Header Ads

ads header

Flash News

Jahanamlah DAP, kata bekas ahli


Meskipun berlainan agenda, parti Cina seperti MCA, DAP serta GERAKAN mempunyai ‘jiwa’ yang sama iaitu mahu melemahkan serta memecahbelahkan orang Melayu dan Islam, demikian dakwa Presiden Pertubuhan Minda dan Sosial Prihatin, Datuk Seri Ramesh Rao.

Beliau yang pernah menjadi ahli parti tamak haloba itu berkata, DAP mahukan Malaysia menjadi seperti Singapura yang mana dikuasai oleh Cina.

“…memang jahanamlah DAP ini. Kalau boleh perlu dibubarkan. Selagi wujud parti itu selagi itu Malaysia tidak akan aman,” dakwanya.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas mengenai bantahan Timbalan Setiausaha Agung DAP, Nga Kor Ming terhadap pelaksanakan zon pengasingan tempat duduk bagi lelaki, wanita dan keluarga di pawagam oleh kerajaan negeri Terengganu.

Terdahulu, Kor Ming menggesa Menteri Pelancongan, Kesenian dan Kebudayaan, Datuk Seri Nancy Shukri meminta kerajaan Terengganu yang dipimpin PAS membatalkan arahan pengasingan jantina di pawagam.

Katanya, kerajaan Persekutuan tidak wajar berdiam diri berkenaan perkara itu yang mungkin memberi kesan terhadap kemajmukan budaya di Malaysia.

Ramesh menyifatkan bantahan Kor Ming bukan sesuatu yang menghairankan kerana dakwanya setiap langkah kerajaan untuk kebaikan rakyat tidak akan disokong.

Pada masa sama, beliau menggesa parti politik Melayu berhenti ‘berpuak-puak’ dan bersatu jika mahu melihat bangsa Melayu selamat.

“Saya minta semua bersatu di bawah satu payung demi negara dan bangsa. Sampai bila nak diperlekeh, sampai bila mahu menjadi barua,” katanya.

 


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt





............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


4 ulasan:

  1. Kita tak peduli dah cakap bangsa kapir. Peraturan islam untuk sejagat walaupun kapir jahil dan menafikannya.

    BalasPadam
  2. Ramesh Rao boleh tahan juga ya.

    BalasPadam
  3. Sebagai sebahagian dari kerajaan PN, PAS seharusnya mengambil kesempatan ini untuk memperkenalkan mengapa PAS menolak sekularisma dan kenapa Islam itu bukan setakat rukun2 islam dan iman sahaja, ceritalah kehebatan islam dari sudut politik kewangan perundangan sosial syura bagaimana ianya berhubung kait. Inilah masanya. Lepas ni mungkin tiada lagi peluang dakwah ni.

    BalasPadam
  4. Wahai! Orang orang yang berbagai bangsa yang berugama Islam, bersatu lah dan jangan bercerai Berai, singkirkan lah mereka drp bumi Malaysia yg tercinta ini.Bina lah negara ini dgn ugama Islam sebagai paksi nya,Insyaallah negara yang berbilang kaum ini akan aman dan makmur.ISLAM itu DTG DRP Allah dan selain DRP itu ciptaan manusia.Janji Allah brg siapa masuk Islam,sejahtera buat nya.Ini ada lah jaminan.

    BalasPadam