Header Ads

ads header

Flash News

Wahai Maszlee, Bersatu di zaman PH macam Lembu di Cucuk Hidung. Suruh letak jawatan Menteri, terus letak!


Maszlee Malik ahli majlis syura IKRAM yang kini bergiat dalam cabangnya di BERSATU membuat komen tentang hala tuju parti BERSATU kononnya BERSATU pimpinan Muhyiddin tiada haja tuju yang jelas. Macam biasa Malaysiakini akan membuat pemberitaan. Macai PH akan mengapikan dalam meda sosial. Selepas tu penjahatkan MUAFAKAT NASIONAL.

Saya tertarik komen Mohd Sabri, berkenaan penyataan Maszlee "Bersatu di dalam PH dengan identiti yang jelas"...segak bergaya ayam tambatan si atok berbicara...umpama lembu dicucuk hidung disuruh letak jawatan sebagai menteri pendidikan terus meletak jawatan sebab sayangkan ayahanda atok....piiiiiiiraaaaahhhhh....cakap lebat....

Engkau orang boleh baca propanganda di Malaysiakini di bawah.
-------

Bersatu bakal jadi parti paling marginal pada PRU-15 - Maszlee


Bersatu akan menjadi pihak ketiga yang paling marginal dalam Pilihan Raya Umum Ke-15 (PRU-15) bagi berdepan Pakatan Harapan (PH) dan Muafakat Nasional.

Bekas menteri pendidikan, Dr Maszlee Malik, berkata secara jujurnya beliau masih kabur melihat hala tuju parti itu ketika ini yang dipimpin oleh Perdana Menteri Muhyiddin Yassin.

"Di kala itu, sekiranya kita tidak melakukan apa-apa, soalan saya, di manakah kedudukan Bersatu?

"Ke PH tidak, ke Muafakat Nasional pun tidak. Kita menjadi pihak ketiga yang paling marginal berhadapan dengan dua blok PH dan Muafakat Nasional pada PRU-15 nanti.


"Apakah nasib Bersatu pada waktu itu nanti? Apakah masih ada masa hadapan buat parti keramat ini?" tulis Maszlee dalam satu hantaran di Facebooknya, hari ini.

Jelas Maszlee secara jujur beliau masih kabur dengan arah tuju perjalanan parti itu ketika ini berbanding ketika Bersatu di dalam PH dengan identiti yang jelas.

"Ketika kita (Bersatu) menjadi komponen penting dalam PH dahulu. Identiti kita jelas, orang Melayu berlindung di rumah Bersatu dalam PH.

“Kaum lain boleh berlindung di rumah lain dan kita cuba hidup seadil yang mungkin (walaupun kadangkala kita tergigit lidah)," katanya.



Pada 24 Februari lalu, Bersatu melalui presidennnya, Muhyiddin Yassin membuat keputusan meninggalkan PH yang menyaksikan kejatuhan kerajaan PH mentadbir negara tidak sampai dua tahun.

Keputusan Bersatu untuk meninggalkan PH disusuli dengan tindakan bekas timbalan presiden PKR Mohamed Azmin Ali bersama kem yang turut bertindak keluar parti dan meninggalkan PH.

Selepas itu ia menyaksikan Pengerusi Bersatu Dr Mahathir Mohamad ketika itu membuat keputusan melepaskan jawatan sebagai perdana menteri ketujuh.

Pada 9 Mei lalu, Ketua Penerangan Bersatu Dr Radzi Jidin berkata Mahathir turut terbabit dalam usaha membawa keluar parti itu daripada PH.

Bagaimanapun, dua hari lalu Mahathir tampil menjawab dakwaan Radzi bahawa tiada alasan untuk beliau membawa Bersatu keluar PH Februari lalu.

Semalam, rakaman suara yang dikatakan semasa mesyuarat Majlis Tertinggi Bersatu sebelum parti itu keluar PH beredar di Internet.

Dalam rakaman itu, suara yang mirip dengan Muhyiddin memberitahu mesyuarat supaya memberi kepercayaan kepada Dr Mahathir untuk memutuskan sama ada akan kekal atau meninggalkan PH.


Kemelut politik itu kemudian menyaksikan Muhyiddin dilantik sebagai perdana menteri dan membentuk kerajaan Perikatan Nasional (PN) bersama BN, PAS dan GPS.

Dalam masa sama kata Maszlee, beliau bimbang apabila Umno dan BN hanya menerima kerajaan PN sehingga PRU-15 saja.

"Majlis Tertinggi (MT) Umno telah memutuskan bahawa mereka melalui Muafakat Nasional akan menggempur semua kerusi-kerusi yang dipertandingkan oleh Bersatu dan sekutu Bersatu di dalam PRU 15 nanti.

"PN hanyalah hubungan sementara bagi Umno," tulis beliau.



MR :  Bila baca Malaysiakini jangan terus telan, guna akal berfikir baharu nampak kotor dalam suci


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt





............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


5 ulasan:

  1. Mazlee..mazlee, bersatu tu cuma pentas untuk si kitol menjalankan rentaknya. Ya lah dah dapat gaji dan elaun menteri itu semua belakang kira lah ya. Sekarang bulatkan pendirian, nak khidmat untuk rakyat atau untuk diri sendiri?

    BalasPadam
  2. Yg aku tahu masa jadi menteri dulu sibuk bergaduh ngan DAP..last last atuk terpaksa pecat dia...tapi skrg ibarat lalang ...

    BalasPadam
  3. Terlampau bnyk berckp tuduh umno pencuri najib perompak.. Tp sampai skrg blum dibuktikan dimahkamah.. Bila tertubuh kerajaan PN..malu sendiri mna nk ltk muka.. Umno yg dikutuk dulu duduk semeja.. Konon nk jg prinsip.. Org mcm ni sebenarnya xde prinsip.. Kutuk org mcm xde pegangan agama.. Diharap bulan puasa ni bnyklah muhasabah dan klu perlu jumpa minta maaf.. Iti lbh baik dan org akan terima anda sebagai org yg berprinsip

    BalasPadam
  4. Pandanglah diri kamu sendiri wahai Maszlee Malik. Timbalan kamu buat kerja belakang pintu pun kamu tak tahu. Timbalan kamu rasmikan komik haram, benarkan Bible diedarkan di sekolah kamu buat tak tahu.
    Manusia apakah kamu ini? Kebodohan apakah ini?
    Berani terhadap orang Islam tapi terhadap kafir DAP kau dayus, pengecut terus jadi pelacur.

    BalasPadam