Header Ads

ads header

Flash News

Nak fitnah Menteri Kewangan kena orang sendiri


Inilah Yang Dikatakan Fitnah Makan Tuan !!!

Fitnah yang cuba dilemparkan ke atas Menteri MOF tak menjadi, sebaliknya rakyat mahukan orang kuat Tun M (Gabenor BNM) dipecat segera !!!

#sumber

MR :  Geng kroni Mahathir akan jatuh satu persatu


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt





............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


15 ulasan:

  1. Padan muka Pee H !

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bila pengkhianat membela pemimpin-pemimpin yg khianat.

      Yg umum moratorium siapa ?
      GBN @ PM atas nasihat Men Kewangan ?

      Nak cuci taik kat jamban
      Jangan salahkan yg jaga jamban.
      Salah kan Ketua yg jaga jamban.

      Selepas lebih sebulan diumumkan baru uturn..

      Inilah bila kerja diperolehi dari cara khianat.

      Maka kerja jadi tak kena.

      Padam
    2. Bila pengkhianat membela pemimpin-pemimpin yg khianat suka kencing rakyat.

      Yg umum pelbagai janji palsu dalam manifesto PH siapa ?

      Bukankah pemimpin-pemimpin PH sendiri?

      Nak cuci taik kat jamban
      salahkan yg jaga jamban.
      Salah kan Ketua yg jaga jamban.

      Selepas memenangi PRU14 baru uturn..

      Inilah bila kuasa diperolehi dari cara khianat.

      Maka kerja jadi tak kena. Hancing seluruh negara.

      Padam
    3. Janji apa yang tak tunai....

      Padam
    4. Mengapa PH terlalu mudah membuat pelbagai pelbagai janji kepada rakyat sebelum PRU14 tetapi malangnya selepas PRU14 pemimpin buat U-turn dengan berkata manifesto Pakatan Harapan bukan "kitab suci" yang wajib dipatuhi ?????

      Padam
    5. Tun M tolak penuhi janji manifesto PH

      https://www.hmetro.com.my/mutakhir/2020/02/548993/tun-m-tolak-penuhi-janji-manifesto-ph

      Padam
    6. Alias,

      Bukankah pemimpin-pemimpin PH yang telah berjanji akan meringankan beban rakyat, menghapuskan tol, menghapuskan hutang PTPTN atau pemimjam PTPTN membayar PTPTN setelah bergaji RM4000, menurunkan harga minyak, menjanjikan 1 juta pekerjaan dengan gaji minimum RM2500 dll jika PH berjaya menubuhkan kerajaan persekutuan ???

      Padam
  2. Biasalah konco2 kutty dan pakatan hamcing pengkhianat Islam kerja memfitnah saja dari dulu sampai sekarang mengelirukan rakyat2 biasa yang kurang faham liku2 hal ehwal ekonomi dan perundangan yang terbabit.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Seringkali pemimpin-pemimpin parti PH digambarkan sebagai pemfitnah, namun setiap kali kes saman berkaitan fitnah yang berlangsung di mahkamah pemimpin-pemimpin PH ternyata menang dalam kes saman fitnah tersebut. Berikut antara senarai kes saman fitnah yang memihak pemimpin PH :

      1. 10 Nov 2017 – Bendahari Agung dan PJ PAS Perak kalah saman Fitnah RM200k terhadap DS Nizar.

      2. 26 Jun 2018 – Ahli Dewan Ulama PAS Che Masri kalah Saman Fitnah terhadap Husam Musa berhubung tuduhan Seleweng Tanah.

      3. 7 Sept 2018 – Cybertroopers PAS Herman Samsudeen memohon Maaf dalam Mahkamah kerana memfitnah Dato Mahfuz menerima Dana UMNO

      4. 25 Jan 2017 – Hasan Ali kalah saman Fitnah RM200k terhadap YB Khalid Samad kerana memfitnah YBKH menentang hukum syarak dan menyokong penjualan arak.

      5. 25 Ogos 2018 – Muslimah PAS Wan Asshima terpaksa memohon maaf kepada YB Khalid Samad kerana fitnah meluluskan pesta Gay. YB Khalid tekad teruskan saman.

      6. 22 Jun 2016 YDP Pas Padang Serai mohon maaf kepada DAP kerana fitnah DAP larang azan di Pulau Pinang.

