Header Ads

ads header

Flash News

Semasa engkau orang rampas daripada Musa dulu bukan "rampasan kuasa jahat"?


Hanya rakyat yang akan mampu menewaskan "rampasan kuasa jahat" terhadap kerajaan Sabah, kata Majlis Presiden PH.

Kenyataan itu ditandatangani Presiden PKR Anwar Ibrahim, Presiden Amanah Mohamad Sabu dan Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng.

Dalam kenyataan itu, PH menyuarakan sokongan penuh terhadap Shafie dalam menentang apa yang disifatkan sebagai cubaan jahat, tidak demokratik dan tidak bermoral untuk menjatuhkan kerajaan negeri.

"PH menyokong penuh bagi menewaskan cubaan lompat parti yang sangat cela ini – yang telah dicetuskan oleh anasir Perikatan Nasional – dengan segera membubarkan DUN Sabah dan mengembalikan mandat kepada rakyat.

"Hanya rakyat yang akan mampu menewaskan rampasan kuasa jahat yang telah dilancarkan bekas ketua menteri Musa Aman, dengan sokongan penuh Perdana Menteri Muhyiddin Yassin dan Menteri Dalam Negeri Hamzah Zainuddin," katanya.


MR : PH ni bukan sahaja hancing tapi hipokrit   


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt





............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


3 ulasan:

  1. klau phancing plus kalah..
    jgn pulak sttment spr xtelus..
    ni 3ekor ular bnyak bahaye

    BalasPadam
  2. Sebab masa tu semua rakyat sabah tahu kebanyakan kerusi dimenangi UMNO adalah secara tidak bermoral.. gunakan pengaruh duit dan kuasa.. dan atas sbb itu Musa dgn gopoh gapahnya mengangkat sumpah menjadi Ketua Menteri kerana tahu tembelangnya akan pecah kalau lambat bertindak.. akhirnya ahli UMNO ada yg berpaling tadah dan memihak pada Shafie bila merasakan ada suatu yg tak kena dgn tindakan Musa itu.. TYT juga merasakan keraguan atas apa yg berlaku.. akhirnya Shafie diperkenan dilantik menjadi Ketua Menteri.. TYT juga sudah bijak memahami permainan rasuah dan duit UMNO ini.. sbb itu TYT tidak mudah terpedaya lagi dgn permainan UMNO ini.. biarlah rakyat menentukan kembali.. hanya rakyat yg berhak memilih.. itu yg terbaik dan pasti menjadi pengajaran kepada UMNO dan PN jika hendak melakukan perkara sama kepada negeri2 lain.. bukan senang nak pilihanraya lagi.. dalaman UMNO dan PN pasti bergolak dan PAS juga pasti inginkan kerusi utk ditandingi.. kemenangan tidak akan mudah dicapai..

    BalasPadam