Header Ads

ads header

Flash News

Kisah polis jujur membanteras judi berakhir dengan kematian yang menyayat hati


Antara cerita paling panas minggu ini ialah pendedahan oleh seorang individu apabila maklumat dirinya diboc0rkan oleh pihak tertentu selepas membuat laporan kepada pihak berku@sa tentang i su ju.di harram dan gerai warganegara as!ng.

Ikuti kisah bagaimana seorang polis yang jujur dalam meIawan kegiatan j3nayah ini menemui pengakhirannya. Sebelum ini, PPIM telah mendedahkan tentang wujudnya s!ndiket yang digelar sebagai 9 Dragons dipercayai sangat berpengaruh sampai boleh mengawal Polis Diraja Malaysia (PDRM).

Pendedahan Dari PPIM

Pendedahan itu secara tak langsung menjelaskan kepada kita persoalan mengapa pusat-pusat aktiviti haraam, dan rumah-rumah peIacuran berselerak di seluruh negara tidak pernah dapat dihapuskan.

Apa sahaja namanya, 9 Dragon ke 10 Dragon mahupun beribu-ribu lemon Dragons, kisah yang didedahkan oleh PPIM berkisar tentang sind!ket tertentu yang dikatakan telah mengawal PDRM.

Perkara ini jelas sekali serupa dengan dakwaan dalam kenyataan bersvmpah oleh seorang pegawai polis berpangkat Asisten Superintenden (ASP) bernama Mi0r Fahim Bin Ahmad yang tersebar satu masa dahulu.

Mi0r Fahim mula berkhidmat dengan PDRM pada 1995 dan berpengalaman bertugas di Sabah, Johor dan Pahang selain pernah terlibat dalam operasi selama 21 hari men3ntang pencer0boh di Lahad Datu, Sabah tahun lepas.

Anggota polis berkenaan telah mendedahkan secara panjang lebar dan terperinci dalam akuan bersuumpahnya tentang bagaimana individu-individu tertentu yang terlibat dengan aktiviti juudi haaram di Johor telah menjadi tangan ghaib mengawal PDRM.

Beliau turut mendedahkan bagaimana pegawai-pegawai tinggi dalam pasukan PDRM telah dikuasai oleh s!ndiket tersebut. Sampaikan pegawai polis yang baru berpindah di Johor, akan ditemubual oleh wakil sind!ket itu.

Pada penghujung kenyataan itu, Mi0r Fahim meluahkan rasa amat tertekan apabila tindakannya di dalam menjalankan ris!kan terhadap kegiatan jen4yah har@m itu telah menyebabkan dirinya dikenakan siasatan oleh Bahagian Tatatertib polis.

Enam pegawai polis dan dua individu k0ngsi gelap telah menandatangani akuan bersumpah mend4kwa pegawai-pegawai tinggi polis, sehingga Ketua Polis Negara mempunyai hubungan dengan s!ndiket d*dah, jud! haraam, peIacuran, dan ahl0ng yang berpengkalan di Johor dan telah memperluaskan operasi mereka ke seluruh Malaysia.

Seorang lagi pegawai polis telah membuat laporan mendakwa keluarganya telah dicuIik oleh ACA bagi memaksanya menukar kenyataan, sementara ketua CCD dan peguamnya telah dit4han dan didakw4 atas tudvhan-tuduuhan jenayah sebagai hukvman kerana men4ngkap ketua k0ngsi gelap di bawah Ordinan Darrurat.

AKUAN SUMP4H BERKANUN

Saya, MI0R FAHIM BIN AHMAD (K/P Polis No: G/1***7) yang beralamat di Ibu Pejabat Kontinjen (IPK), Jabatan Siasatan Jnayah, Johor dengan ini sesungguhnya dan seikhlasnya berikrar dan menyatakan seperti berikut:-

1. Saya bekerja sebagai seorang pegawai polis berpangkat Assisten Superintendan (ASP) di Cawangan D7 di Ibu Pejabat Kontinjen (IPK), JSJ, Johor. Saya membuat Akuan ini demi menjaga keselamatan peribadi dan integriti saya sebagai seorang pegawai polis berhubung tugasan dan sias@tan yang saya lakukan dan arahan yang saya terima.

2. Pada 21.08.2006, saya telah terima arahan kenaikan pangkat dari C/Insp ke ASP melalui E-Siar. Kenaikan pangkat saya berkuatkuasa mulai 01.07.2005.

