Header Ads

Header ADS

Mengikut Sifir Bodoh Penulis Shahbudin Husin


Shahbudin Husin menulis dalam blognya (baca di sini)

Dengan jumlah 113 itu, bermakna Muhyiddin hanya mempunyai dua majoriti saja di Parlimen sekarang ini.

Ini adalah suatu kedudukan yang sangat lemah, lekeh, haprak serta tidak pernah dialami oleh mana-mana Perdana Menteri sebelum ini.

Dengan kata lain, kerajaan PN pimpinan Muhyiddin ini layak digelar sebagai “kerajaan pasir dua butir” sebagaimana pernah didialogkan oleh Seniman Agung P Ramlee dalam salah sebuah filemnya.

Melihat kedudukan kerajaan yang sangat lemah ini, Muhyiddin tidak mungkin dapat berfungsi dengan baik sebagai Perdana Menteri kerana tidak ada sesiapa mempunyai keyakinan terhadapnya.

Pelabur luar dan dalam negeri, kakitangan awam, kelompok perniagaan dan orang awam, malah penganggur, lepasan univiersiti serta budak-budak sekolah pun tidak punya keyakinan yang sama.

Dia menulis lagi

Di Parlimen pula, selain usul undi tidak percaya sudah diterima dan bakal dibentangkan pada sessi Dewan Rakyat Julai akan datang lebih mungkin berjaya untuk menjatuhkannya, segala rang undang-undang dan usul kerajaan juga sukar untuk diluluskan.

Dua atau tiga orang Ahli Parlimen kerajaan tidak hadir, ia dengan sendirinya menyebabkan usul dan rang undang-undang kerajaan tersekat daripada dilaksanakan.

Shahbuddin membuat kesimnpulan dalam tulisannya

Meletak jawatan dan berundur secara baik adalah satu-satu pilihan terbaik yang wajar diambilnya sekarang kerana sebelum usul undi tidak percaya, jika ada dua orang Ahli Ahli Parlimen sedia mengumumkan secara terbuka menolak kepimpinanya dalam waktu terdekat ini, kejatuhannya jauh lebih memalukan lagi.

Berundur sajalah Bang Din – berehat, tumpu pada keluarga dan utamakan kesihatan sendiri.

Ni aku nak ulas

113 MP kononnya sangat lemah, lekeh, haprak serta tidak pernah dialami oleh mana-mana Perdana Menteri sebelum ini. Aku nak tanya pula kepada penulis yang haprak jika Muhyiddin serah kepada PH memerintah dengan bilangan MP sekarang 107 + 1 bebas + 1 kata keluar daripada PN jadi 109

Habis engkau nak kata apa kepada kerajaan PH yang bakal nak perintah Malaysia setelah Muhyiddin berikan kepada mereka dengan bilangan kerusi 109?

Sangat lemah, lekeh, haprak serta tidak pernah dialami oleh mana-mana Perdana Menteri sebelum ini??

Takkan Anwar nak memerintah dengan bergantung kepada Pembangkang sokong. Itu pun engkau tak boleh fikir mana lebih baik antara 113 dengan 109?

Aku nak pulang ayat engkau
Berundur sajalah "Bang Din" kalau menulis bodoh tak pakai akai sekadar menulis ikut emosi. Orang bodoh aje boleh percaya penulis rubbish.

Nasir Ramlee


MR :  Dia menulis mengikut "kadar kemasukan" ya ikut pasaran siapa up lebih


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt





............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.



14 ulasan:

  1. kaki jilat ph,tulis merapu rapu

    BalasPadam
  2. Macam mana la dia boleh mengaku jadi penulis sedang kan kira-kira pun x reti agak dia ajar anak2 dia 109 lagi banyak dari 113 ye ,patut la atok cakap org melayu x boleh maju rupa nya melayu hancing yg dijadikan kayu pengukur sedang kan atok tahu klau bukan bodoh bukan la penyokong dia ,nak jadi kaki jilat kena bodoh kan bang din

    BalasPadam
    Balasan
    1. mamat budin ni belajar di tokong LGE hingga titik perpuluhan pun x kenal.golongan munafikunn amat bahaya dalam ISLAM...D pagi hari beriman dan di petang hari x beriman dan bersama Kafirun.

