Header Ads

ads header

Flash News

Maklum balas semuanya positif, semuanya baik, semuanya bersatu padu tapi semuanya kencing


Engkau orang baca sendiri berita Malaysiakini ini yang juga dapat kontrak macam Sarawak Repeort untuk hentam kerajaan PN dan puji melabung PH.

Tinjauan lapangan menunjukkan Pakatan Harapan (PH) mendapat maklum balas positif untuk bertanding bagi mencabar BN awal bulan depan.

"Ya, kita sudah selesai (membuat tinjauan lapangan) dan hasilnya sangat positif," kata Pengerusi PH Pahang, Fuziah Salleh, kepada Malaysiakini.

Justeru kata ahli parlimen Kuantan itu lagi, pihaknya sedang menunggu keputusan akhir daripada pemimpin di peringkat pusat sebelum menentukan langkah selanjutnya.

"Sekarang terserah kepada PH pusat untuk membuat keputusan masuk bertanding," katanya.

Terdahulu, Fuziah diminta mengulas mengenai dapatan tinjauan lapangan yang dilakuklan oleh PH sebagai langkah menghadapi PRK pada 4 Julai ini.

Ia susulan kenyataan Setiausaha Agung PKR, Saifuddin Nasution Ismail, pada 20 Mei lalu berkata partinya masih membuat tinjauan lapangan sebelum mengambil sebarang keputusan.

Menurutnya, PKR telah mengarahkan Fuziah untuk membuat tinjauan di lapangan termasuk peluang untuk memenangi PRK itu.

"Beliau (Fuziah) akan memberikan laporan kepada pusat. PKR masih menunggu laporan itu untuk mengambil langkah seterusnya," kata Saifuddin lagi.

Sementara itu, Fuziah berkata PH Pahang akan bersetuju dengan sebarang keputusan yang diambil majlis pimpinan pusat gabungan berkenaan.

"Kalau setuju (untuk bertanding), PH Pahang bersetuju dengan calon PKR (yang dikemukakan dari pusat).

"Dan, jentera pun sudah bersedia untuk menghadapi PKR Chini," katanya.

Kerusi DUN Chini kosong susulan kematian penyandangnya, Abu Bakar Harun, 60, di Hospital Kuala Lumpur akibat serangan jantung pada 6 Mei lepas.

Suruhanjaya Pilihan Raya menetapkan hari penamaan calon ialah pada 20 Jun ini manakala tarikh mengundi - jika ada pertandingan - dijalankan pada 4 Julai.

Pada 1999 PKR pernah menawan kerusi DUN Chini daripada BN dengan majoriti tipis. Namun dalam pilihan raya selepas itu ia kekal di tangan BN.

DUN Chini mempunyai 20,990 pengundi berdaftar yang terdiri daripada 20,972 pengundi biasa dan 18 pengundi awal.


MR :  Hilang deposit


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt





............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


10 ulasan:

  1. Lepas prk chini nanti tengok lah menggelupur tak menggelupur ph..

    BalasPadam
  2. Pakatan Hancing pimpinan DA-Pigs kencing rakyat melalui media massa rasis lidah biawak seperti kencing-kini dan roket-kencing yang menghidangkan pelbagai cerita dongeng berunsur jahat dan fitnah kepada rakyat.

    Malang bagi pakatan kaki kencing ini kerana rakyat sudah hilang kepercayaan kepada pakatan ini setelah pakatan ini kencing rakyat dengan pelbagai janji palsu, pembohongan , fitnah dan u-turn @ politik persepsi.

    BalasPadam
  3. AKHIRNYA...ATAS KEPENTINGAN DAN KESAJAHTERAAN RAKYAT MENGHADAPI CONVIC 19..KITA TIDAK BERTANDING.....

    BalasPadam
  4. Kalau x mahu kena kencing,jangan undi PH🤣

    BalasPadam
  5. Rafizi Ramli yagb baru tamat hukuman BERBUAT BAIK mungkin dicalonkan kerana kepakarannya dalam TIKTOK ANGKA2 KEWAYANGAN.....minyak boleh turun...tol dn ptptn boleh hapus..pendidikan percuma..gst menjerut leher...maka rakyat terperdaya dgn janji2 emas hgga Marahkan nyamuk...rumah terus dibakar.

    BalasPadam
  6. KOMEN2 BERNAS DARI ARIFF MULUK...DIA LAYAK UTK DICALONKAN DI DUN CINI. J/K Tertinggi parti perlu pertimbangkan...terima kasih.

    BalasPadam
  7. Tinjau tempaat mana nak terjun sekali

    BalasPadam
  8. JUARA MENYALAK MENENTANG LYNAS..FAUZI BOLEH JUGA DICALONKAN. Bersikap MUNAFIK BILA JADI MENTERI LYNAS TERBAIKKK DN WAJIB DISOKONG.

    BalasPadam
  9. Memutuskan rangkaian jangkitan kekencingan melebihi had laju kerana mabuk arak

    BalasPadam
  10. Kadar kencing masih tinggi walaupun sebenarnya perlukan bantuan pernafasan,apatah lagi mabuk arak belum padam dan GPS atukpun dah out of service

    BalasPadam