3. Pada September 2006, saya telah berjumpa dengan KBPD IPD Kota Kinabalu – DSP. CHEW THAM S0ON dan meminta bantuan beliau untuk menguruskan penempatan saya jawatan SIO Kota Kinabalu seandainya beliau mempunyai kenalan di bahagian perjawatan Bukit Aman, disamping itu saya juga telah memohon bantuan beberapa pegawai kanan lain yang saya kenali.

4. Saya telah berjumpa dengan DSP. CHEW THAN S0ON dan saya bertanyakan penempatan saya. Kemudian saya dimaklumkan beliau telah mencadangkan saya ke jawatan D7, IPK Johor. Saya tidak bersetuju dan meminta beliau untuk mengekalkan saya di IPD Kota Kinabalu. DSP CHEW THAM S0ON meyakinkan saya untuk pertukaran ke D7 Johor.

5. Pada November 2006, saya mula dikenalkan kepada BK TAN. Saya bersama DSP. WAN HASSAN (Tim. Komandan PULAPOL Kota Kinabalu) di bawa oleh DSP. CHEW THAM S0ON ke sebuah pejabat yang terletak di bangunan AM-CORP, Petaling Jaya, Selangor. Kami telah berjumpa dengan seorang lelaki yang dikenali sebagai BK TAN. Dalam perjumpaan terebut DSP. CHEW THAM S0ON telah mengenalkan saya kepada BK TAN. Kemudian saya telah ditemu bual oleh BK TAN berhubung pengalaman kerja.

6. Semasa perjumpaan tersebut, telah datang seorang lelaki gemok yang mengenalkan dirinya sebagai AH H0N. Dalam temubual tersebut, BK TAN memberitahu bahawa apabila saya bekerja di bahagian D7, IPK Johor, hendaklah bekerja dengan baik. BK TAN juga beritahu saya AH H0N merupakan orang yang menjaga ZON SELATAN dan memberitahu sekiranya ada apa-apa hal AH H0N akan berhubung dengan saya. Kemudian telah masuk seorang lelaki lain di pejabat sebelah, lalu BK TAN telah pergi menyambut lelaki tersebut.

7. DSP CHEW memberitahu saya bahawa lelaki itu adalah salah seorang Ahli Suruhanjaya Pasukan Polis (SPP) iaitu DATO’ 0THMAN TALIB, yang mempunyai hubungan baik dengan BK TAN, dengan tujuan memudahkan urusan untuk kenaikan pangkat di masa hadapan.

8. Dalam waktu yang sama, masuk seorang lelaki penndek ke Pejabat tersebut. AH H0N telah mengenalkan bahawa lelaki tersebut adalah PT-D7 JOHOR (DSP. NG F0OK L0NG). DSP CHEW juga memberitahu saya bahawa BK TAN mempunyai perhubungan yang amat baik dengan TAN SRI KPN dan akan mendengar setiap cadangan dan nasihat BK TAN. DSP CHEW juga menunjukkan seorang lelaki yang sedang bekerja di pejabat bersebelahan dan memberitahu bahawa orang itu adalah anak lelaki TAN SRI KPN. Sewaktu saya di pejabat BK TAN, saya juga lihat AH H0N telah membawa keluar satu arahan pertukaran yang baru keluar dan arahan pertukaran tersebut dibincangkan oleh mereka bersama.

9. Pada Disember 2006, saya telah menyemak E-Siar dan mendapati nama saya terdapat dalam arahan pertukaran tersebut untuk melapor diri sebagai ASP D7, IPK Johor. Pada hari yang sama juga AH HON telah menghubungi saya melalui talipon dan bertanyakan kepada saya bila hendak melaporkan diri dan meminta saya untuk melaporkan diri dengan cepat.

10. Lebih kurang 2-3 hari selepas arahan pertukaran keluar, saya telah menalipon beberapa pegawai kanan yang saya kenali ACP R0SLI MD ISA, DCP DATO’ M0KTHAR BIN HASSAN, ACP AZlZAN ABU TAAT yang pernah bertugas di Johor. Mereka menasihatkan saya supaya berhati-hati dengan sind!ket ek0r h4ram dan peIacuran di Negeri Johor.

