Header Ads

ads header

Flash News

Keluar Parti PKR kini berjangkit ke Sarawak pula



Tindakan sekumpulan pemimpin PKR Sarawak keluar kerana banyak urusan PKR di negeri itu diputuskan oleh PKR pusat dan mereka tidak mengambil pandangan pimpinan negeri.

Kepimpinan utama MPN (Majlis pimpinan negeri) Sarawak pula mendapat banyak diganggu oleh pemimpin pusat untuk membuat keputusan bagi pihak Keadilan Sarawak.

PKR Sarawak untuk membuat keputusan sendiri secara autonomi hanya tercatat dalam perlembangaan tetapi dalam perlaksanaan hanya dikuasa oleh Pusat terutama oleh Anwar sendiri misalnya pelantikan Larry Sng sebagai Pengerusi PKR negeri dibuat secara terus oleh keluarga Presiden PKR, Anwar Ibrahim.

Ramai pimpinan tidak disukai telah telah disingkir oleh pemimpin PKR Pusat dengan pelbagai tuduhan hanya kerana terdapat perbezaan pendapat dalam parti.

PKR Pusat (Arahan Anwar) juga mengambil tindakan terhadap pemimpin parti dan ahlinya yang didakwa kononnya bersekongkol dengan bekas timbalan presiden, Azmin Ali.

Mereka yang dipecat termasuk Ketua PKR Sarawak, Baru Bian; Anggota Parlimen Saratok Ali Biju; Anggota Parlimen Puncak Borneo, Willie Mongin (Puncak Borneo) dan Adun Batu Lintang, See Chee How.

Pemecatan See yang juga ketua cabang Stampin mendorong tindakan keluar parti beramai-ramai sebagai tanda protes daripada keseluruhan ahli jawatankuasa PKR Stampin, ketua PKR Mas Gading, Boniface Willy Tumek dan timbalan ketua, Francis Teron Kadap,

Minggu lalu, Sng berkata beliau menjangkakan peletakan jawatan besar-besaran dari akar umbi merangkumi Mas Gading, Bandar Kuching, Stampin, Petra Jaya, Kanowit, Lanang, Lubok Antu dan Bintulu.

MR :  PKR tunggu masa nak mereput aje


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt





............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


4 ulasan:

  1. BUBAR dan KUBURKAN PKR...PERJUANGAN JALANAN utk susuk tubuh ANWAR.Akhirnya ANWAR sendiri mengKhianat selepas bebas penjara bersekongkol dgn mahatir dap..Sandiwara kebencian yang diTANAM dalam JIWA REFORMIS telah tamat. INSAFLAH ahli2 PKR ...sama2 rapatkan saf berganding bahu untuk kemakmoran negara bersama kerajaan P rihatin N egara.tinggalkan pimpinan yang GILA KUASA BENCI MEMBENCI DENDAM dan PEMECAH BELAH.

    BalasPadam
  2. Syukur lah raakyat melaysia sudah sedar keburukan dan perpechahan yg di amal mereka....

    BalasPadam