Header Ads

Header ADS

Sokongan Dr. Mahathir membawa rebah kata PKR


Keputusan Pilihan Raya Kecil (PRK) DUN Slim yang menyebelahi Barisan Nasional (BN) membukti Tun Dr Mahathir Mohamad tidak mendapat sokongan Melayu dan bukan Melayu, kata bekas Timbalan Presiden PKR, Syed Husin Ali.

Malah menurut beliau, sokongan yang diberikan kepada Dr. Mahathir menerusi Parti Pejuang Tanah Air (Pejuang) ternyata membawa kepada kejatuhan.

Justeru Syed Husin berkata, sudah tiba masanya untuk bekas Perdana Menteri itu mengundurkan diri daripada arena politik.

“Tun Dr M baik sedar diri dan berundur. Dia takde (tidak ada) sokongan Melayu, apatah lagi bukan Melayu. Sokongan dia membawa rebah,” katanya menerusi akaun Twitter.

Semalam, BN menang besar dalam pertandingan tiga penjuru pada PRK Slim.

Calon BN Mohd Zaidi Aziz smenang selesa dengan majoriti 10,945 undi apabila memperoleh 13,060 undi untuk mengalahkan dua pencabarnya dari bebas, Amir Khusyairi Mohamad Tanusi, 38, yang mewakili dengan Pejuang dan S. Santharasekaran, 44.

Menurut Syed Husin, beliau telah menjangkakan kekalahan yang bakal menyebelahi Amir Khusyairi.

“Lima hari lalu aku tweet kalau calon Tun Dr M dapat lebih saparuh daripada calon UMNO bertuahlah dan kalau tak hilang deposit nasiblah. Rupanya betul juga ramalanku,” ujar veteran PKR itu.

#Sumber : -MalaysiaGazette   

MR : Itu tanda-tanda pembangkang akan hilang sokongan dan muafakat   


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt





............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


10 ulasan:

  1. Saya cadangkan PRU 15 serentak dengan PRU Sabah biarlah ada parti dapat majoriti 2/3 tak adalah mp lompat Ayam.menyusahkan rakyat Malaysia tercinta.amin.😙🤗😊

    BalasPadam
  2. Suatu hari nanti boboi akan insaf.. Bilamana Pejuang xdk dhati rakyat.. Ayat dia.. Saya telah silap langkah..

    BalasPadam
  3. Apa2 pun aku tetap sokong pejuang

    BalasPadam
  4. Ramai mangkuk hayun sokong atuk.semua orang kleptokrasi.Hanya atuk sahaja bersih dan tak buat salah apa2.Bersedialah untuk bodoh dan bebal selamanya dengan sokong PH

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ketinggalan la ko ni bile atok kau tu sokong ph & bile ph sokong atok lak ni.. Atok ckp dia nk jdi king maker.. Hahahaaaa lagu ni best.. mcm kene jer.. ".. hati hitam boleh tutop dgn jubah.. kecam org lain sendiri xnk ubah..." kikikiii

      Padam
  5. Sebenarnya dihati sanubari orang melayu dah lama mereka menginginkan penyatuan parti UMNO dan PAS. Orang Melayu sayangkan tanahair mereka dan MN adalah harapan mereka.

    BalasPadam
  6. Nk tgk apa kata atok madey ttg kekalahan PEJUWANG di Slim

    BalasPadam
  7. Rakyat dh tau madey parti utk anak nya.sesiapa sj yg menjadi PM,semuanya madey kacau.

    BalasPadam
  8. Kenapa mamat ni salahkan atuk kononnya tak dapat sokongan melayu...kenapa ph sendiri tidak masuk gelanggang prk secara jantan dan kemana pergi muka tebal Pakatan Hancing yang melalak kononnya mendapat mendapat mandat rakyat itu, tapi penakut untuk berhadapan dengan geng tebuk atap kononnya

    BalasPadam
    Balasan
    1. Atuk kan nk besarkan lgi parti dia jdi biar la dia p nti byk lgi keburukan yg terserlah dri hati dia.. Skang dia xde alasan lgi utk menerima org dh xsuka kt dia.. Kikikiiii

      Padam

Imej tema oleh A330Pilot. Dikuasakan oleh Blogger.