Header Ads

ads header

Flash News

Tindakan akan diambil jika salah guna logo Bersatu kata Hamzah

Setiausaha Agung Bersatu, Hamzah Zainuddin memberi amaran tindakan undang-undang akan diambil terhadap mereka yang menyalahgunakan logo parti itu.

Ini termasuklah logo "Bersatu Blackout" yang digunakan oleh kumpulan pro Dr Mahathir Mohamad untuk memprotes pengguguran keahlian mereka daripada Bersatu.

Dalam satu kenyataan hari ini, Hamzah berkata penyalahgunaan logo Bersatu adalah kesalahan jenayah mengikut Seksen 50(3) Akta Pertubuhan 1966.

Katanya, sekiranya sabit disabitkan kesalahan, individu terbabit boleh dikenakan hukuman penjara tidak melebihi tiga bulan atau denda tidak melebihi RM3,000.

"Selain daripada itu, Bersatu juga akan mengambil tindakan tegas terhadap sama ada calon parti atau ahli parti yang menyalahgunakan logo Bersatu, termasuk tindakan membatalkan pencalonan dan/atau mengambil tindakan disiplin termasuk memecat keahlian mereka yang terlibat," katanya.

Pada 31 Julai lalu, Pakatan Harapan (PH) menarik diri daripada bertanding dalam pilihan raya Kecil (PRK) Slim yang akan datang bagi memberi laluan kepada kem Mahathir untuk bertanding.

Hari penamaan calon bagi pilihan raya kecil itu ditetapkan pada 15 Ogos, manakala hari mengundi dijadual pada 29 Ogos.

 









............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


Tiada ulasan