Header Ads

ads header

Flash News

Rampas Dulu Baru Berebut, Bukan Berebut Dulu Baru Rampas


1) Sebenarnya kebanyakan pemimpin DAP dan AMANAH tidak yakin PH akan kembali memerintah tanpa team Tun Mahathir. Dengan adanya team Tun Mahathir, dijangka akan ada peluang untuk tarik sokongan GPS.

2) Pemimpin DAP dan AMANAH bukan tak sokong DS Anwar. tetapi mereka lebih yakin PH boleh kembali jika Tun Mahathir disokong sepenuhnya sebagai PM. Sebabnya, jika mereka tolak Tun Mahathir, mereka yakin Tun Mahathir akan tetap berdegil dan melawan - akan merendahkan peluang mereka untuk kembali berkuasa.

3) Mereka tahu, antara Tun Mahathir dan DS Anwar, DS Anwar lebih lunak dan mudah bertolak ansur. Lebih baik pada anggapan mereka, biarlah DS Anwar mengalah dulu. Nak suruh Tun Mahathir mengalah, pakai terus jadi pembangkang lah.

4) Lain pula sentimen daripada akar umbi PKR dan akar umbi DAP. Mereka tak mahu DS Anwar bekerjsama dengan Tun Mahathir lagi. Biarlah jadi pembangkang, asalkan bukan Tun Mahathir jadi PM lagi. Mereka sudah serik dan tidak mahu perchaya kepada Tun lagi.

5) Walaubagaimana panas pun kemelut siapa nak jadi PM dalam PH, mereka sebenarnya belum cukup numbers pun. Entah apa formula yang mereka guna untuk kembali memerintah tanpa number yang jelas.

6) Sebetulnya, kumpul lah SD bagi cukup majoriti mudah, bagi berjaya rampas dulu, baru lah fikir untuk letak siapa jadi PM. Ini duk berebut dulu benda yang belum jadi milik. Orang kata tak tahu hujung pangkal lagi, tapi dah kalut berebut nak jadi PM.

Sekian

Dr Tanaka Mustafa
Facebook
 


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt





............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


6 ulasan:

  1. Ini orang putih kata count your chickens before they're hatched..dah kira ayam sebelum menetas..punyalah tamak.

    BalasPadam
  2. Kalau tak berebut sekarang bila lagi, Sebab kalau rampas dulu, kalau menang bergaduh pulak, jadi baik brgaduh dulu.

    BalasPadam
  3. Tun M boleh beli MP GPS kerana dia kaya raya ada harta bertimbun. Tapi dia tuduh Muhyuddin Yassin rasuah GPS.
    Masalahnya kalau kamu kerja dgn Tun M memang hidup takkan senang sebab Tun M kuat sindir, dan kuat buli. Kalau jadi kerajaan memang sakit sangat kerja dgn orang tua ni.

    BalasPadam