Header Ads

Header ADS

Pemimpin AMANAH diam membisu, mulutnya tersumbat bila DAP kritik larangan Arak


KUALA LUMPUR: 
Pemimpin PAN diam seribu bahasa seolah menyetujui tindakan DAP yang mengkritik tindakan tegas Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) membekukan lesen pembaharuan penjualan arak.

Ahli Jawatankuasa PAS Pusat, Dr Riduan Mohd Nor berkata, kritikan pemimpin DAP, Ronnie Liu terhadap tindakan DBKL memperlihatkan wajah sebenar DAP.

“Apa yang dibuat oleh DBKL menepati kaedah Islam iaitu menutup pintu keburukan itupun sekadar membekukan lesen.

“Tetapi kalau kita lihat ia (DAP) melenting begitu teruk dan saya mengharapkan supaya rakyat dapat menilai sikap dan wajah DAP yang didokong kuat oleh parti PAN yang merupakan anak butir mereka ataupun belaan mereka.

“Kita lihat komen-komen pemimpin PAN pada asalnya (mendesak)supaya kerajaan Perikatan Nasional (PN) mengharamkan arak tetapi lihatlah hanya disebabkan bekukan lesen sahaja DAP telah melenting dan pemimpin PAN ini diam seribu bahasa inilah sikap mereka,” katanya.

Riduan berkata demikian ketika dihubungi HarakahDaily hari ini bagi mengulas kritikan pemimpin DAP, Ronnie Liu terhadap tindakan DBKL membekukan lesen pembaharuan penjualan arak.

Susulan peningkatan kemalangan maut akibat kecuaian pemandu mabuk, DBKL mengambil langkah membekukan lesen pembaharuan penjualan arak untuk sementara.

Selasa lalu, DBKL dalam satu kenyataannya menjelaskan tindakan itu perlu dilakukan sehingga suatu garis panduan dan semakan perundangan dapat dilakukan.

Tindakan tersebut juga sebagai menyambut baik cadangan Menteri Wilayah Persekutuan, Tan Sri Annuar Musa yang mencadangkan kerajaan membekukan penjualan lesen arak.

Sebagai maklum balas, pemimpin DAP, Ronnie Liu memuat naik status di Facebooknya berkata, ‘PN government is good. For nothing. PAS is crazy. Umno is even crazier’.

Ronnie juga mendakwa tindakan pembekuan lesen adalah tidak berpelembagaan dan menyebut DAP akan mengambil tindakan perlu selepas berunding dengan peguam mereka.

Akhir-akhir ini, kejadian kemalangan maut akibat pemandu mabuk kerap terjadi hingga membangkitkan kemarahan masyarakat.

Lebih meruntun jiwa kemalangan tragis pada pagi Isnin lalu meragut nyawa seorang penghantar makanan Mohamed Zaili Mohamed, 44, yang dalam perjalanan pulang selepas menghantar makanan yang dijual oleh isterinya.

Isteri mangsa, Zahlawati Zahlan, 47, menggesa kerajaan segera bertegas dalam isu pemandu mabuk agar tidak ada sesiapa lagi menerima nasib sepertinya yang kini hilang tempat bergantung.

Pada hari yang sama, kemalangan akibat pemandu mabuk turut berlaku di Perlis namun mangsa kemalangan mengalami kecederaan parah keretakan tempurung kepala.

Media turut melaporkan peristiwa pemandu mabuk pernah beberapa kali hampir merempuh sekatan jalan raya semasa Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) dijalankan.

