Header Ads

Header ADS

Bila kalah orang lain rasuah dan tipu, Engkau dan Anak Engkau aje Suci di Malaysia ini


Pengasas Parti Pejuang Tanah Air(Pejuang), Dr Mahathir Mohamad mendakwa berlaku banyak sogokan wang dalam pilihan raya kecil (PRK) Dun Slim, baru-baru ini.

Mahathir berkata, meskipun Pejuang sudah menjangkakan mereka akan kalah dalam PRK itu namun bekas perdana menteri itu menegaskan mereka tidak menjangkakan jumlah undi yang diperolehi agak teruk.

Menurutnya, Pejuang hanya mampu memperoleh lebih 2,000 undi sedangkan berdasarkan jangkaan awal, Pejuang seharusnya mampu memperoleh lebih 4,000 undi.

“Kita punya kira-kira, kita patut dapat 4,000 undi, kita tak dapat angka itu. Setelah kita kaji dan kita dapati bahawa kegunaan wang sogokan amat berleluasa.

“Ramai orang yang kata ada bayaran yang mereka dapat. Ada yang dibawa dengan bas ke tempat pengundian, mereka dibayar duit atas bas, ada yang dibayar duit atas van,.

"Kali pertama mungkin mereka dibayar RM100, setelah tunjuk mereka memilih BN, mereka akan dapat lagi baki RM150," katanya.

Mahathir berkata demikian pada sidang media di Yayasan Kepimpinan Perdana, Putrajaya, hari ini.

Hadir sama anggota Parlimen Jerlun, Mukhriz Mahathir, anggota Parlimen Simpang Renggam, Maszlee Malik, Senator Marzuki Yahya dan anggota Sri Gading, Shaharudin Salleh.

Dakwa Mahathir, semua insiden itu menunjukkan berlakunya penipuan secara besar-besaran dalam pilihan raya itu.

“Tetapi kalau kita nak bagi cukup bukti kepada SPR, kalau mereka tak nampak betul-betul, tak terang-terang orang itu confess (mengaku) ke apa, mereka (SPR) tak ambil berat,” ujarnya.

BN berjaya mengekalkan kerusi Dun Slim apabila calonnya, Mohd Zaidi Aziz berjaya memperoleh kemenangan selesa dengan majoriti 10,945 undi.

Ia sekali gus menewaskan dua lagi dua bebas iaitu Amir Khusyairi Mohamad Tanusi yang mewakili Pejuang dan seorang lagi calon bebas, S.Shantarasekaran.

Mohd Zaidi memperoleh undi sebanyak 13,060 undi sementara Amir Khusyairi memperoleh sebanyak 2,115 undi.

S.Shantarasekaran hanya mampu berpuas hati dengan 276 undi, sekali gus menyaksikannya hilang wang deposit.

MR :    Atok ni nyanyok... cakapnya 10% aje betul


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt





............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


8 ulasan:

  1. DAKWAAN Atok: Kali pertama mungkin mereka dibayar RM100, setelah tunjuk mereka memilih BN, mereka akan dapat lagi baki RM150.

    Orang bijaksana berfikir:

    Jika kertas undi sudah dimasukkan ke dalam peti undi, maka tidak logik mereka boleh menunjukkan bukti mereka telah mengundi BN !

    Kesimoulan:

    Dakwaan ini tidak masuk akal manusia yang sihat dan normal.

    BalasPadam
    Balasan
    1. masuk akal la...

      itu la cara Mahathir buat dulu masa berkuasa dalam BN.
      dia tahu la berapa dan macam mana nak bayar..
      Dah dalangnya dulu dia...

      lancau punya saka tua

      Padam
  2. Harap pemuda2 pn/mn buat lapuran polis terhadap atok bodoh ni.

    BalasPadam
  3. Yang suci cucu dia je yang mabuk.

    BalasPadam
  4. Dah memang kerja umno bn dari dulu smpai skrng x berubah2.dah jadi budaya dlm umno mcm tu.klau x jolok nnt takut kalah plak.hahaha

    BalasPadam
  5. Atuk Kerala adalah barua pertubuhan pengganas Hindu LTTE dan parti kafir harbi biaDAP dan pengkhianat kepada kaum Melayu

    BalasPadam
  6. Ini dah kes fitnah ni. Minta buat laporan polis terhadap si Tua Kutuk ni.

    BalasPadam

Imej tema oleh A330Pilot. Dikuasakan oleh Blogger.