11. Pada 16.01.2007, saya telah melaporkan diri di IPK Johor. Apabila saya melaporkan diri, AH H0N telah menghubungi saya dan memaklumkan rumah telah disediakan. Saya kemudian telah terus pergi ke rumah tersebut di Bistari Impian, Larkin dan berjumpa dengan tuan rumah. Tuan rumah tersebut adalah seorang perempuan. Saya bertanyakan tentang harga sewa sebulan dan beliau mengatakan harga biasa adalah RM1,200/- sebulan tetapi beliau menawarkan untuk saya hanya dengan RM900/- sebulan dan pada masa yang sama juga saya meminta beliau untuk menyediakan surat perjanjian sewa rumah. Beliau mengatakan “Tuan duduk dululah nanti baru kita kira”.

12. Semasa saya melaporkan diri kepada PT-D7 DSP. NG F0OK L0NG, beliau telah meyampaikan beberapa arahan penugasan dan memberi arahan semua serbuan boleh dibuat ke atas aktiviti hram kecuali jvdi empat nombor ek0r dan hendaklah memaklumkan kepada beliau terlebih dahulu.

13. Pada 28.02.2007, saya telah terima sms dari AH H0N dari talian no. 017-2*****5 yang berbunyi “Tolong Ambil Tindakan Serta Merta 4A(a) atas Tiga Tempat berikut No. S38, S25A dan S37 Jalan Bukit Batu 11, Kulai Johor. Tugasan dari atas tengah perhatikan. Jangan balik kosong”. Saya kemudian telah memaklumkan kepada PT-D7 DSP. NG FO0K L0NG dan beliau pun mengatakan ada menerima sms yang sama. Saya memberitahu DSP NG FO0K L0NG, “Kita pegawai polis dan tidak boleh ikut arahan AH H0N” yang saya dapati ahli s!ndiket har4m. DSP NG FO0K L0NG hanya mendiamkan diri.

14. Pada awal Mac 2007, saya telah keluar dari rumah yang disediakan dan mencari rumah sewa sendiri di Bandar Baru Uda. Saya telah menguruskan sendiri penyewaan dan perpindahan ke rumah tersebut.

15. Saya juga telah terima sms, dimana AH H0N meminta maaf di atas arahan beliau untuk buat serbuuan. Selepas dari itu, tiada perhubungan lagi dengan AH H0N.

16. Sekitar waktu sama pada awal Mac 2007, saya telah terima maklumat dari anggota D7 iaitu SM/D.9***4 Manimaran, Sjn/D.1****0 Raja Kumar, Sjn/D.8***8 Tow Pong Yew, L/Kpl/D.1****1 Asmawi Bin Utar dan Sjn. 8***9 Yassim Bin Malek – dari IPD Kluang, Johor bahawa sind!ket TENGKU (G0H CHENG P0H) dibawah seliaan AH H0N telah aktif menjalankan kegiatan juddi empat nombor ek0r haaram dengan memonopoli seluruh Negeri Johor, dimana TENGKU mempergunakan Pegawai dan Anggota D7 untuk membuka kes fail ke atas mana-mana ajen/penganjur yang tidak tunduk kepada sind!ket tersebut. Mana-mana pegawai dan anggota tidak mengikut telunjuk mereka ini akan ditukarkan ke PGA.

17. Ada diantara anggota D7 yang tidak dapat menerima perkara ini telah memohon untuk bertukar keluar dari D7, IPK Johor tetapi tidak disokong oleh PT-D7 terdahulu iaitu DSP. M0HD HEDZlR BIN HUSSIN dan SI/D.5***0 NG SWEE MlN. Atas sebab tersebut, saya telah mengeluarkan arahan kepada Pegawai D7 dan anggota D7 supaya mendapatkan maklumat ke atas kegiatan TENGKU untuk penyediaan kes fail.

18. Pada 28.03.2007, sepasukan Pegawai dari D7 Bukit Aman, Kuala Lumpur yang di ketuai DSP. ZAWAWI telah membuat tangka.pan ke atas dua (2) pusat pengiraan jvdi empat nombor ek0r l0teri awam hram iatu di Taman Sri Putri, Kulai Johor dan Taman Sentosa, Johor Bahru. Dalam tangkapan tersebut sejumlah 32 buah mesin faks dan tujuhbelas (17) orang telah ditangkap bersama lebih kurang 3,000 helai ‘rekod of stake’, Rujuk: Kulai Report: 2**8/2007 dan Johor Bahru Selatan Report: 7**5/2007.

