Header Ads

ads header

Flash News

Lim Guan Eng Negarawan, Pejuang Dan Lelaki Berprinsip: Pandangan Budak Tidak Matang?


Katalah apa saja pun mengenai Lim Guan Eng, sama ada “dia seorang negarawan” kah, “dia seorang pejuang” kah atau “dia seorang lelaki berprinsip” kah, semua ini tidak akan mampu untuk mempengaruhi atau mengubah apa-apa keputusan mahkamah di dalam kes-kesnya nanti.

Malah, jika lambungan tinggi dan pujian melangit terhadap Lim Guan Eng ini dimaksudkan untuk mempengaruhi atau mengubah pandangan negatif para penyokong DAP terhadap beliau supaya menjadi lebih positif, mungkin ke tahap menjadi seorang hero, apakah ia boleh berlaku?

Pasti sahaja para penyokong DAP, malah ramai daripada kita juga, masih mengingati segala yang pernah dikata oleh pemimpin DAP seperti Chong Chieng Jen dan Dr P Ramasamy kepada Syed Saddiq sebelum ini, sama ada “tidak matang” lah, “budak kecil” lah atau “penipu” lah.

Mungkin sahaja lambungan tinggi dan pujian melangit terhadap Lim Guan Eng ini akan membuat lebih ramai daripada pengundi Melayu yang akan bertambah meluat kepada Syed Saddiq, sedangkan undi Melayu adalah penentu kepada kemenangan beliau dalam PRU nanti.

Apa pun, istilah “negarawan” tidak sepatutnya diberikan dengan begitu mudah kepada mana-mana pemimpin politik kerana istilah ini sewajarnya dikhususkan hanya untuk tokoh-tokoh politik yang benar-benar bagus, berpengalaman, berjasa dan dihormati oleh rakyat sahaja.

LIM GUAN ENG YANG SAYA KENALI

Lim Guan Eng hanya seorang negarawan - matlamatnya cuma satu, matlamat mendorongnya menceburi politik pada tahun 1980-an, satu matlamat untuk membina sebuah Malaysia yang lebih baik.
Lim Guan Eng adalah seorang pejuang dan bersedia untuk berusaha memastikan bahawa keadilan bukan hanya didengar sebagai slogan, tetapi dilihat berfungsi.
Lim Guan Eng (dan saya yakin masih) sangat tegas dalam memastikan cara setiap satu sen duit negara ini akan dibelanjakan dengan bijak dan bertanggungjawab.
Saya percaya pada Lim Guan Eng yang saya kenali. Seorang lelaki berprinsip.

(SYED SADDIQ SYED ABDUL RAHMAN)

THE LIM GUAN ENG I KNOW

Lim Guan Eng is just a statesman - set on a single goal, a goal that drove him to enter politics in the 1980s, a goal to build a better Malaysia.
Lim Guan Eng is a fighter and was willing to go all out to ensure justice is not only heard as a slogan, but seen to work.
Lim Guan Eng was (and I believe still is) very rigid in ensuring every single cent in the nation’s coffer will be spent wisely and responsibly.
I believe in the Lim Guan Eng I know. A principled man true and through.

(SYED SADDIQ SYED ABDUL RAHMAN)

Sumber: https://www.malaysiakini.com/news/538621 dan https://www.malaysiakini.com/news/538601

Kamarul Yusoff
#Sumber :  FB  

MR :   Budak lahir selepas zaman Mahathir, tak tahu politik 'maharifaun' 


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt





............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


1 ulasan:

  1. syed saddiq ni elok di hapuskan terus dari arena politik Malaysia.
    merbahaya untuk generasi masa depan...



    BalasPadam