Header Ads

ads header

Flash News

Ini pengakuan terbaharu Anwar, Sultan hubungi dia dan perkenan jadi PM


Kuala Lumpur – Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim mendakwa mendapat perkenan dari Sultan Johor, Sultan Ibrahim Sultan Iskandar untuk merampas semula pentadbiran kerajaan negeri daripada kerajaan Perikatan Nasional (PN) dan seterusnya jadi PM.

 

Menurut bekas Ketua Cabang PKR Rembau, Badrul Hisham Shaharin perkara itu dimaklumkan sendiri oleh Anwar ketika perjumpaan mereka pada Rabu.

Dia bersungguh sungguh yakinkan bahawa Sultan Johor hubungi dia minta terus usaha ambil alih kerajaan“, katanya syarat Sultan Johor kerajaan baru itu wajib tanpa Mahathir.

 “Dia juga menyebut beberapa raja – raja Melayu dan kerabat termasuk Tengku Hassanal, Pemangku Sultan Pahang yang katanya ketika dia menerangkan situasi semasa Tuanku terkejut dan sangat menyokong dia sebagai PM selepas difahamkan,” ujar Badrul yang lebih dikenali dengan panggilan Chegubard.

 Chegubard melalui laman Facebook Khamis lalu berkata perjumpaan tersebut diadakan di kediaman Anwar di Bukit Gasing.

 Sultan Ibrahim sebelum ini memberi amaran untuk membubarkan Dewan Undangan Negeri (DUN) jika perebutan kuasa dalam kalangan wakil rakyat negeri itu terus berlaku.

 Baginda menzahirkan rasa kecewa itu ekoran kemelut politik yang masih berlaku di Johor.

 Menurut Chegubard lagi Anwar turut mendakwa telah mendapat sokongan 112 ahli parlimen bagi membolehkan PH membentuk kerajaan tanpa Tun Dr Mahathir Mohamad.

 “Katanya kini dia sudah ada 112 tetapi tidak akan ‘move’ sehingga ada 120. Depan dia Anuar Mohd Nor salah seorang sahabat yang mengiringi saya nyatakan nombor 120 itu sangat sukar sebab Dr. Mahathir sendiri ada 5.

 “Anwar sebut Mahathir tua tak mampu kawal game. Malah katanya “Pak Wan”, Maszlee dan Sharuddin sudah menghubungi dia dan nyatakan tak sokong Mahathir tetapi sokong Anwar,” dedahnya lagi.

 Chegubard berkata pendedahan tersebut di lakukan ekoran tindakan Anwar merakam dan mendedahkan perjumpaan tertutup yang diadakan itu.

 “Pagi ini (Khamis) tersebar gambar dan video rakaman dari jauh dengan sengaja memanipulasinya dengan tagline jahat oleh para golongan macai Anwar (macai = Mempercayai Apa saja Cakap Anwar Ibrahim) kononnya saya jumpa Anwar untuk insuran.

 “Ternyata Anwar ahli politik penipu dan pembelit tak ada nilai “gentleman” , saya sudah hantar pesanan whatsapp kepada Anwar tanya penjelasannya,” tegasnya lagi.


MR : Ingat jadi MB, Ni macam cerita bersiri tamil aje


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt





............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


35 ulasan:

  1. Makin haprak jingga.,.boring sapa pun PH.
    Baik PN

    BalasPadam
  2. Aduh sekor lagi badut..tak payah lah main wayang..kata nak kan mandat rakyat..kalau banyak sangat lemak syor bubarkan parlimen je.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Setuju tapi wakil rakyat guna duit sendiri jgn guna duit rakyat dan parti.x dan kempen cukup di YouTube lihat parti mana dapat2/3

      Padam
    2. Rakyat melayasia yang bodoh saja percaya Cakap anuar itu. Yang cerdik tak akan percaya. Cukup ke 120 keris tanpa mahadir. Meroyan lah kau anuar.

      Padam
    3. Huhu..bgus la rakyat Malaysia mmg tunggu anuar jd PM biar penyokong UMNO yg tk dpt terima kenyataan tu gigit jari

      Padam
  3. KETUA MUNAFIK ANWAR GILA KUASA ...hari ini dpt Putrajaya besok minyak turun....16 SEPT ada 40 MP sabah /sarawak akan bersama PR utk tumbang BN...KHIANAT REFORMIS bila sanggup bersekongkol dgn tun..TAPI jadi GILA bila wujud Mfkt Nasional...munafik terus dgn isu 90JUTA dan 1.4 yg kononya di rembat PAS...MUNAFIK tempat paling bawah NERAKA JAHANAM.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bodo betoi laaa dok tamak kuasaa apa xtau babi sungguh

      Padam
  4. AUTA KELING DENGAN NOMBOR ...ada 130 ada kejutan BESAR...HARI INI DAH 120 KERUSI mgkin kerusi2 BEROK2 BELAAN DAPIGS/PanKHIANAT

    BalasPadam
  5. mmg x tau malu betul PM tepi ni..

