Header Ads

ads header

Flash News

Terima kasih PM dengar hujah penjawat awam - Dr Noor Hisham


KUALA LUMPUR
: Ketua Pengarah Kesihatan, Datuk Dr Noor Hisham Abdullah menzahirkan ucapan terima kasih kepada Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin atas kesudian beliau mendengar hujah dari penjawat awam.

Susulan itu, keputusan pelaksanaan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) bagi memutuskan rantaian jangkitan COVID-19 dilakukan berlandaskan Akta 342.

“Walaupun berlakunya peralihan kerajaan ketika tempoh memerangan pandemik ini, kami di Kementerian Kesihatan (KKM) tetap melaksanakan tugas kami.

"Kami terus memantau data dan merancanakan strategi bagi mengawalan penularan COVID-19.
“Pada hari pertama Tan Sri Muhyiddin Yasssin memulakan tugas, beliau sudah memanggil saya untuk berbincang tentang perkembangan pandemik ini.

“Apa yang penting adalah kami berjaya meyakinkan beliau untuk mengambil tindakan yang tidak pernah dilakukan dalam sejarah negara ini mengikut Akta 342 dan saya juga ingin mengucapkan terima kasih kepada beliau atas kesudian mendengar hujah kami,” jelasnya.




Pada masa sama, Dr Noor Hisham sekali lagi menegaskan setiap keputusan yang dicapai oleh KKM adalah berlandaskan data dan fakta.





Beliau berkata demikian dalam program Temu Minda KKMM yang dihoskan oleh Menteri Komunikasi dan Multimedia, Datuk Saifuddin Abdullah pada malam Rabu.


MR :  Kalau masa tu PH memrintah, rosaklah negara


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt





............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


3 ulasan:

  1. Kalu PH memang celaru sebab fokus 22 bulan ialah rebut harta ghanimah,fitnah dalam kain,ugut rakyat dan tarik peruntukan kepada rakyat

    BalasPadam
  2. Terima kasih PM TSMY kerana telah membantu dan perihatian kepada rakyat malaysia, jasa PM@TSMY tetap kami kenana, semuga TSMY terus memimpin negara.

    BalasPadam
  3. Terima kasih PM TSMY kerana telah membantu dan perihatian kepada rakyat malaysia, jasa PM@TSMY tetap kami kenana, semuga TSMY terus memimpin negara.

    BalasPadam