      7. 11/10/2016 Ketua Penerangan Pas Ustaz Nasrudin Tantatawi mohon maaf kepada Lim Guan Eng kerana fitnah isu terowong pulau pinang.

      8. 21/11/2019 Dr Kamarul Zaman Yusof memohon maaf kerana memfitnah Dr Mujahid Yusof Rawa sebagai kuda tunggangan DAP

      Kes yg sedang menunggu.
      - Takiyudin nak saman anwar , pasal tiada bukti pas@hadi memberi duit kepada Serawak Repotr.
      - Anwar akan menyaman hadi awang atas tuduhan nya berkaitan freemesom@bantuan asing kepada anwar.

      Padam
    2. 'Nenek rasis': Guan Eng diperintah bayar ganti rugi RM500,000 kepada Jahara

      Bernama | Published Julai 03, 2015 17:52 MYT

      GEORGE TOWN: : Mahkamah Tinggi di sini hari ini memerintahkan Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng membayar ganti rugi RM500,000 kepada Anggota Dewan Undangan Negeri (ADUN) Teluk Air Tawar, Datuk Jahara Hamid, kerana memfitnahnya dengan gelaran 'nenek rasis'.

      Peguam Jahara, Datuk Jahaberdeen Mohamed Yunos ketika dihubungi memberitahu Pesuruhjaya Kehakiman Datuk Nordin Hassan turut memerintahkan Lim membayar kos sebanyak RM40,000 kepada anak guamnya berserta faedah sebanyak lima peratus.

      Beliau berkata mahkamah turut memerintahkan Lim yang juga Setiausaha Agung DAP menarik balik gelaran terhadap Jahara selain mengeluarkan perintah injunksi menahan Lim daripada mengulangi kata-kata fitnah itu.

      Sumber: Astro Awani

      Padam
    3. Mahkamah tolak saman Guan Eng

      25 Oct 2019

      Bernama

      GEORGETOWN - Mahkamah Tinggi di sini hari ini menolak saman fitnah yang difailkan bekas Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng terhadap bekas Ketua Pemuda Gerakan, Jason Loo Jieh Sheng dan dua lagi berhubung artikel berkaitan penjualan sebidang tanah di Peel Avenue kepada Island Hospital.

      Hakim Datuk Rosilah Yop turut memerintahkan Guan Eng selaku plaintif membayar kos masing-masing RM50,000 kepada Jason dan dua lagi defendan iaitu akhbar The China Press Bhd dan Guang Ming Ribao.

      Rosilah dalam keputusannya berkata, plaintif telah gagal membuktikan pernyataan fitnah kasar yang dibuat oleh Jason, yang diterbitkan dalam dua akhbar tersebut.

      Sumber: Sinar Harian

      Padam
  3. Banyaknya spammers kat sini. Hello Tuan moderator, sila ambil tindakan.

    BalasPadam
  4. PN adalah Penyelamat Negara dari kerosakan yang telah dibuat oleh pakatan hancing dalam tempoh 22 bulan. Kerosakan yang dibuat dalam politik, sosial, ekonomi, hubungan kaum, keselamatan,antarabangsa dan lain lain.Kegagalan pakatan hancing kerana kemenangan diperolehi dari pembohongan. Dalam 5 pru terakhir rakyat mula menguburkan ph sebelum rakyat menguburkan dalam pru 15 namun begitu ph telah mengali kubur sendiri lebih awal dan sudah takdir mereka jatuh kedalamnya sebelum habis penggal

