannya", kata Nabi SAW dalam riwayat yang sahIh yang ditafsirkan oleh ramai ulama hadis sebagai kalangan Khawarij.


      Muhammad rasulullah - hiasan di pintu Masjid Nabawi, Madinah, gambar hiasan
      Puak Khawarij ini, terdiri dari kalangan "pak lebai" yang kuat beribadat. Dahi mereka hitam kerana kuat sembahyang. Jubah dan serban menjadi pakaian harian mereka. Hafalan al-Quran mereka bagus. Namun, bacaan al-Quran mereka bukan membawa keamanan kepada masyarakat. Cakap Islam mereka tidak mengikut tujuan Islam diturunkan. Mereka membaca ayat al-Quran dan hadis, semata-mata mahu halalkan kejahatan mereka. Al-Quran dan hadis yang mereka baca, tidak berasaskan kepada hidayah, sebaliknya untuk menimbulkan kekacauan dalam masyarakat.

      Padam
    2. Tolong beri bukti tarikh,masa dan tempat yang mana satu presiden pas mengafirkan sesama Islam. Yang lebai pas sebut dalam siri kuliah ialah batas batas imam dan kufur. Dalam satu ceramah di banggol peradong pula lebai pas mengatakan kita jadi kafir bila mengatakan politik dan agama suku yakni mengatakan tiada kaitan antara agama dan politik. Kamu arif muluk patut pergi mengaji dengan ramai para ulama muktabar bahawa politik berkaitan dengan agama,ada dosa dan pahala.. kamu baca separuh ayat sahaja bila mengatakan kafir kepada orang beriman maka kafir itu kembali kepada penuduh..dan tahukah kamu jika tidak mengatakan kafir kepada orang kafir maka ia juga menjadi kafir..dan kamu pula bersekongkol dengan kawan kawan kafir yang terang terangan menentang perintah Allah serta Rasulnya. Kamu jangan berbohong guna nama Rasulullah wahai arif muluk berkenaan perihal cerita khawarij kerana golongan ini hanya wujud pada zaman Ali RA.Zaman Rasulullah hanyalah ada kaum musyrik,yahudi dan munafiq dan selepas kewafatan baginda wujub pula kaum riddah atau murtad. Kamu tak bacakah Al Quraan tentang akhlak,tindakan golongan kafir kepada golongan beriman dan berapa banyak perkataan orang orang kafir di sebut dalm Hadis sohih dan Al Quraan dan pelbagai tuduhan serta fitnah dijaja ke atas para Rasul orang orang beriman seperti gila,ahli sihir,penipu dan lain lain. Tak bacakah kamu Rasulullah mengajar bersikap keras kepada orang orang kafir terutamanya yang memusuhi Islam. Tak bacakah kamu surah Al Munafiqun dan surah Al Mukminun. Baik sangatkah aklak puak puak kamu itu wahai arif muluk yang tidak kering liur menghina,mencerca para ulama tapi bila disentuh perihal dogpig terus melenting dan mati matian mempertahankannya. Kenapa takut sangat kamu dengan perkataan kafir sedangkan Allah sendiri telah ceritakan panjang lebar perihal golongan kafir.Tidak fahamkah kamu maksud ayat akhir surah Al Kafirun..bagi kamu agama kamu,bagi ku agamaku...tidak tahukah kamu ada manusia beriman pagi dan kufur pada petangnya atau sebaliknya. tidak tahukah kamu manusia hanya terbahagi kepada tiga golongan iaitu kafir,beriman dan munafiq..Bacalah sirah para ulama atau para imam besar seperti syafie,hambali,hanafi,malik dan lain lain yang ada di antaranya dibunuh,disiksa,dipenjara atau dibuang negeri adalah kerana kebanyakan faktor politik juga yakni enggan bersekongkol dengan golongan penguasa kafir atau penguasa zalim,fasiq dan jahat. Siapakah yang lebih baik bagi kamu wahai arif muluk..presiden pas atau lebai mujahat atau atau lebai sabu,imam khalid atau imam nuar atau 2 orang ustaz Lim?.. Jika jawapan kamu bukan presiden Pas bererti kamu menghadapi sindrom cacat otak yang gagal membezakan antara baik dan buruk dan jahil antara kebenaran dengan kepalsuan

      Padam
  2. Fakta nya kerajaan PH jatuh kerana tindakan Mahathir sendiri.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ph jatuh sebab atok dengan lutong majoriti dah meluat masuk parlimen melalak.

      Padam
  3. Tak habis lagi ker cari modal? Kenapa PM MY PN telah memberi BONUS DUA KALI tahun ni? payah untuk rakyat marah PN kalu gini. PH kata Malaysia tadak duit.Tiba-tiba PM MY beri duit kepada segenap peringkat rakyat.PH,Sila meninggal la kalu gini

    BalasPadam
  4. tahniah BONUS SENYAP pada PA. berbanding P akatan H ancing P unah H arapan terus menipu dgn manifesto serta jual aset umat Islam..kononya nak pulihkan negara.

