Header Ads

ads header

Flash News

Kebodohan NGO pro PH pasal Covid di depoh imigresen


Beberapa kali Malaysiakini memperbesarkan isu penahanan pati oleh pihak kerajaan. Semalam Malaysiakini menulis lagi;
Amaran berulang kali oleh kumpulan hak asasi manusia bahawa serbuan dan penahanan warga asing tanpa dokumen semasa pandemik Covid-19 berisiko mencetuskan wabak di pusat tahanan imigresen nampaknya menjadi kenyataan selepas tiga depoh tahanan imigresen disahkan kes Covid-19.
Saya tak pasti apa tujuan Malaysiakini menyerang tindakan kerajaan menangkap PATI. Malaysiakini telah menyokong tindakan NGO mempertahankan PATI sedangkan dalam apa situasi PATI adalah salah dan sikap kerajaan PN berlembut hanya dalam situasi negara dilanda covid-19.

Kata Malaysiakini, kumpulan hak asasi manusia telah memberi amaran bahawa langkah penjarakan sosial tidak dapat dilaksanakan dengan baik di kem tahanan dan dapat menjadi pusat pembiakan wabak koranavirus baru itu.

Sedangkan kerajaan telah melaksanakan prosedur operasi standard (SOP) untuk mengepung pendatang tanpa izin di kawasan Perintah Pergerakan Kawalan Diperketatkan (PKPD) sebelum larangan tersebut dilonggarkan.

Saya tak pasti kenapa NGO pro PH dan Malaysia kini mempertahankan PATI sedangkan memasuki negara tanpa sah adalah tetap salah di sisi undang-undang tak kira apa bangsa sekali pun.

Tindakan kerajaan menahan dalam kelompok Depoh setidaknya mereka itu dalam kawalan, memudahkan pemantauan berbanding mereka bebas diluar yang boleh memudaratkan lebih ramai orang. Harap NGO macai PHJ ini tak menjadi pula menjadi NGOK

NGO faham tak tindakan kerajaan itu pun besar belanjaanya tetapi demi menjaga maslahah rakyat negara ini terpaksa kerajaan tanggung.
Kerajaan telah membelanjakan lebih RM25 juta setahun bagi menampung kos makanan pendatang haram yang ditahan di 13 depot Jabatan Imigresen di seluruh negara.

Tindakan mengurung PATI juga boleh mengawal kemasukkan PATI yang berluasa di negara ini semenjak pemerintahan PH dengan ini selain mnejaga kesihatan kerajaan PN ambil peluang ini untuk membasmi PATI dan ini tentu sesetengah NGO dan Malaysiakini tak suka kerana ada PATI drp negara China masih belum dikesan sehingga sekarang.

Nasir Ramlee


MR :  Yang lucu NGO macao P{H ni adalah NGOK!


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt





............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


3 ulasan:

  1. Betui2..kalau tidak ada angin masakan pokok bergoyang..ada la pati yg nk d sembunyikan tu..terutama pati yg kulit putih mata sepet

    BalasPadam
  2. Mereka tak nak kerajaan agresif tahan PATI kerana selepas ini fokus kepada PATI dari China yang dibawa masuk oleh DAP secara besar-besaran selama 22 bulan merintah.Akhirnya Pati China akan jadi pengundi.Cina kuasa selurih Malaysia.Melayu sekadar berebut jawatan tak sudah-sudah.DAP diam sebagai penonton tegok melayu bergasak

    BalasPadam