Header Ads

ads header

Flash News

2 projek runding terus KPKT dibuat tanpa pengetahuan, tegas Zuraida


PETALING JAYA:
Menteri Perumahan dan Kerajaan Tempatan (KPKT) Zuraida Kamaruddin menegaskan 2 projek rundingan terus yang diluluskan oleh kementerian itu sewaktu pentadbiran kerajaan Pakatan Harapan (PH) adalah di luar pengetahuannya.

Berikutan itu, ahli Parlimen Ampang itu memberi jaminan bahawa kementeriannya akan melakukan siasatan membabitkan isu yang didedahkan Menteri Kewangan, Tengku Zafrul Tengku Abdul Aziz semalam.

“Ingin saya tegaskan 2 projek yang diluluskan kepada KPKT, sewaktu saya menjawat tugas sebagai menteri semasa pentadbiran terdahulu dibuat di luar pengetahuan saya.

“Justeru, saya ingin memberikan jaminan bahawa KPKT akan melakukan siasatan membabitkan isu yang timbul,” katanya dalam satu kenyataan ringkas hari ini.

Semalam, Tengku Zafrul dalam kenyataan media mendedahkan senarai 101 projek bernilai RM6.61 bilion yang ditawarkan secara rundingan terus ketika pentadbiran PH.

Beliau memaklumkan mendahului senarai projek rundingan terus adalah yang membabitkan Kementerian Pengangkutan dengan nilai perolehan RM4.47 bilion melibatkan 4 projek.

Kementerian Air, Tanah dan Sumber Asli merekodkan jumlah paling tinggi bagi kelulusan projek secara runding terus dengan 13 projek.

Tengku Zafrul memaklumkan projek yang diluluskan kementerian itu membabitkan nilai RM5.67 juta, diikuti Kementerian Komunikasi dan Multimedia dengan 12 projek dan Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (9 projek).

Turut tersenarai adalah Kementerian Hal Ehwal Ekonomi yang dikemudi menterinya ketika itu, Mohamed Azmin Ali dan KPKT di bawah Zuraida dengan masing-masing meluluskan 4 dan 2 projek.

Ironinya, Azmin dan Zuraida sebelum ini memberitahu bahawa Kabinet pentadbiran PH tidak pernah dimaklumkan mengenai kelulusan projek secara runding terus tersebut.

Dalam pentadbiran kerajaan Perikatan Nasional (PN) Azmin adalah menteri kanan merangkap menteri perdagangan antarabangsa dan industri, manakala Zuraida kekal memegang jawatan sama.

 









............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


7 ulasan:

  1. Balasan
    1. Bila penipu melanggar janji sendiri untuk tidak menipu...itulah ironi Pakatan Hancing

      Padam
    2. Tulah.. penipu nilah plak dah jadi menteri PN.. penipu akan terus menipu tak kiralah duduk kat mane..apelah menteri ni buat mase jadi menteri PH dulu.. bawah kementerian dia.. diluar pengetahuan kononnya.. memang sengaja tak nak ambik tahu.. nampak sgt2 tak buat keje demi nak sabotaj kerajaan PH.. kesian PN dapat menteri yg sama.. tak mustahil PN pulak akan disabotaj lepas ni.. geng2 PH dah terkena.. hati2 PN..

      Padam
  2. nama saya Redzuan Sarina Binti dari PULAU PINANG,
    MALAYSIA. Saya ingin mengucapkan terima kasih kepada ibu Rossa kerana membantu saya mendapatkan pinjaman. selama tiga bulan, saya telah mencari pinjaman untuk melunaskan hutang, setiap orang yang saya temui ditipu dan mengambil wang saya sehingga akhirnya saya melihat kisah Cik Masitah Ayob dan alamat laman web syarikat yang dikongsinya. Syarikat itu kemudian memberi saya pinjaman sebanyak RM470,000 yang saya minta. syarikat juga dapat membantu anda. kerana syarikat itu juga telah menolong beberapa rakan saya yang lain. Sekiranya anda memerlukan bantuan kewangan, sila hubungi syarikat ROSSA FINANCE melalui e-mel: Rossastanleyloancompany@gmail.com
    Whats-app Mother Rossa Company: +1 (914) 529-5708.
    Syarikat itu tidak tahu bahawa saya melakukan ini dengan menyebarkan niat baik syarikat kepada saya, tetapi saya merasakan saya harus membagikannya kepada anda semua untuk membebaskan diri daripada penipu, berhati-hati dengan peniru dan hubungi syarikat pinjaman yang betul. Di bawah ini adalah kata-kata semangat bagi mereka yang mencari pemberi pinjaman swasta yang jujur ​​dan jujur.
    "jika anda memerlukan pinjaman untuk membayar kredit dan hutang? Adakah anda memerlukan kewangan untuk menubuhkan perniagaan anda sendiri? Adakah anda memerlukan pinjaman untuk melaksanakan projek besar? Adakah anda memerlukan pinjaman kuliah? Adakah anda memerlukan dana untuk pelbagai tujuan lain?" ? Inilah e-mel saya untuk sebarang pertanyaan mengenai ibu rossa,
    e-mel saya: redzuansarinabinti2020@gmail.com
    E-mel ibu rossa: Rossastanleyloancompany@gmail.com
    nombor telefon bimbit +601616345654
    Terima kasih kerana membaca dan selamat maju jaya