    BalasPadam
  6. Dua atuk warga emas yang GPS nya dah rosak.Kabel GPS dan putus.Mohon simpan kat muzium,barangan antik begini.Hanya yang sanggup membebalkan dirisahaja akur.Pesanan penaja, mohon buat penjarakkan politik.Kita jaga kita.Bukan Kita jaga GPS dah purba.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Biar GPS lingkup sy tk sabar nk runtuhkn empayar GPS habis tanah org swk dijual...ko tggu GPS dun tk lma LG...bgkit Dayak,.

      Padam
  7. Mahathir dah tua, tak mampu kawal game. So, Anwar ni macam mana. Nmpknye Anwar ni selalu kena game. Kikiki

    BalasPadam
  8. P unah H ARAPAN KENCING Hancing tidak bertanding di CINI sebab covid 19..SEMBANG KENCING Fauziah SALLEH semua positif dan tidak akan beri laluan mudah pada lawan.SEBELUM ini semua MP2 MEREKA macam Berok kena belacan dn MUNTAH BERAK DARAH minta sidang parlimen 2 minggu tanpa alasan covid tapi menyalak P RIHATIN N egara BACUL utk berdepan keGilaan mereka,

    BalasPadam
  9. Mcm ini lah melayu. Sorang kutuk sorang. Dedah aib org nak tunjuk yg kita ni baik. Sudah2 lh tu mengangkat pemimpin korang. Semua sama. Lbh baik aku dan korang kuatkan iman baca selau surah al kahfi. Nanti Allah akn tunjuk sapa pemimpin yg blh kita ikut.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ni bukan Melayu lah. Ini babi. Kita orang Melayu okay aje. Dia ni babi.

      Padam
    2. PEMIMPIN YG BOLEH DITAATT IALAH MEREKA YANG MEMBAWA KITA TAKWA PADA ALLAH DAN IKUTAN SUNNAH RASULLULAH. DI SAMPING AKHLAK ADIL AMANAH ATAS SEGALA TANGGUNGJAWAB BUKAN PEMIMPIN2 DGN SEGALA ADU DOMBA FITNAH MUNAFIK FASIQ SUBAHAT LANTARAN HANYA UTK GILA KUASA HARTA DAN PANGKAT...ALLAH AKAN HISAB KITA DGN AMANAH KEPIMPINAN BERMULA DI RUMAH MASYARAKAT DAN NEGARA KELAK

      Padam
  10. Nuar kata raja berkenan lantik Nuar jadi Pm awak semua tahu tak raja man yang cakap macam raja Lingam dan raja kapur jangan kau orang salah sangka pulak raja Lingam dan raja kapur tu kawan baik abg Non.

    BalasPadam
  11. Betul2 dah gila nak jadi PM ni memang gila kuasa si BEKAS BANDUAN... ANWAR IBRAHIM AL JUBURI BAB KATA MAT SABU

    BalasPadam
  12. Rupanya org² politik ni bukan nak bantu rakyat sangat.. mereka lebih pada tembolok mereka je..sana game sini, sini kencing sana..rakyat dah tak tembuslah dgn auta diorg ni..Ya Allah, gantikanlah pemimpin yg tidak jujur ni dgn yg lebih baik..

    BalasPadam
  13. Bagi saya mudah Aje.dulu kata kerajaan pintu belakang. Khatan tak sah. Kalau tak sah pergi report polis ambil tindakan melalui undang2. Sekarang kata ada nombor. Kalau ada pi jumpa agong bawa semua sekali jgn bawa kertas saja. Tengok Kedah dia kata ada nombor dia bawa semua sekali jumpa Sultan Kedah.

    BalasPadam
  14. Satu saja nasihat utk ANWAR,tiap2 malam tidor awal ye...kut2 dpt mimpi cepat2 jadi PM9...hanya tinggal mimpi saja la...he..he..he..lain kali nak menipu belajarlah habis2 dgn Atok tua tu.

    BalasPadam
  15. Aik?! Chegubard menghilang sekian lama, baru sekarang timbul balik?
    Masa DAP bermaharajalela kau diam membisu macam tunggul kayu. Macam orang bodoh. Kini bila Anwar hilang kuasa, kau nak jek dia balik. Chegubard memang bodoh.