19. Hasil dari risikan yang diperolehi dari tngkapan-t4ngkapan di atas, saya telah membuka kes fail dibawah 0rdinan Darrurat (KA & MJ) 5/69 ke atas tiga (3) orang subjek yang terlibat langsung dengan TENGKU. Manakala kes fail terhadap TENGKU tidak dapat dibuka kerana kekurangan statement. Tiga (3) orang subjek yang diambil tindakan kes fail adalah bernama:-

(a) S0H KING SIANG;
(b) LlM CHIN CHAI; dan
(c) LEE Y0KE HAN.

20. Ketiga-tiga kes fail ke atas subjek terserbut diatas telah diedarkan ke D7, Bukit Aman, untuk kelulusan di bawah Sek. 3(1) Ord. D4rurat (KA & MJ) 5/69. Namun, sehingga kini ia masih belum diluluskan.

21. Kemudian dari itu, saya dapati tiga belas (13) orang dari tujuh belas (17) tangkapan di atas telah membuat laporan Polis dengan mend4kwa saya dan anggota-anggota yang terlibat dalam soalsiasat dan merakam percakapan risikan telah memukuI mereka semasa dalam tahaanan dan rakaman percakapan r!sikan, dimana kebanyakkan t4ngkapan adalah wanita tua.

22. Akibat daripada laporan yang di buat oleh tanngkapan di atas, satu pasukan TATATERTlB diketuai oleh DSP. Navamaney telah merakamkan percakapan saya dan anggota terlibat. Siasatan menjurus kepada membantu kepada pihak s!ndiket, sedangkan saya dan anggota tidak menggunakan sebarang kek3rasan terlebih lagi terhadap wanita tua. Selang dua hari kemudian, saya dapati DSP. Navamaney telah dinaikkan pangkat P/SUPT.

23. Pada 30.03.2007, saya dan anggota D7 telah men4ngkap tiga (3) orang subjek di bawah Sek. 3(1) Ordinan Darrurat (KA & MJ) 5/69 yang merupakan ahli sind!ket TENGKU. Butiran diri mereka adalah seperti berikut:-

(a) CHAl NGEW;
(b) CHlN YEW FAH; dan
(c) TAN LEE P0EY

24. Subjek (i) dan (ii) telah ditahhan di l0kap Balai Polis Larkin, dimana ketiga-tiga mereka ditahan untuk tempoh 60 hari sementara arahan KKDN. Selepas sembilan (9) hari kemudian, ketiga-tiga subjek di atas dibebaskan tanpa pengetahuan saya, sedangkan saya merupakan IO kes fail. Mereka telah dibebaskan oleh P/DSP. NG F0OK LONG. Setelah meneliti ketiga-tiga kes fail tersebut, saya dapati mereka dibebaskan dengan alasan, telah insaf, tiada kek3rasan dan menjalankan aktiviti secara individu, sedangkan arahan PJSJ No. 2/2005 masih dikuatkuasakan.

25. Pada 29.05.2007, saya telah meneliti E-Siar dan mendapati lima orang pegawai D7, IPK Johor telah ditukarkan keluar dari Bahagian D7, IPK Johor dan salah seorang pegawai saya bernama C/INSP. SUNDAR RAJAN A/L ELLUMALAI (I/1***3) telah ditukarkan-ke PGA SIBU. Saya dapati pengawai ini ditukarkan kerana beliau telah terlibat dalam merakamkan percakapan ris!kan ke atas seorang tangkapan bersabit J.BAHRU REPORT: 7**5/2007 yang mendedahkan secara positif penglibatan TENGKU dalam penganjuran aktiviti perjvdian empat nomb0r ek0r l0teri awam har4m. Selain itu, pegawai ini juga aktif dalam men4ngkap ajen-ajen menulis juudi empat nomb0r ek0r l0teri awam di bawah s!ndiket TENGKU.

26. Adalah saya mengatakan bahawa sebagai seorang pegawai polis, saya merasa amat tert3kan bahawa tindakan saya dalam menjalankan r!sikan terhadap kegiatan jen4yah juudi haraam yang membabitkan s!ndiket dibawah naungan TENGKU dan BK TAN boleh menyebabkan saya dikenakan siasatan oleh Bahagian Tatatertib. Saya menganggap ini satu pengan!ayaan terhadap diri, kerjaya, keluarga dan nama baik saya.

Dan saya membuat pengakuan ini dengan sesungguhnya mempercayai bahawa yang sama adalah benar dan mengikut peruntukan Akta Akuan Berkanun, 1960.