    BalasPadam
  5. Untuk Arif MULUKKKK

    Netizen Lancar Petisyen, Desak Kit Siang Tunai Janji Untuk Bersara

    Kuala Lumpur – Marah dengan tindakan pembangkang yang saban hari cuba mewujudkan sentimen kebencian, sekumpulan netizen melancarkan petisyen bagi mendesak Lim Kit Siang menunaikan janjinya untuk bersara dari politik.
    Melalui laman web https://tinyurl.com/Unclebersara para netizen diminta menandatangani petisyen dalam talian sebagai tanda sokongan terhadap desakan tersebut.
    Perkara itu turut dibangkitkan oleh bekas perdana menteri, Datuk Seri Mohd Najib Tun Abdul Razak sebentar tadi.
    “Macam-macam gelagat para netizens. Hari ini, Kit Siang buat posting minta netizens sign petisyen untuk tuntut parlimen berlangsung dua minggu.
    “Tapi netizens balas dengan petisyen tuntut Uncle tunaikan janji untuk bersara pulak,” tulis Najib melalui laman Facebooknya.
    Ketika berita ini ditulis, lebih 5,700 ribu telah menandatangani petisyen itu di Change.org yang baharu dilancar petang tadi.
    Petisyen tersebut antara lainnya berkata sekiranya Kit Siang masih mempunyai integriti, beliau harus menunaikan janjinya untuk bersara dari pentas politik negara.
    Mereka turut mendakwa rakyat di negara ini sudah jelik dengan pemimpin politik yang suka menabur janji kosong sesuka hati.
    Tahun lalu, veteran DAP itu berkata sanggup mempertaruhkan kerjaya politiknya sekiranya Tun Dr Mahathir Mohamad enggan menyerahkan jawatan Perdana Menteri kepada Presiden PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim.
    “Saya akan melepaskan jawatan sekiranya jawatan perdana menteri tidak dilepaskan kepada Anwar dan jika ada Pilihan Raya Umum Ke-15 saya tidak akan bertanding,” katanya ketika menyampaikan ceramah sempena Pilihan Raya Kecil Sandakan.
    Sementara itu Mahathir dilaporkan pernah berkata Anwar tidak boleh menjadi perdana menteri kerana rakyat tidak menyokong pemimpin dari PKR itu.
    “Anwar ni memang dia gila-gila nak jadi Perdana Menteri. Dia tak boleh jadi (Perdana Menteri). Entah macam mana, kalau dulu ramai sokong dia, sekarang ini ramai sokong saya,” katanya.
    Mahathir berkata demikian dalam satu mesyuarat tertutup Pakatan Harapan di Yayasan Kepimpinan Perdana pada Mac lalu, yang disiarkan secara langsung di laman Facebook Parti Amanah Nasional (Amanah). – SuaraTV

    BalasPadam
  6. SAYA MENYAMBUT ANDA SEMUA DI PAGE INI
    INI IALAH CERITA SAYA

    Saya MURNI SANTI, seorang wanita, ibu, kakak dan rakan dari (Bekasi), Indonesia, saya seorang PENGURUS ESTATE SEBENAR dan saya telah mengalami banyak tekanan kewangan baru-baru ini, tidak ada yang mahu meminjam wang kepada kami untuk menyelesaikan projek komersial kami yang telah dibina dalam beberapa bulan sekarang. Saya telah ditipu oleh beberapa syarikat pinjaman palsu yang menuntut sejumlah wang daripada saya tanpa kami menerima pinjaman.

    Saya kecewa, suami saya berusaha sebaik mungkin dan menolong, saya akan membunuh diri kerana kesakitan, terlalu banyak ditanggung dan saya kehilangan harapan, sehingga saya diperkenalkan kepada SEMUA PINJAMAN PEMBERIAN GLOBAL sebuah syarikat pinjaman yang ditaja oleh bank dunia itu sendiri.

    Saya memutuskan untuk memohon pinjaman dan menghubungi syarikat itu, pegawai pinjaman mereka yang benar-benar memberi saya harapan dan memberitahu saya jangan bimbang syarikat itu akan meminjamkan wang kepada saya, walaupun jumlah yang saya perlukan sangat besar, dan semua yang saya dapat berikan kepada mereka keperluan yang merupakan beberapa maklumat peribadi, yang saya lakukan.

    Saya melalui semua proses, mereka berjanji akan meminjamkan wang yang saya minta setelah mengesahkan saya layak untuk mendapatkan pinjaman, saya diminta untuk menunggu, yang paling mengejutkan adalah pinjaman yang dimasukkan ke dalam akaun saya dan saya mengesahkannya .. Kami syarikat kembali dari segi kewangan dan keluarga saya berjaya dengan baik ini menjadikan hidup saya lebih baik, saya bersyukur kepada Allah dan kepada semua PINJAMAN PEMBERIAN GLOBAL
    GMAIL ..... allglobalgrantloan@gmail.com

    UNTUK MENGHUBUNGI SAYA
    Murni Santi
    murnisanti55@gmail.com

    BalasPadam