      Padam
  3. Penulis cari makan.Tak tulis ampu tak masyukkk.Taraf Machai PH jer.Tiada nilai akademik

    BalasPadam
  4. Simpan le sikit kebodohan ko tu Din. Semua artikel ko meloyakan!

    BalasPadam
  5. DARI AWAL LAGI DAH NAMPAK TAK SENANG HATI PENULIS NI TERHADAP KERAJAAN PN. SEBENARNYA PN LEBIH TEGUH DRP PH YG DIBENCI ORANG MELAYU.

    BalasPadam
  6. Barisan Nasional menang dengan majoriti di semua negeri kecuali Kelantan. Walaupun terdapat laporan-laporan awal yang berbeza, PAS dapat mengekalkan kuasanya di negeri Kelantan dengan majoriti yang kecil sebanyak 2 kerusi, iaitu 24 kerusi PAS berbanding 21 kerusi Barisan Nasional.

    Dengan menang 2 kerusi sahaja, alhamdulillah, cukup juga sepenggal PAS perintah Kelantan masa PRU 2004. ALhamdulillah, berterusan sampai sekarang, masuk tahun ke 30 dah ditambah menang bergaya PRU 14 walau difitnah macam2.

    Kalau nak cerdik mengundi, bab ni kena tiru rakyat Kelantan - tak mudah kena kencing dengan janji2 materialistik.

    Letak agama no 1, dunia dlm jaminan Allah SWT, in syaa Allah.

    Bila letak dunia no 1, dijanjikan dgn material, dunia lari, terdedah kpd kena tipu, nasib akhirat pun tak tau lagi macam mana...

    Kpd penyokong muslim PH, bertaubatlah sementara nyawa dikandung badan...

    Sampai bila mahu bergantung kpd sistem selain Islam dlm berpolitik sdgkan dlm Al-Fatihah dan surah pertama iaitu Al-Baqarah sudah disentuh aspek politik sbg panduan hidup muslim.

    PAS tidak sempurna namun boleh disempurnakan dgn sikap ta'awun dan takaaful. Asas perjuangan PAS kukuh dan realistik dgn semua zaman dan masa kerana ia dirujuk kpd Quran dan sunnah.

    Pendekatan boleh berubah mengikut kesesuaian masa, 'uruf dan keperluan namun dasar dan prinsip Islam tidak berubah.

    Allahu khoyrul musta'aan

    BalasPadam
    Balasan
    1. JAZAKALLAHU KHAIR....penjelasan RINGKAS PADAT DAN PADU

      Padam
  7. Klu takat karangan darjah 6 pun dpt C je itu pun lambat siang nak jdi penulis block....kau balek lah din cari tanah tanam buluh...

    BalasPadam
  8. Melayu haramjadah je yg sokong ph
    Dah kena tipu dgn janji2 manis ph masih nak sokong ke...?
    Ph menang tipu 22bln dah kira ok dah rakyat tak dpt apa pun 22bln
    Terima lah hakikat PH
    Jangan asik menipu n fitnah saja taubat lah sebelum terlambat.
    Allah dah bayar cash 22bln hasil penipuan PH.

    BalasPadam
  9. Din penulis cari makan.Dedak dah nak habih

    BalasPadam
  10. Tak tahu lah apa kena Pak Din penulis ni bongok tak habis2,simpan2 lah skit Pak Din Oii,

    BalasPadam
  11. Haprak?... Tp aku sebagai rakyat rasa lebih selesa aman dan damai hidup di bumi tercinta ini jika dibandingkan waktu Pakatan Haprak yg memerintah 22 bulan lalu.

    BalasPadam
  12. Aku dah serabut tengok warga emas yang tak habis2 lagi nak main politik.macamlah jawatan PM tu hak dia nak ikut suka aturkan.Cukup2lah, lubang kubur duk tenganga tunggu tuh.Melayu bergasak sesama Melayu.DAP diam jah, tunggu puak2 bodoh berbalah. Dapat kuasa nanti DAP kembali melanun harta rakyat.

    BalasPadam

Imej tema oleh A330Pilot. Dikuasakan oleh Blogger.