Pada 3 Mei lalu seorang anggota polis Koperal Safwan Mohammad Ismail, 31, maut akibat dirempuh pemandu mabuk semasa bertugas mengawal sekatan jalan raya PKP berhampiran Plaza Tol Kajang.- HARAKAHDAILY 4/6/2020

MR :  Parti bermatlamatkan mentaliti, agam sampingan aje


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt





............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


14 ulasan:

  1. Padan muka dapig. Ambillah tindakan mahkamah kalau berani. Sekolah2 cina tu pun tak ikut perlembagaan. Parti2 bersekongkol lain tu boleh istihar terus tak lagi mengaku sebagai muslim jadi semua orang senang.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Model org melayu indon, dap tapi melayu asal Malaya, diam, Yang sebuk Dalam umno geng indon melayu, tak pun asal Malaya,

      Padam
    2. Aku dah bosan dengan orang kafir dan munafik ni. Awak buka mulut dan buat hal siaplah..

      Padam
  2. ARIIF MULUK dan penyokong TEGAR DAPIGS dan PaNKHIANAT akan terus menyalak LEBAI PAS tidak buat apa2 HANYA utk sucikan mereka dlm pendakwaan.lagi BODOH bila MP DAPIGS cadang gantung jualan kereta kenderaan jika nak hapus ARAK...ARIFF MULUK termasuklah kerana bersekongkol dgn kafir kerana pertahankan MUNAFIK...sbb terpengaruh KAFIR yang baik lebih baik dari MUSLIM jahat/KHIANAT.

    BalasPadam
  3. Puak munafiqun dalam parti liberal pandap dan NGO liberal sesat yang bertopengkan 'Islam' berjuang menegakkan ketuanan taghut dan kafir Harbi DA-Pigs yang telah menghina Islam dan menafikan hak umat Islam terutamanya hak kaum Melayu Islam yang telah berada di Tanah Melayu sejak 55,000 tahun dahulu.

    Merekalah manusia hipokrit berhati serigala yang berpura-pura menjadi manusia 'suci' sambil menjilat pemimpin kafir Harbi DA-Pigs dan menyokong kemungkaran dan kesesatan.

    Merekalah manusia yang menjual agama semata-mata untuk mendapatkan habuan dunia yang sementara ini. Inilah manusia bodoh berfikir hanya orang lain yang akan mati tetapi mereka tidak akan mati KONON.

    BalasPadam
  4. Bodoh babi anjing punye amanah
    Nme nk baek tpi babi perangai
    Sial ko amanah
    Babi keturunan sial sape yg tubohkn parti babi bodoh nie,,,,
    Sial anjing
    Puihhhhh
    Sial babi
    Puihhhhh
    Sial bodoh
    Puihhhhhhh
    Sial bangang
    Puihhhhhhh
    Sial sial
    Puih

    BalasPadam
  5. tk perlu komen bodoh dan keji mengeji.Itu gambaran akhlak

    BalasPadam
  6. Akhlak yg lebih buruk bagi mereka yang diam jadi syaitan bisu.

    BalasPadam
  7. PAN ni SALAKAN nya je bukan main..tapi tu la dia PAN..harap MENYALAK je..tapi bila di tengok makhluk apa yang keluar lepas MENYALAK tu..OO geng rupanya terus hilang SALAKAN yang kemain garang..senyap sepiiiiii

    BalasPadam
  8. Logo parti pandapigs ialah arak untuk seluruh alam.

    BalasPadam
  9. Setiap kali pemimpin parti kafir Harbi DA-Pigs menghina Islam, respon parti pandap ialah krim .. krik .. krim .. krik ..

    Setiap kali pemimpin parti kafir Harbi DA-Pigs menafikan hak umat Islam, respon parti pandap ialah krim .. krik .. krim .. krik ..

    Khadam liberal takut dan patuh pada pemimpin kafir Harbi DA-Pigs.

    BalasPadam
  10. PAN ni maksud hidupnya ialah utk menghalalkan apa jua DAP kata.
    Ulama' mereka hanya jadi Tukang baca doa.
    Yang saya hairan dan tertanya-tanya "Apabila mereka membaca doa, kepada siapakah mereka berdoa? Adakah kepada Allah atau kepada Lim KIT Siang?"

    Fikir fikirkanlah ya.

    BalasPadam

Imej tema oleh A330Pilot. Dikuasakan oleh Blogger.