Header Ads

ads header

Flash News

Muhyiddin "Membeli" Masa Tun Mahathir

Ramai macai PH mempersoalkan, katanya sehingga ke hari ini, fakta jelas menunjukkan bahawa Tun dan lain-lain ahli parlimen berkaitan TIDAK PERNAH mengisytharkan diri mereka keluar daripada Parti PPBM. Oleh sebab itu, Fasal 10.2.2 adalah TIDAK TERPAKAI sama sekali.

Katanya lagi sehingga ke hari ini juga, fakta jelas menunjukkan bahawa Tun dan lain-lain ahli parlimen berkaitan TIDAK PERNAH menyertai atau menjadi ahli mana-mana parti politik lain. Oleh sebab itu, Fasal 10.2.3 Perlembagaan PPBM juga TIDAK TERPAKAI sama sekali.

Keputusan YB Tun dan yang lain-lain untuk tidak duduk bersama blok kerajaan kerajaan sama sekali tidak boleh ditafsirkan sebagai satu tindakan yang terjumlah kepada pengistiharan keluar parti dan menyertai parti lain.

Hari ini Dr Mahathir Mohamad hari ini menghantar notis menolak pemecatannya daripada Bersatu kepada ibu pejabat parti itu dan Jabatan Pendaftaran Pertubuhan (ROS).

Ia diserahkan oleh peguamnya Haniff Khatri.

Menurut Haniff, notis kepada ROS itu memohon pertikaian berkaitan dirujuk bawah bawah Seksyen 16(1) Akta Pertubuhan 1966.

Notis kepada bersatu pula menegaskan bahawa keanggotaannya dalam parti dan kedudukan sebagai pengerusi parti “kekal dan sah”.

Sebenarnya Muhyiddin bijak mengatur politik, pertama dia beli masa Mahathir dengan mengambil masa yang panjang dengan polimik yang diluar jangkaan. Mahathir menjadi sibuk dengan urusan remeh untuk mempertahankan kedudukannya.

Mahathir akan menghabiskan masa untuk mempertahankan diri sedangkan Muhyiddin pun mengatur strategi menguatkan kedudukan dalam kerajaan dan Bersatu.

Nampak tak Mahathir kena "games" sebelum konvesyen Bersatu.

Nanti oleh kerana kedudukan Tun masih belum diputuskan oleh ROS, pemilihan berlaku tanpa Tun. Muhyiddin boleh atasi masalah pemilihan dengan tenang.

Nasir Ramlee


MR :  Kena permain juga akhir atuk


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt





............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


5 ulasan:

  1. Ros kalau bijak tolak je permohonan kutty dan geng..kalau tak bijak pengarah ros termasuk dalam puak latifah koya. Undang2 dan peraturan semua dah diikut jadi jangan takut nak tegakkan keadilan. Madey kalau alasan pecat musuh dia lagi teruk.

    BalasPadam
  2. Warga emas yang memang tak boleh pakai. jangan kita ikut bodoh dengan orang tua yang nak menongkat langit tu.

    BalasPadam
  3. PN adalah sebaik² kerajaan daripada yg sebelum ini.

    BalasPadam
  4. Betul tu PN yg terbaik ,kepada MP yg sokong MN,PN terus bersatu jgn sokong PH yang main wayang,bohong saja kerjanya

    BalasPadam