Header Ads

ads header

Flash News

Dr Mahathir - Lagenda Smart, Licik Dan Nekad


1) Sejarah yang tidak boleh dilupakan adalah bagaiamana Dr Mahathir menggerakkan team para pemimpin dan professional Melayu membuat serangan hendap ke atas Bursa Saham London dan mengambil alih mengejut Syarikat Guthrie - sebuah syarikat gergasi perladangan Britain yang berusia lebih 150 tahun.

2) Bertitik tolak daripada kemarahan Dr Mahathir ke atas sikap British yang menindas Malaysia dan sikap acuh tak acuh terhadap permohonan Malaysia dalam beberapa isu, ditambah lagi dengan penipuan British dalam pemberian tanah milik anak syarikat Guthrie, Dr Mahathir bersama-sama Dato Ismail Ali, TS Khalid Ibrahim dan beberapa nama lagi merancang serangan hendap ini.

3) Serangan pengambil-alihan saham sepantas 4 jam dibuat menyebabkan seluruh dunia terkejut, sebaik sahaja Bursa Saham London di buka, Syarikat Guthrie jatuh ke tangan kerajaan Malaysia dengan kejayaan memiliki 50.41% pegangan ke atas Guthrie. Selepas berjaya mengambil alih Guthrie, Dato Ismail bertindak membeli milikan-milikan kecil di Bursa London dan akhirnya kerajaan Malaysia berjaya memiliki 100% Guthrie.

4) Anda boleh tonton video Dawn Raid | Serangan Malaysia ke atas London (https://www.youtube.com/watch?v=Hu2C0IAbtgA) dan juga video Serangan Subuh Yang Menggemparkan Dunia (https://www.youtube.com/watch?v=Hd9cTm8FjoY). Ia memberi gambaran yang mudah difahami bagaimana kebersamaan para pemimpin Melayu melakukan sesuatu yang hampir mustahil. Pemimpin Melayu bergabung menewaskan bekas negara penjajah dan mengembalikan hak-hak orang Melayu yang disapu British.

5) Daripada plot pengambil-alihan Guthrie tersebut, kita dapat lihat bagaimana watak Dr Mahathir dan teamnya bekerja smart, licik dan nekad. Maka tidak keterlaluan, kita boleh kata Dr Mahathir adalah lagenda yang masih hidup, genius dan rare yang kita pernah ada - walaupun hari ini tindak-tanduknya mengundang kemarahan banyak pihak. Bukan hari ini sahaja, sejak zaman Tunku dahulu pun itu lah gaya kerja beliau - mengundang kemarahan orang.

6) Justeru, setiap move Dr Mahathir bukanlah tindakan tanpa sedar, bukan juga tindakan tanpa sebarang plan. Sesiapa yang anggap begitu, dia akan terciduk dengan langkah Dr Mahathir. Lihat bagaimana Pak Lah akur dengan tekanan Dr Mahathir kerana Pak Lah enggan berkonfrontasi dengan manusia yang tidak akan mengaku-kalah.

7) Tetapi apabila DS Najib memilih untuk berkonfrontasi dengan Tun Mahathir, lihatlah bagaimana Tun Mahathir menggembeling team untuk menjatuhkan DS Najib dari luar. Siapa sangka Tun akan join force dengan musuh-musuh politiknya untuk menumbangkan DS Najib.

8 ) Hari ini Tun Mahathir telah sangat tua. Tetapi liciknya masih berbisa. Entah bagaimana Kerajaan PH yang dinaikkannya, kini telah tumbang di tangannya sendiri. Semua masih menjadi misteri samada Tun Mahathir benar-benar merancang kejatuhannya, ataupun sebaliknya. Fakta-fakta yang ada menunjukkan beliau tidak mahu DS Anwar menjadi PM dan tidak mah DAP berkuasa, memang konsisten sejak beliau masuk politik lagi.

9) Kemudian menjadi lebih misteri, kenapa Tun Mahathir masih mahu bertempek dengan Pakatan Harapan dan mahu menjadi PM semula setelah beliau sendiri meletakkan jawatan. Jika operasi Down Raid London menjadi ukuran, Tun Mahathir mungkin ada plan yang pelik-pelik lagi kali ini.

10) TS Muhyiddin pastu faham siapa Tun Mahathir. Jadi beliau tidak menunjukkan penentangan terbuka walaupun Tun Mahathir menyerang kerajaan pimpinannya. Dan tidak hairan juga kenapa DAP dan AMANAH masih mahu menunggang Tun Mahathir, kerana mereka hanya ada keyakinan untuk menang jika Tun Mahathir masih bersama mereka.

Sekian

Dr Tanaka Mustafa


MR :  Mengenai merosakkan DAP aku percaya itu mungkin sebagaian kerja Mahathir


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt





............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


9 ulasan:

  1. HERET MADEY KE MUKA KEADILAN SEKARANG!

    BalasPadam
  2. Oleh kerana satu dua pencapaian mahathir sewaktu jadi pm buka bermakna kezaliman dia mesti kita maafkan. Pencapaian2 mahathir adalah gandingan bersama anak2 melayu yang tak kurang hebat terutama dari kepakaran2 penjabat awam di dalam kerajaan. Tetapi segolongan orang yang terutamanya takut dan taksub dimanipulasi oleh mahathir secara sogokan dan rasuah maka terkabur pandangan umum terhadap kejahatan mahathir. Jangan terpedaya lagi, ini bukan zamannya.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Simpan kau punya cakap Tun Mahathir kepala penyamun sebenarnya penaja satu Malaysia ingatkan kalau perang Tun Mahathir dan kau sama group Tun jadi tali barut negara tunggu suara gerak gempur terus peluru datang bertabur nanti

      Padam
    2. Kepala keling mahathir PENYAMUN BESAR NEGARA!

      Padam
  3. Malaysia hanya akan aman bila....

    Keluarga LKS dibuang Negara
    Keluarga Mahathir dihadapkan ke mahkamah
    Nuar dan madet mampos.
    DAP dan PKR diharamkan

    BalasPadam
  4. heret je mahathir ke mahkamah.....ramai penyokong2 mahathir yg sudah berusia akan tampil mendedahkan nnti....

    BalasPadam
  5. Dulu ye, sekarang tak, Dulu Tun M memang "brilliant" pemikirannya. Namun begitu, sekarang sentuhannya seakan hilang magik. senang cakap, Rahsia "silap matanya" sudagh boleh dibaca!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Madey tak brilliant. Dia hanya pandai menipu dan manipulasi. Dia menggunakan sogokan dan pengaruh untuk mendapat tujuannya. Lihat pengakuan bekas ag negara. Itu cara2 dia dari dulu lagi. Selagi ada ada makhluk yang takut pada cara2 batil seperti itu selagi itulah org2 politik akan manupulasi kita. Jangan lagi kalau tidak kita parah dibuatnya.

      Padam