DITANDATANGANI DAN DIIKRAR )
SESUNGGUHNYA oleh MI0R FAHIM BIN ) AHMAD (G/1***7) tersebut di atas di Kuala Lumpur)

Di hadapan saya,

Pesuruhjaya Suumpah

(The original copy of the above was signed and personally delivered to Tun Dr Mahathir Mohamad by Raja Petra Bin Raja Kamarudin).

Sehingga kini, pendedahan ini masih menjadi teka-teki dan hanya mereka yang terlibat tahu kisah sebenar sambil anggota polis yang disebut dalam akuan ini telah pergi selamanya dalam satu kejadian  Iemas.

Saudara Mior Fahim menemui ajal dalam tahun 2014. Kem4tiannya dilaporkan selepas hilang ketika mandi di air terjun Sungai Tungku, Rancangan Penempatan Semula (RPS) Banun Gerik.

Semoga r0hnya dilimpahi rahmat oleh Allah dan ditempatkan di kalangan orang-orang yang beriman.

#Sumber : Rentas Asia   

MR :  Itu suratan takdir, tidak mematahkan semangat untuk bongkar kemungkaran kerana janji Allah adalah lebih baik  


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt





............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


6 ulasan:

  1. Jika pegawai polis Asisten Superintenden (ASP) bernama Mior Fahim Bin Ahmad ini meninggal dunia kerana berjuang menegakkan kebenaran dan keadilan, kita berdoa semoga Allah merahmati rohnya sebagai seorang pejuang yang mati syahid. Amen.



    BalasPadam
    Balasan
    1. Pembetulan:

      Amin.

      Padam
    2. Firman Allah SWT yang bermaksud:

      "Wahai orang yang beriman, hendaklah kamu semua sentiasa menjadi orang yang menegakkan keadilan kerana Allah, lagi menerangkan kebenaran dan jangan sekali-kali kebencian kamu terhadap sesuatu kaum itu mendorong kamu kepada tidak melakukan keadilan. Hendaklah kamu berlaku adil (kepada sesiapa juga) kerana sikap adil itu lebih hampir kepada takwa dan bertakwalah kepada Allah, sesungguhnya Allah Maha Mengetahui dengan mendalam akan apa yang kamu lakukan."

      (Surah al-Maaidah, ayat 8)

      Padam
  2. Tuesday, August 11, 2020

    SINDIKET JUDI KEBAL: RESPON BEKAS PEGAWAI POLIS YANG DIFITNAH KERANA KACAU SINDIKET JENAYAH ADA KABEL BESAR

    Sumber: http://naimnikmat.blogspot.com/2020/08/sindiket-judi-kebal-respon-bekas.html?m=1

    BalasPadam
  3. Testimoni saya tentang bagaimana saya menjadi ahli Illuminati. Saya ingin tahu orang yang ingin menyertai Illuminati hebat sebagai ahli hebat Illuminati yang mahukan saya sebagai ahli hebat. Namanya ialah Lord Felix Morgan. Bantu saya memulihkan hidup saya dari peringkat kematian. Dilepaskan selepas kira-kira 5 tahun dan enam bulan. Selepas dikhianati oleh begitu ramai ahli Illuminati. Selama bertahun-tahun saya putus asa dan kewangan di lapangan. Tetapi pada suatu hari ketika melayari internet, saya terjumpa posting oleh Ahli Besar Illuminati Lord Felix Morgan dan mengatakan bahawa jika anda adalah salah seorang ahli Illuminati yang hebat, anda boleh menjadi terkenal, kaya dan berjaya dalam hidup. Saya menghubunginya dan saya menerangkan segala-galanya kepadanya dan dia mengesyorkan pendaftaran yang digunakan dan saya membayar ahli besar untuk memulakan saya dan saya telah dimulakan ke dalam World Order of the Illuminati. Selepas itu, mereka memberikan saya semua garis panduan dan memberitahu saya bahawa selepas permulaan ahli baharu akan diberi ganjaran wang tunai sebanyak $1,000,000. Dengan bantuan Lord Felix Morgan. Saya telah dimulakan sepenuhnya sebagai ahli penuh Illuminati. Jika nasihat anda ialah anda pernah mencuba penipu sebelum ini atau sedang, terpulang kepada saya untuk membantu anda menyertai jadi cuba Lord Morgan. Ini adalah peluang terbaik anda untuk menjadi apa yang anda inginkan dalam kehidupan masa depan anda. Hubunginya melalui WhatsApp (+2348056051569) atau e-mel: (Illuminatiofficial565@gmail.com)

    BalasPadam