Header Ads

ads header

Flash News

PH Boleh Kembali Mentadbir Dengan Strategi Yang Betul, Bukan Dengan Psywar Yang Kelakar


1) Psywar banyak sangat pun lama-lama orang bosan. Dah la buat psywar rambang. Langkah Sheraton tu takda psywar apa-apa pun, tetiba jadi. Puncanya adalah pada 'notch' besar dalam kerajaan PH, bukan sebab psywar lawan. Dalam ilmu kejuruteraan bahan, notch adalah benda yang mesti dielakkan pada bahan untuk kuat menjadi bahan struktur.

2) Nak tumbangkan kerajaan serapuh PN pun kena lah cari 'notch' dulu. Notch inilah yang seterusnya akan menyebabkan pemusatan stress (stress-concentration) yang akan memulakan keretakan menular (crack-propagation) dan akhirnya akan berlaku kegagalan (failure).

3) Notch dalam PH adalah Team Azmin dan krisis dalaman PKR. Crack propagation yang berlaku dah parah. Tunggu masa sahaja untuk gagal. Tak perlu ada psywar daripada lawan, sebab pihak lawan pun tahu dah, barang dah nak patah.

4) Dalam kerajaan PN, notch ada banyak. Hubungan GPS- PAS ada notch kecil. Hubungan UMNO-PPBM ada notch besar. Hubungan MCA-PAS ada notch juga. Hubungan PAS dan UMNO boleh lah cuba create notch. Dengan adanya notch-notch ini, psywar boleh dihalakan kepada notch-notch ini supaya berlaku crack-propagation. Bukan buat psywar rambang. Aim kepada notch yang nampak boleh makan.

5) Kalau boleh pecahkan UMNO-PPBM, ia adalah sebuah kejayaan besar untuk memusnahkan kerajaan PN. Nak create notch antara PAS-UMNO, boleh. Tapi saya fikir, PAS-UMNO ada solution untuk modify bentuk notch tersebut supaya tidak berlaku crack-propagation.

6 ) Psywar walau hebat setara mana pun, hanyalah boleh mengujakan penyokong sendiri. Dia punya seronok macam esok dah nak bertukar kerajaan. Sendiri bikin psywar, sendiri lalok berkhayal. Pihak lawan rileks saja. Ada laa dua tiga kerat pihak lawan yang termakan, tapi tidak menggugat apa-apa struktur. So, tukarlah strategi dulu. Ganbatte yoh, PH!

Sekian

Dr Tanaka Mustafa
(Ketua Lujnah Penerangan SENPAI Ltd)

MR :  Kerja bodoh drp orang bodoh, dipercayai oleh yang bodoh


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt





............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


9 ulasan:

  1. jangan mimpi le PH Rakyat dah tahu semua apa yang kamu buat pada Rakyat jelata semua menipu je

    BalasPadam
  2. Puak pankhianat dari dulu, kini dan selamanya kerana mereka sanggup bersekongkol dengan parti kafir Harbi DA-Pigs untuk mengkhianati Islam dan umat Islam.

    Yang penting bagi mereka ialah upah dedak cap roket yang menjadi makanan kegemaran babi ternakan gian end.

    Merekalah kepala bapak munafik liberal yang berpura- pura 'suci' untuk kencing rakyat.

    BalasPadam
  3. Jgn menipu rakyat lagi orang semua dah muak dgn politik kotor ph.. tolok ph

    BalasPadam
  4. Mahathir dn sekutunya sanggup bersama DAPIG/PanKHIANAT kerana kemaruk kuasa tetapi berdendam DGN RAHIM UMNO yg lahirkannya dgn pelbagai tohmahan fitnah..PAS sanggup bersama UMNO dgn melupakan sengketa sesama sendiri dgn prinsip Berpegang Teguh dgn Tali ALLAH demi AGAMA BANGSA DAN NEGARA.Lantaran yg bersalah tunggu keputusan Mahkamah.

    BalasPadam
  5. yg ariff muluk akan mendakwa ini semua ke neraka kerana jilattt dan fitnahhh

    BalasPadam
  6. Jika lebai yang cakap balasan syurga neraka dorang maki hamun lebai dan kata rasuah atau ambil kerja Tuhan atau siapa kamu untuk tentukan nasib orang lain...tapi Allah dah beritahu ciri ciri ahli syurga atau ahli neraka dan yang sudah konfem ke neraka seperti dalam Al Quraan seperti kaum kafir musyrik, munafiq, firaun, namrud, abu lahab, abu jahal, kaum kafir ad, kaum kafir lut,kaum kafir termasuk anak nabi Nuh, anak nabi adam Qabil, kafir ahli kitab bani israel ,iblis, syaitan, dajal dan lain lain.. Tiada satupun ayat yg menyebut secara mutawatir, ijmak atau qias bahawa pengkhianat pakatan hancing atau melawan pakatan dokongan kaum kafir masuk neraka..jika melawan gabungan kafir yang memusuhi islam masuk neraka, maka nabi nabi tidak akan menentang golongan ingkar tersebut.. Jadi hujah hujah arif muluk perlu difahami terbalik seperti janji dajal kepada manusia

    BalasPadam
  7. Dah sah lah selama strategi ph selama x ada yg betul tu pasal 22 bulan je dah telambat dah din...cukup sekali rakyaat di kencing klu yg setuju tu begelar ahli parlimen bagi jutaan rakyaat tidak memandang ph walau sabelah mata.andai ph ambil alih pun hanya cukup kan penggal je pru 15 kelaut lah ph besama luncai..brza nya luncai ada labu ph kelaut kosong spai ke lubuk lemas..

    BalasPadam
  8. Kami boring dengan PH..HANG FAHAM DAK DIN YOB OII..

    BalasPadam