    BalasPadam
  5. Apa pon ble jagi?? Taik pon ble jadi wangi!!! Perompak dan penyamun pon ble jadi alim selepas join pak lebai tebuk atab...dapat jawatan gaji buluh2 riban seyap 355?hudut?kilang arak dan judi nak tunggu masa je nak operasi!!!!ye rakyat tgh bejuang lawan kovit..makan tetap kene carik walau DAP sekali pon memerentah??? Ya gomen ada rancangan dan ALLAH pon merancang.adakah kejayaan yahudi israil sekarang reda ALLAH????..percaya lah kejahatan dan penkianat x kan kekal lama.kerana sejarah dunia membuktikan mereka akan binasa...awas muhidin dan azmin rakyat sedang memerhati..sampai masa dan giliran anda kan telipat dlm sejarah sebagai penkianat rakyat dan x berubah sampai kiamat..suara ku mewakili rakyat x ada untung dan di baya seperti penulis diatas munkin ada dedak peyambung cerita...

    BalasPadam
    Balasan
    1. sah,kalu hujah gini penyokong PH yang bengap.Semua yang jadi kerajaan dalam PN tu ialah wakil yang dipilih oleh rakyat dan Agong amik masa seminggu tanya sorang2.Tebuk atap apanye.Klu kata bodoh,marah.PN tak khianat rakyat,fokus bantu kebajikan rakyat selepas PH bohong dan tarik peruntukan beralasan Malaysia dah miskin.DAP pun senyap dah sebab terburaidah penipunya.Yang byk sondol ialah khadam bodoh kat bawah campur cikit2 PAN

      Padam
    2. Memang tahap IQ macai ph gagal melepasi takat cerdik sebab lalok minum kencing dogpig... Bukan mereka tak tau cerita sebab kluster bang non desak jawatan pm ..akibatnya madey letak jawatan diikuti bersatu bercerai dari gabungan ph lalu roboh kerajaan ph. Kemudian timbul kerajaan campuran yang sah hasil gabungan baru bn, bersatu, pas dan gps.. Gabungan ini juga mendapat mandat rakyat dalam pru 14 .Jika gabungan ini baru keluar gua tanpa dipilih rakyat lalu merampas kuasa bolehlah dikata pengkhianat dsb.Pengkhianat rakyat yang sebenar ialah ph kerana mereka asyik bertelagah sesama sendiri hingga mengabaikan amanah dan tanggungjawab kepada rakyat. Ph umpama ibu hering gila mengeram, sarang dah punah serta telur dah pecah akibat bapak bergaduh dalam sarang untuk jadi ketua tetapi masih tak sudah sudah salahkan helang datang bersarang di situ

      Padam
    3. siapa PENGKHIANAT???mahathir sendiri mengkhianati menyebabkan umno 1946 telah dharamkan.manakala anwar begitu juga mengkhianat REFORMASI bila terpaksa mengajak rakyat berdemonstrasi utk mencari keadilan menentang KEZALIMAN mahathir kononnya..akhirnya menyembah balik tun.INSAFLAH rakyat semua bahwa 2 makhluk ini memecahkan kesatuan bangsa.jgn LUPA shafie afdal juga terbentuk pintu belakang bila ramai ADUN/MP yg melompat padanya.

      Padam
    4. Marah nanpak🤑🤑🤑🤑🤑aku sikit pon x luak😁😁dimintak panjang kan umur ku beserta sihat tubuh dan badan akal yg waras.aku nak tgk je ape nak jadik..bukan janji tapi pasti PENKIANAT akan dapat balasan.biar bodoh x susah kan orang.dari bijak x boleh nak tumpang,bodoh plak meyusah kan orang....kahkahkah.... Op dedak bayak plak berterabur......ble la sambung lg cerita

      Padam
  6. Salam. JOM merayu , mengadu, merintih, merengek, memohon, meminta-minta, menangis kepada ALLAH dengan bersungguh2..

    BUAT SOLAT SUNAT TAUBAT beramai-ramai atau berjemaah. Di padang atau di stadium.
    BUAT SOLAT SUNAT HAJAT beramai-ramai atau berjemaah di padang atau di stadium.

    Salam. MARILAH KITA MENGADU , MERAYU-RAYU , MERINTIH & MENANGIS KEPADA ALLAH ..... .

    MARILAH KITA SEMUA UMAT ISLAM YANG BERIMAN KEPADA ALLAH DAN RASULULLAH صلى الله عليه وسلم .


    السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ


    بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم


    الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ


    اَللَّهُمَّ صَلِّ عَلٰى سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ وَعَلٰى اٰلِ سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ


    UMAT ISLAM DISARANKAN KALAU BOLEH..., BUAT SETIAP HARI AMALAN BERKENAAN إن شاء الله : ������

    BUAT SOLAT SUNAT TAUBAT beramai-ramai atau berjemaah. Di padang atau di stadium.
    BUAT SOLAT SUNAT HAJAT beramai-ramai atau berjemaah di padang atau di stadium.

    Semua sekalian umat Islam Bangun 1/4 malam ( diantara JAM 3.30 am - 5.00 am )..., mandi - berwudhuk - solat sunat taubat 2 rakaat - solat sunat hajat 2 rakaat - mengadu kepada ALLAH .

    Hadapi “zaman fitnah” dan fitnah dengan banyakkan amalan mendekatkan diri kepada ALLAH . Antara amalan-amalan mendekatkan diri kepada ALLAH seperti perbanyakkan bertaubat (BERISTIGHFAR), banyakkan BERSELAWAT, banyakkan BACA ALQURAN, banyakkan bersedekah , banyakkan puasa sunat , perbanyakkan solat sunat taubat , perbanyakkan solat sunat tahajjud , perbanyakkan sunat hajat , perbanyakkan hadir ke majlis-majlis ilmu di masjid-masjid , banyakkan bersabar & mengadu kepada ALLAH .

    BalasPadam
  7. Bila pengarah tu nak mati eerk... Aman sikit Malaysia ni..

    BalasPadam
  8. Mse 22 bulan ada kuasa xnk buat keje btoi2. Bg janji2 manis, da menang, kata xde duit plak. Abih na jual itu ini, asal ada je unsur'Islam'-na jual la, na perlekeh la, itu ini x boleh. Yg org islam dlm tu senyap je agama kne pijak, ckp 'sy bukan jaga 1 kaum'. Nonsense. Skarang 2 bulan je bru perintah, na sibuk plak tuduh itu ini. Mse covid n pkp tu senyap je, da reda skit covid ni, mula blk ckp xde kaliber, undi x caya, tebuk atap bagai. Ada nmpk ka perubahan pm kita buat. Balik2 hujah kes adib, arak, judi bagai... Mse 22 bulan pon x benteras, nk pula 2 bulan suma settle. Please la. Nmpk x effort vs kencing. X payah promise byk2 la kalo ckp tp x buat. Stakat rakaman audio bunyi mcm suara pm, trus sebar kt media. At least confirm la dlu na sebar ke apa, polis da confirm ka, ini terus sebar mcm 100% real. Zaman moden ni, check le dlu. Yg bunyi2 tu sbb bpn x dpt,yg lain baik x nmpk. Ak pon mula2 pikir gaji x byk tp xde la kne buang keje. Yg mmg x keje ke muflis mmg kesian la. Patut yg tu kne dpt, ak doakan golongan ni lulus rayuan. Sambung: na persoal lak psl pemerintahan lak, byk cengkadak. Try la bg 22 bulan dia pegang mcm ko pegang dlu, tgok dlu ada beza ke or rakyat pening2 lalat. Biar rakyat tgok n tentukan. Duit ckp xde, tgok tetiba muncul plak, mne dtgnye? Takyah na desperate sgt la. Yg na percaya bulat2 fitnah ke, audio ke, sembang kari ke, ada otak pikir sendiri. Yg hantu bukan islam or bajet alim aka munafik na mengomen, pki quran/hadis toksah na memalukan diri la. Setakat petik sekerat ayat x phm apa2, buat malu je bocor sape anda yg sebenarnya.

    BalasPadam
  9. Madey dan tsmy telah melakukan amal maaruf dan nahi mungkar kerana telah menyebabkan ph mengalami keguguran awal kerana faktor kerajaan pra matang ...semoga usaha terpuji ini mendapat pahala jariah kerana telah berjaya menghalang kerajaan mungkar ph yang jadi kesayangan si arif muluk dari terus melakukan kemungkaran demi kemungkaran di bumi Malaysia.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hahaha..aku nak tunggu madey buat stetmen dia penyelamat negara jatuhkan ph. Mungkin mukhriz akan umum begitu lepas dia mati kot..politik politik..

      Padam
  10. Tun m, muyidin, hadi awang, zahid mke memang pengkhianat. Memalukan melayu dan islam..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ko je mata sepet yang mengatakan malaysia akan hancur kalau melayu islam memerintah kan? Bolih belah, kami tak perlu ko.

      Padam
  11. Aku tak faham lapangan dgn orang Melayu jaman sekrang nie.. McMahon macam bala Allah dah tunjuk kan.. Masih lagi berbalah balah Diantra satu sama lain..ini kah hikmah dalam bulan Ramadan.. Fikir2 selamat beramal

    BalasPadam