Header Ads

ads header

Flash News

Wayang baharu Dong Zong


Persekutuan Persatuan-Persatuan Lembaga Pengurus Sekolah Cina Malaysia Dong Zong) akan menganjurkan pertandingan menulis esei sempena Hari Malaysia Tahun 2020 bertemakan “Menyanjung Kepelbagaian”.

"Kami berharap melalui pertandingan ini dapat menggalakkan khalayak ramai untuk berkongsi pengalaman sendiri mengenai keindahan sifat kepelbagaian kaum dan budaya dalam masyarakat melalui tulisan esei bergambar untuk kita bersama-sama berdepan dan menghapuskan gejala rasisme dan xenofobia dalam negara pada masa ini.

"Masa depan negara kita akan menjadi lebih cerah dengan penerimaan konsep kepelbagaian dalam masyarakat," kata Bahagian Hal Ehwal Organisasi, Dong Zong dalam satu kenyataan.

Mengulas lanjut, Dong Zong berkata sebagai sebuah pertubuhan pendidikan berasaskan komuniti pihaknya mengambil berat terhadap isu hak kesamarataan dalam masyarakat.

"Maka kami mengadakan pertandingan ini dengan usaha untuk meningkatkan kesedaran masyarakat demi mewujudkan masyarakat yang lebih inklusif dan kemaslahatan sosial sempena Hari Malaysia.

Katanya, objektif pertandingan adalah untuk menyemai semangat kepelbagaian budaya dan memupuk sifat toleransi serta saling menghormati dalam masyarakat, memelihara kepelbagaian kaum serta budaya dalam negara.

Tarikh tutup penyertaan adalah pada 8 September 2020.

Menurut Dong Zong, semua hasil penyertaan hendaklah dihantar sebelum tarikh tutup dan hasil karya yang lewat tidak akan dipertimbangkan.

Untuk maklumat lanjut, orang ramai juga boleh melayari laman sesawang Dong Zong iaitu (https://www.dongzong.my )atau menghubungi pengawai esekutif Bahagian Hal Ehwal Organisasi, Yap Heng Lung di talian 03-87362337 (Samb: 301),Cheng Guan Hui (Samb 299) atau e-mel: dzmemc@dongzong.my.

Pertandingan menulis esei ini turut mendapat kerjasama Malaysiakini (satu lagi laman hipokrit) dan sokongan kewangan daripada Jawatankuasa Tetap Kerajaan Tempatan, Pengangkutan Awam dan Pembangunan Kampung Baru, Negeri Selangor, Ng Sze Han.

MR : Disekolah ajar budaya China, pertandingan budaya Malaysia.. hipokrit   


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt





............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


2 ulasan:

  1. Jangan lagi sebut, sentuh pun jangan hak orang islam dan melayu. Nak duduk di negara ni ikut resmi kami.

    BalasPadam
  2. hahahah...

    menyanjung kepelbagaian abah kau...

    baru bab Bahasa jawi ko dah menggelupor macam babi sial.

    betul la... bangsa sepet makjuj ni ... haram jadah

    BalasPadam