Header Ads

ads header

Flash News

Kemalangan Akibat Pemandu Mabuk, Seorang Mangsa Maut Di Kuantan


KUANTAN -
Satu lagi kes kemalangan maut melibatkan pemandu mabuk dilaporkan berlaku sekitar jam 11.00 malam tadi. 

Kes telah ditularkan dalam group facebook warga Kuantan oleh orang awam yang menyaksikan kejadian itu.


Menurut sumber kejadian berlaku di Kuantan ByPass di Bukit Rangin. Terdapat rakaman video pemandu terbabit membawa kenderaannya dengan laju dari arah Kota SaS melalui Indera Mahkota sebelum bertembung dengan orang awam selepas Jambatan Bukit Rangin.


Sila klik https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1386999738355734&id=100011371633213 untuk tengok video yang ditularkan oleh orang awam yang menyaksikan kejadian itu.

Kejadian ini menimbulkan kemarahan di kalangan netizen. Banyak komen yang dilemparkan dan tidak kurang mahu kerajaan laksanakan hukuman mati terhadap pemandu mabuk di negara ini.

#sumber PDO

MR :  Mati kelamalangan di Malaysia lebih tinggi drp mati covid-19


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt





............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


3 ulasan:

  1. Kalau nak bahas kat parlimen , inilah yg patut dibahaskan.
    Hukuman mati kepada pemabuk memandu yg menyebabkan kemalangan serius.

    BalasPadam
  2. Sepatutnya pemandu mabuk kerana arak didakwa dibawah seksyen 302 kerana mereka secara sukarela memilih untuk minum arak dan mabuk dan mereka tahu akibat sangat buruk jika memandu ketika pemandu mabuk.

    Adalah sangat malang apabila sebilangan pemandu kafir mabuk telah melanggar umat Islam sehinggakan menyebabkan kecederaan kritikal atau kematian dan menyebabkan kerugian harta benda kepada umat Islam seolah-olah mabuk adalah lesen untuk membunuh umat Islam.

    Sudah tiba masanya kerajaan PN untuk mendakwa pemandu mabuk yang menyebabkan kematian di bawah Seksyen 302 dan jika didapati bersalah , mereka boleh digantung hingga mati atau dipenjarakan seumur hidup supaya rakyat selamat dari ancaman pemandu mabuk.

    Malangnya parti kafir Harbi DA-Pigs dan khadam liberalnya menyokong pesta arak terbuka. Berapa ramaikah rakyat perlu mati kerana pemandu mabuk sebelum DA-Pigs menukar dasar pro-araknya ????

    BalasPadam
  3. Mungkin dah sampai masanya rakyat malaysia membuat petisyen meminta hukuman mati untuk kes langgar mati kerana mabuk. Naikkan cukai arak 300% sampai kilang arak kat malaysia ni tutup sendiri.

    BalasPadam