    BalasPadam
  3. As-salamu alaikum

    Nama saya Kartika Fitri(kartikafitri74@gmail.com) dari Bogor (Indonesia), Saat Pandemi Covid19 ini usaha suami saya berhutang karena tidak bisa mengimbangi, jadi saya cari online bagaimana saya bisa mendapatkan pinjaman pribadi karena tidak punya agunan, saya menghubungi beberapa pinjaman perusahaan tetapi ternyata penipuan dan penipuan setelah mengirimi mereka uang, Anda tidak akan mendengar kabar dari mereka lagi

    Jadi saya melihat posting dari Mahammad Ismali (Mahammadismali234@gmail.com) tentang pinjaman dari Perusahaan Pinjaman Dangote Via email: Dangotegrouploandepartment @ gmail dengan bunga pinjaman 2%, jadi saya menghubungi mereka mengikuti prosedur mereka dan saya mendapatkan pinjaman saya Rp500,000,000.00 (500 juta) disetujui dan ditransfer ke kami

    Saya ingin berterima kasih kepada Perusahaan Pinjaman Dangote dan juga Mahammad ismali dan saya ucapkan terima kasih selamanya, saran saya kepada siapa pun yang membaca ini jangan buang waktu Anda mencari pinjaman lagi dimana hubungi Perusahaan Pinjaman Dangote dan saya bersumpah dengan hidup saya bahwa mereka adalah nyata dan sah

    BalasPadam
  4. Hai semua

    Nama saya Ahamad Faudzi Abd dari MALAYSIA. Saya mengalami trauma kewangan kerana saya ditipu dan ditipu oleh banyak syarikat pinjaman dalam talian dan saya fikir bahawa tidak ada yang baik yang boleh keluar dari transaksi dalam talian tetapi semua keraguan saya segera ditenangkan dan hilang ketika rakan saya memperkenalkan saya pada mulanya kepada syarikat ALL GLOBAL PEMBERIAN PINJAMAN, saya fikir ia masih menjadi permainan penipu yang sama, tetapi rakan saya meyakinkan saya, dan saya juga melihat kesaksian orang lain, saya terpaksa memaksa diri untuk mengikuti semua proses, yang paling mengejutkan setelah memenuhi semua syarat, saya mendapat pinjaman RM 5.000.000 di akaun bank MUAMALAT saya Semasa saya dimaklumkan di telefon saya, saya tidak pernah mempercayainya, nampaknya saya bergegas ke bank untuk memastikan bahawa ia benar dan nyata, dan pinjaman itu ada di sana akaun, saya menariknya tanpa komplikasi dan melaburkannya dalam perniagaan saya Venture.

    Sekiranya anda mahukan pinjaman hari ini untuk perniagaan dan memulakan kehidupan, syarikat, dan kontrak besar, sila hubungi SEMUA PINJAMAN PEMBERIAN GLOBAL di e-mel mereka di bawah.
    E-mel ............. allglobalgrantloan@gmail.com

    Dan jika anda mahukan maklumat yang tepat dari saya, maka anda boleh menghubungi saya melalui e-mel peribadi saya (aahamadfaudziabdlatif5@gmail.com)

    Saya adalah PEMANDU Lori biasa, tetapi sekarang saya memiliki Lori dan saya menjadi penyokong besar, saya memberi jaminan kepada anda semua bahawa anda akan mendapat pinjaman anda dari SYARIKAT yang baik ini.

    SYARIKAT: SEMUA PINJAMAN PEMBERIAN PEMBERIAN GLOBAL
    E-mel: allglobalgrantloan@gmail.com
    Tel ............. +1(301)971-4445
    e_mail .......... [aahamadfaudziabdlatif5@gmail.com]

    BalasPadam
  5. I saw so many people talking about a young man called Mr Mark Toray and i kept wondering if he is really an expert trader like they say and not a scammer like the others, then i contacted him and i was shocked and amazed that with just $1000 i invested, Mr Mark helped me managed my account and after 7 days of trading, i made my first withdrawal of $12,900. I’m so happy sharing this testimony with you all, you can contact him via Telegram: @Mark4toray_fx, WhatsApp:+1 (301) 410‑5007, Email: Marktoray8@gmail.com

    BalasPadam