Header Ads

Header ADS

Guna Jawi Untuk Tipu Melayu Islam


Kicap jenama Iqbal cina punya. Guna nama Islam dan tulisan jawi nak tipu umat Islam. Sampai masa kerajaan haramkan penggunaan jawi pada produk bukan Islam.


MR :  Haramkn tulisan jawi pd brg2 keluaran bukan muslim


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt





............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.





7 ulasan:

  1. Jawi boleh guna untuk produk bukan Islam. Yang penting kita kena pandai baca.

    BalasPadam
  2. Kat mane dia tipu? Nak kata menipu pasal tulisan jawi langsung takde.. tulisan jawi tu bukan sape2 punye.. kalau macam tu melayu pun kira menipulah sbb guna rumi dalam semua penulisan.. ni contoh cerita utk menipu.. yg bodoh je percaye..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Benda asas camni pun kamu yang perasan cerdik susah nak faham...bahasa jawi hanya digunakan oleh orang melayu yakni huruf asal arab yang dimelayukan begitu juga dengan perkataan rumi juga hanya digunakan oleh umat melayu. Jika golongan yang tidak suka tulisan jawi menggunakan perkataan jawi pada produk mereka pula apa motif atau tujuan?.. jika itu bukan untuk menipu dan mengelirukan para pengguna Islam, apa pula kita nak katakan? kenapa pilih jawi dan tidak diletak tulisan rumi,india atau cina kerana majoriti rakyat negara ini juga tidak tahu bahasa jawi...jadi tidak dapat tidak ialah untuk menipu

      Padam
  3. Kalu berani guna ja nama cina tu sendiri kicap..x yah duk letak nama mcm melayu-.x yah guna tulisan jawi,guna ja tulisan cina kat kicap..kan senang.

    BalasPadam
  4. Betulke kicap iqbal..kkm ada sebutke

    BalasPadam
  5. Kalau u guna tulisan jepun pada barangan buatan anda yg dijual di jepun maka anda tipulah

    BalasPadam
  6. apa ni.. sapa yg tipu siapa ni? betoi ka kicap iqbal cina punya? main tebak aja.. bagi la bukti

    BalasPadam

Imej tema oleh A330Pilot. Dikuasakan oleh Blogger.