Header Ads

ads header

Flash News

Kuwait dijangka tidak mampu bayar gaji penjawat awam selepas November


KUWAIT:
Negara teluk yang kaya dengan hasil minyaknya, Kuwait, mungkin menghadapi kesukaran membayar gaji penjawat awam selepas November ini.

Menteri Kewangannya, Barak Al-Sheetan, ketika sidang Parlimen semalam, mengesahkan mengesahkan negara timur tengah itu mengeluarkan Dana Simpanan Am sekitar 1.7 billion dinar setiap bulan bagi menampung perbelanjaan.

"Malah, kecairan kewangan negara akan bertambah parah jika harga minyak dunia terus mencatatkan penurunan .

"Selain itu, kedudukan kewangan negara juga akan bertambah kritikal sekiranya Kuwait tidak dapat meminjam dari pasaran tempatan atau antarabangsa," katanya.

Tambah beliau, belanjawan defisit negara itu juga meningkat kepada 69 peratus bersamaan 5.64 billion dinar pada fiskal tahun lalu.

Bagi fiskal tahun ini yang berakhir pada 31 Mac lalu, kerajaan Kuwait dianggarkan berbelanja lebih 14 billion dinar dengan upah dan subsidi menyumbang 76 peratus daripada jumlah perbelanjaan negara.

Dana Kewangan Antarabangsa (IMF) menjangkakan keperluan kewangan kerajaan untuk berkembang lebih cepat susulan kedudukan kecairan kewangan negara itu semakin lemah.

Ekonomi Kuwait antara yang paling teruk terjejas selepas pandemik COVID-19 melanda dunia sejak awal tahun ini ditambah dengan kejatuhan harga minyak secara mendadak.

#Sumber :  - AGENSI     


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt





............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


1 ulasan:

  1. Semua terima kasih kepada ibu KARINA ROLAND karena telah membantu saya dengan pinjaman saya setelah ditipu oleh orang-orang palsu yang bersikeras untuk menjadi pemberi pinjaman.
    Nama saya Annika amahle mokoena, saya dari Afrika Selatan dan saya tinggal di kota Johannesburg. Sebulan yang lalu saya sedang mencari pinjaman online dan saya melihat pemberi pinjaman yang berbeda di internet dan saya melamar dari mereka dan yang saya dapatkan hanyalah scammer, saya mendaftar lebih dari 2 perusahaan dan saya ditipu sepanjang waktu. Jadi saya putus asa sampai saya memutuskan untuk memeriksa lagi apakah saya akan menemukan bantuan ketika saya sedang mencari dan saya menetap untuk mencari perusahaan pinjaman yang sah. Saya menemukan perusahaan ini bernama KARINA ROLAND LOAN COMPANY Saya melihat banyak kesaksian yang dikomentari orang dia tetapi karena saya ditipu beberapa kali, saya pikir itu scam tetapi saya melakukan apa yang diminta untuk saya lakukan dan saya menunggu pinjaman saya dan Nyonya KARINA ROLAND memberi tahu saya dalam waktu kurang dari 24 jam Anda akan mendapatkan pinjaman saya dengan aman saya tidak percaya Karena saya pikir itu juga scam sehingga hari itu malam hari di Afrika Selatan dan saya tidur keesokan paginya ketika saya bangun saya menerima peringatan dari rekening bank saya dan segera saya menelepon manajer bank saya untuk mengonfirmasi dan manajer bank mengatakan kepada saya untuk segera datang ke bank dan saya segera pergi ketika saya tiba di sana manajer bank memeriksa akun saya dan melihat sejumlah $ 127,000.00 USD yaitu Dolar Amerika Serikat dan saya menjelaskan kepada manajer saya bahwa saya mengajukan pinjaman secara online dan bank saya Manajer kaget jika ada masih perusahaan pinjaman online yang nyata dan sah saya sangat senang semua terima kasih kepada MRS KARINA ROLAND saya memutuskan untuk menulis di internet karena saya melihat orang lain melakukannya dan bersaksi tentang perusahaan ini itulah sebabnya saya memposting pesan ini secara online kepada siapa pun yang membutuhkan pinjaman bahkan jika Anda telah ditipu sebelum melamar dari perusahaan ini dan yakinlah bahwa perusahaan ini tidak akan mengecewakan Anda. Salam Hormat kepada siapa pun yang membaca pesan saya dan Anda dapat menghubungi perusahaan ini melalui surat (karinarolandloancompany@gmail.com) atau hanya whatsapp +1 (585) 708-3478, Sekali lagi saya ingin mengucapkan terima kasih kepada semua orang yang membaca kesaksian ini, Anda dapat menghubungi saya juga untuk informasi lebih lanjut ..... annikaamahlemokoena@gmail.com

    BalasPadam