    BalasPadam
  16. "Kau pun tahu dia ni penipu.
    Muka pun muka penipu.! "

    "Tua Kutuk"

    "Kecik-kecik tak mahu mampus, sudah tua menyusahkan orang!"

    BalasPadam
  17. Saya sokong PM sekarang ni BERSEDERHANA, BERJIWA RAKYAT DAN TENANG. TERUSKAN PERJUANGAN DEMI AGAMA, BANGSA DAN NEGARA

    BalasPadam
  18. Sebelum sudah keluar ceta org pkr memperlekeh cikgu bard ni.. kesah dia jumpa anuar melalui org perantaraan. Dan anuar tidak berapa bg muka dgn dia.. sbb semua org2 anuar tahu dulu dia tikam anuar dari belakang..sejak berpaling arah ke azmin.. dulu masa anuar kena tendang dari kerajaan dia yang melalak dlm ceramah mengaku sedara dgn anuar..skg jumpa anuar mcm nak rapat2 dgn anuar balik setelah dpt rasa kedudukan azmin..betullah kesahnya masa perjumpaan tu.. anuar tak layan dia... tu yg mengamuk benar...

    BalasPadam
  19. MASYA"ALLAH...LAHAULA"WALAQUUATA"ILLABILLAH

    BalasPadam
  20. Apa lah nak jadi politek sekarang ni cuba kita amat amati kan kita dibodoh oleh si gila kuasa semua org tak boleh jadi PM jadi siapa yg baik sangat ya....kita dah ada PM sekarang yg bagus tapi tak bagus pula mereka yg tsk dapat jadi PM biar lah tunggu beri peluang pada PM sekarang untuk mentabiran kan negara kalau nak sangat tunggu PRU15

    BalasPadam
  21. Walaun buat cerita bg tun m dan dato seri anwar bergaduh ..kita pulak komen benda yg tak tahu ...semua tanggung dosa di sisi allah...

    BalasPadam
    Balasan
    1. SIAPA YG TIMBULKAN PERGADUHAN DAN PERPECAHAN RAKYAT SEKARANG kalau bukan ANWAR DAN TUN...akhirnya mengheret kebencian sesama rakyat tidak stabil perlekehkan YDPA dn perlembagaan main politik tidak kira masa dan situasi hgga MANIFESTO DIKHIANTI...berbanding kabinet skrg tanpa manifesto terus khidmat dn prihatin rakyat dan negara.mungkin ANDALAH Walaun besar.

      Padam
  22. Memang CAkap ahli politik tak boleh dipercaya walaupun parti Tok Lebai. Jika Nuar cakap nipu bukan isu besar sangat. Yang sedihnya Tok Lebai yang dikatakan ulama sanggup cakap nipu dan menghasut mungkir janji. Yang sebenar. gila kuasa adalah parti yang buat langkah Syaitan dan tubuh Pakatan Neraka. Mereka yang mulakan huru-hara dan menyusahkan Agong dan ramai pemimpin yang tak bersalah.

    BalasPadam
    Balasan
    1. komen BANGANG...yg menyusahkan rakyat SEBENAR KETUA MUNAFIK ANWAR DAN TUN rebut KUASA serta disokong Parti KHIANATPan BERSAMA DAPIGS...bila agama ISLAM isu NABI lgbt icerd arak jawi langkah mayat jika nak laksanakan hukum ISLAM..adakah KAMU BERSETUJU DAN redha PADA MEREKA....SANGGUP BERSAMA KAFIR ASALKAN ISLAM TIDAK BERDAULAT DI NEGARA SENDIRI....LEBAI2 TU JUGA YANG AKAN SOLAT DAN KEBUMIKAN KAMU BUKAN KAFIR LAKNATULLAH...

      Padam
    2. DIL ni jenis yg tak boleh terima kenyataan dan kebenaran. Kesian DIL dah tahu kena kencing tapi masih tak dapat menghidu bau hancing. Tak apa ko tadah je lama2 nanti ko akan terasa bau hancingnya.

      Padam
    3. Ni komen bodoh. Allah bagi otak tak mahu pakai. Allah bagi akal utk kamu menilai mana satu betul mana satu salah. Ini pukul rata semua tak betul, ini pemikiran babi DAP.

      Padam
  23. Aduhai musim covid ni bertambah ramai pulak rakyat Malaysia yang merapu, mamai dan mabuk ketum!!!

    BalasPadam
  24. Hahahahahahahahahahahaha

    Lawak antarabangsa giler...

    BalasPadam