Header Ads

ads header

Flash News

Rushdan Mustafa ingat Kelantan dapat e-Wallet RM30



Betul kata Tuan Guru Nik Abdul Aziz, bila keluar PAS jadi bodoh. Hari ini seorang lagi pemimpin AMANAH menunjukkan kebodohannya apabila mempersoalkan kononnya kerajaan negeri Kelantyan masih menyimpan wang bantuan Pusat sebanyak RM400.

Nak tunjuk pandai dia pun mempersoalkan mengapa kerajaan negeri masih enggan membelanjakan wang bantuan Pusat sebanyak RM400 juta untuk dimanfaatkan sebagai bantuan kepada rakyat yang terjejas sepanjang tempoh perintah kawalan pergerakan (PKP).

Dia ingat duit 400 juta yang terima pada 25 Disember 2019 tahu lalu terus simpan sampai kiamat?

Kelantan menerima bantuan sekali beri atau ‘one-off’ sebanyak RM400 juta daripada Kerajaan Persekutuan pada Rabu lalu.Menteri Besar, Datuk Ahmad Yakob, berkata surat khas mengenai bantuan berkenaan diterima daripada Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad pada 17 Disember lalu sebelum wang dimasukkan pada 25 Disember.
Kenapa bodoh sangat pemimpin PH nak faham wang yang diberikan itu perlu disegerakan dan MB Kelantan memberitahu adalah atas dasar keperluan  bantuan untuk awal ahu 2020 bagi ramai rakyat susah terutamanya awal persekolahan. Banyak keperluan diperlukan untuk perbelanjaan selain drp pembangunan di Kelantan.  Sila baca di sini

Bodoh PH ingat macam e-Wallet beri RM30 untuk tahan setahun.
Stupid!!

Untuk makluman kepada PH dan macai PH sekali. Tolong ada maklumat dibawah. Puasa ni jangan cakap merapu dan membodohkan diri sendiri.

Sebagai rekod sebelum ini Menteri Besar Kelantan, Ahmad Yakob mengumumkan peruntukan awal sebanyak RM675,000 kepada golongan fakir miskin sepanjang tempoh PKP.

Selain itu peruntukan RM5 juta juga disediakan sebagai bantuan kepada rakyat yang terkesan dengan wabak Covid-19 termasuk bantuan RM300 kepada mereka yang dikuarantin.

Itu link aku beri adalah sumber kita engkau orang MKini.


MR :  Pemimpin AMANAH bukan bodoh, saya canggah tapi JAHAT dan BUSUK HATI


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt





............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


5 ulasan:

  1. Betui..pan busuk hati..jelas dan terbukti

    BalasPadam
  2. Tolong jangan marah PAN. Acu oyat apa lagi modal nak suruh rakyat marah PAS dan PN? Tadak modal.PN dah beri duit kepada rakyat setelah kencing PH oyat Malaysia miskin. Memanglah betul rukun syarat nak sokong PH ialah BODOH

    BalasPadam
  3. Apabila khinzir menulis.... Tak bodoh bertanya yang bodoh orang yang tak mahu bertanya....PN megah dapat beri duit pada rakyat tapi bila PH cakap kene berjimat untuk masa susah macai pecacai akan cakap PH mendera rakyat....

    BalasPadam
  4. Netizen Lancar Petisyen, Desak Kit Siang Tunai Janji Untuk Bersara

    Kuala Lumpur – Marah dengan tindakan pembangkang yang saban hari cuba mewujudkan sentimen kebencian, sekumpulan netizen melancarkan petisyen bagi mendesak Lim Kit Siang menunaikan janjinya untuk bersara dari politik.
    Melalui laman web https://tinyurl.com/Unclebersara para netizen diminta menandatangani petisyen dalam talian sebagai tanda sokongan terhadap desakan tersebut.
    Perkara itu turut dibangkitkan oleh bekas perdana menteri, Datuk Seri Mohd Najib Tun Abdul Razak sebentar tadi.
    “Macam-macam gelagat para netizens. Hari ini, Kit Siang buat posting minta netizens sign petisyen untuk tuntut parlimen berlangsung dua minggu.
    “Tapi netizens balas dengan petisyen tuntut Uncle tunaikan janji untuk bersara pulak,” tulis Najib melalui laman Facebooknya.
    Ketika berita ini ditulis, lebih 5,700 ribu telah menandatangani petisyen itu di Change.org yang baharu dilancar petang tadi.
    Petisyen tersebut antara lainnya berkata sekiranya Kit Siang masih mempunyai integriti, beliau harus menunaikan janjinya untuk bersara dari pentas politik negara.
    Mereka turut mendakwa rakyat di negara ini sudah jelik dengan pemimpin politik yang suka menabur janji kosong sesuka hati.
    Tahun lalu, veteran DAP itu berkata sanggup mempertaruhkan kerjaya politiknya sekiranya Tun Dr Mahathir Mohamad enggan menyerahkan jawatan Perdana Menteri kepada Presiden PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim.
    “Saya akan melepaskan jawatan sekiranya jawatan perdana menteri tidak dilepaskan kepada Anwar dan jika ada Pilihan Raya Umum Ke-15 saya tidak akan bertanding,” katanya ketika menyampaikan ceramah sempena Pilihan Raya Kecil Sandakan.
    Sementara itu Mahathir dilaporkan pernah berkata Anwar tidak boleh menjadi perdana menteri kerana rakyat tidak menyokong pemimpin dari PKR itu.
    “Anwar ni memang dia gila-gila nak jadi Perdana Menteri. Dia tak boleh jadi (Perdana Menteri). Entah macam mana, kalau dulu ramai sokong dia, sekarang ini ramai sokong saya,” katanya.
    Mahathir berkata demikian dalam satu mesyuarat tertutup Pakatan Harapan di Yayasan Kepimpinan Perdana pada Mac lalu, yang disiarkan secara langsung di laman Facebook Parti Amanah Nasional (Amanah). – SuaraTV

    BalasPadam
  5. Dalam tempoh tiga minggu: melayu/islam serang Melayu/ Islam.Apa agenda?
    1. Serang ebit liew
    2. Serang rohingya
    3. Serang jakel
    - Kita tadak denagr bukan islam serang bukan islam. Kenapa cari isu-isu untuk bermain sentimen kebencian? Kenapa pakat ikut serang satu sama lain.Tiada jalan damai? PATI Cina terdiam kukuh,usik cikit2. Banyak usik hal orang islam dan Melayu.Ramai bersedia untuk menyemarakkan keadaan disebalik pelbagai nama melayu/islam

    BalasPadam