Header Ads

ads header

Flash News

Tun Dr Mahathir Dicanggah Peguam Sendiri?


Tatkala Tun Dr Mahathir mengeji perlepasan tanpa pembebasan (DNAA) Riza Aziz, peguam beliau, Haniff Khatri, pula memujinya dengan menyebut bahawa ia adalah satu tindakan yang "prudent".

Apa sudah jadi dengan Tun Dr Mahathir sehingga kelihatan tidak lagi sehaluan dengan peguam beliau sendiri, paling tidak pun di dalam kes ini?

FB
Kamarul Yusoff

_______________________
The attorney-general's decision 10 grant Holly· wood producer Riza ShahrizAbdul Aziz a discharge not amountlng to an ac· quitt.al (DNNAJ on money laun· dering charges related to 1Malaysia Development Bbd (11'1DB) is prudent. said lawyer Mohamed Han!ff Khatri Abdulla.

"The decision balances t,vo as· pects. One. that the real criminals wlll and musL be punished rmd two, alaysta's need to recover the money fron1 seized.assecs and compounds ...

I le said this option was not a get·out·of·jail· free card for key figures, such as fugitive business­
man LowTaek .Jho (Jho Low) and Riza's stepfather. Former prime minister Datuk Seri Najib Razak. because besides the Anti-Money Laundering Act (AMLA) 2001. the.y were also charged with ma· jor offences related to misappro­priating J.M.OB funds.

Both have been charge I with engaging in criminal activities in defrauding LMDB.

MR :  Nanti rakyat akan hakim mana yang benar


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt





............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


7 ulasan:

  1. https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=3263352860375416&id=100001022016761

    Siri : 2106

    KOMEN SAYA TERHADAP POSTING SAUDARA KAMARUL YUSOFF BERTAJUK "TUN DR MAHATHIR DICANGGAH PEGUAM SENDIRI" (YANG KEMUDIANNYA DIUBAH TAJUK "TUN DR MAHATHIR DICANGGAH HANIFF KHATRI?") !!

    Wahai Rakyat Malaysia yang prihatin,
    AsSalamualaikum dan Salaam Sejahtera :

    Berikut adalah KOMEN saya yang saya majukan pada 'posting' Saudara Kamarul Yusoff di dalam tulisan beliau bertajuk "TUN DR MAHATHIR DICANGGAH HANIFF KHATRI" :

    "Saudara Kamarul Yusoff, Tajuk anda pada 'posting' ini TIDAK BETUL dari segi perundangan kerana :

    (a). TUN DR MAHATHIR memberi pendapat beliau, seperti mana-mana rakyat yang lain, di atas kenyataan tidak lengkap dan tidak jelas yang dikeluarkan oleh pihak Pendakwaraya sepertimana yang dilaporkan pihak media pada pagi Keputusan dalam kes Riza Aziz pada 15.05.2020.

    (b) Kenyataan saya dalam Laporan NST pada 21.05.2020 (seperti yang dimuat naik pada 'posting' ini oleh Saudara), adalah pendapat saya dari perspektif undang-undang, di mana saya juga tekankan bahawa pihak Pendakwaraya sepatutnya keluarkan satu kenyataan yang BETUL, PADAT dan LENGKAP untuk fahaman kesemua rakyat, yang mereka telah gagal lakukan pada peringkat awal itu.

    (c) Walaupun TUN DR MAHATHIR adalah Anakguam saya, dan saya adalah Peguam beliau dalam kes-kes beliau yang tertentu, namun TUN DR MAHATHIR bukanlah Anakguam saya, dan saya bukanlah Peguam beliau dalam kes RIZA AZIZ itu, sama sekali.

    (d) Oleh itu ungkapan Saudara pada TAJUK 'posting' Saudara ini, bahawa kononnya "TUN DR MAHATHIR DICANGGAH PEGUAM SENDIRI (yang kemudiannya dIubah TAJUK ""TUN DR MAHATHIR DICANGGAH HANIFF KHATRI?", dan tulisan lanjut anda di situ, bahawa " ... Apa sudah jadi dengan Tun Dr Mahathir sehingga kelihatan tidak lagi sehaluan dengan Haniff Khatri yang menjadi peguam beliau di dalam beberapa kes?", adalah TIDAK BETUL LANGSUNG, sebab kami berdua TIADA hubungan "peguamcara-anakguam" dalam kes RIZA AZIZ langsung,

    (e) Dari sudut perundangan juga, PEGUAM bukannya 'pekerja' ANAKGUAM, mahupun ANAKGUAM juga BUKANLAH pada hakikat sebenar 'majikan' kepada PEGUAM dalam erti kata, bahawa PEGUAM tidak boleh bercanggah pendapat dengan ANAKGUAM, jikapun ada (yang mana pada hakikatnya, tiada pun percanggahan sebenar di sini) dalam perkara yang tidak merangkumi hubungan "peguamcara-anakguam" mereka, dan

    (f) Mentaliti ataupun fikiran salah seperti yang dijelaskan dalam (e) di atas itu, WAJIB dikeluarkan daripada minda masyarakat, supaya fahaman BETUL yang saya nyatakan di sini lah yang akan dapat membawa negara ini ke tahap sebuah negara yang maju, yang kesemua kita HARUS hasratkan !!

    DEMI AGAMA DAN NEGARA TERCINTA !!!

    Haniff Khatri
    22.05.2020 @ 0155

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kalau awak tak nak nama awak dikaitkan dengan mahathir, awak jangan jadi peguam dia.

      Padam
  2. Mahkamah dinegara kita dah terbiasa dgn rasuah camana riza terlepas dgn cara kembalikan wang ini brulah undang-undang bru cam cerita filem hindustan.

    BalasPadam
  3. Kes reza nk ikut AMLA...mmg boleh kalo ikut CPC dia mmg nmpk bersalah

    BalasPadam
  4. Orang jahil undang-undang disuruh jadi hakim maka jadilah bomoh hakim

    BalasPadam
  5. Shah Riza didakwa dibwh AMLA(Anti Money Laundering Act/Akta Pengubahan Wang Haram)...bukan Akta Jenayah!

    BalasPadam
  6. AMLA...AKTA PENGUBAHAN WANG HARAM

    BalasPadam