Header Ads

ads header

Flash News

Cara Mahfuz jawab, memang kita tahu sah AMANAH (PAN) tu anak derhaka


Cara bercakap mengambar sikap. Kalau anak derhaka cara bercakap kurang ajar.

Naib Presiden Amanah Mahfuz Omar berkata beliau tidak terkejut dengan kenyataan Presiden PAS Abdul Hadi Awang yang menyifatkan Amanah umpama 'anak derhaka' parti itu.

Bagaimanapun katanya, realiti di sebalik kenyataan ahli parlimen Marang itu adalah salah sama sekali kerana sikap pemimpin PAS sendiri yang menyebabkan wujudnya Amanah.

"PAS ini ibarat ibu bapa yang suka berjudi, kemudian bila kalah judi dia mahu lacurkan anak.

"Sebagai anak kita bukan derhaka, daripada kena lacur lebih baik lari selamatkan diri," katanya kepada Malaysiakini, hari ini.

Ahli parlimen Pokok Sena itu berkata demikian sebagai mengulas kenyataan Abdul Hadi yang menyifatkan Amanah sebagai anak derhaka kerana masih bekerjasama dengan DAP.



Abdul Hadi yang juga ahli parlimen Marang berkata demikian ketika mengulas video yang memaparkan kenyataan Ketua Wirawati Warisan Bahagian Putatan, Izzatul Aini Nissanso yang mendakwa Amanah ibarat anak PAS.

Dalam rakaman yang tular itu, Izzatul Aini dilaporkan berkata, ahli-ahli PAS perlu mengundi Rosdy Wasli kerana pembawaan calon Amanah yang bertanding di DUN Tanjung Keramat itu sama seperti wajah pemimpin PAS.

Sementara itu, Mahfuz menegaskan Amanah diwujudkan oleh pimpinan PAS yang menghidu lebih awal parti itu mahu bekerjasama dengan Umno yang selama ini ditentang habis-habisan.

Justeru katanya, daripada 'dilacurkan' kepada Umno lebih baik mereka lari untuk selamatkan diri.

"Kami bukan anak derhaka, tapi bertindak melarikan diri selepas hidu lebih awal tindakan yang dibuat oleh ibu bapa. Ini bukan soal DAP," katanya.

MR :   Bila dah jadi barua DAP, sampai mati pun tetap barua 


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt

............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


9 ulasan:

  1. mahfuz dan sekutunya tunggu Mampus....dapig akan uruskan kematian mereka. Sejarah Nabi menerima OMAR ALKHATTAB wpun pernah jadi MUSUH UTAMA ISLAM...selepas HIDAYAH ALLAH

    BalasPadam
  2. menjadi barua itulah paling layak pd puak2 kuali ni.....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kalau bapak bersubahat dengan syaitan dan penyamun tarbus anak takkan ikut....

      Padam
    2. Fakta: Pandapigs menjadi hamba abdi ternakan parti kafir harbi Dajjal Action Party @ kepala bapak Syaitan yang telah menghina Islam dan menindas umat Islam.

      Maka puak pandapigs adalah pengkhianat kepada Islam dan umat Islam.

      Padam
  3. Bagaimana pula barua-barua liberal yang melacurkan diri pada parti kafir harbi Dajjal Action Party yang telah menghina Islam dan menafikan hak umat Islam dan kencing rakyat dengan pelbagai janji palsu ?

    BalasPadam
  4. Bekerjsama dengan UMNO,bukan bermaksud PAS setuju rasuah dan penyelewengan UMNO.Salah tetap salah. PAS tegas berprinsip,sanggup hilang kuasa daripada setuju dengan yang salah.Satu poin sahaja daripada banyak hujah iaitu PAN menyokong DAP, tidak berprinsip dan gagal mempertahankan Islam apabila dihina oleh penyokong DAP.

    Tidak kedengaran kenyataan tegas puak PAN apabila Islam menjadi bahan sendaan.
    Usah cakap tentang integriti dan apa perjuangan sebenar PAN. Isu anak kepimpinan PAN dengan ganja dan pil kuda serta rasuah berlaku dalam tempoh kuasa 22 tahun. Selama 30 tahun PAS perintah Kelantan tidak timbul rasuah.
    Apa nak dibanggakan dengan PAN? Kosong.
    Antara Mat Sabu dan TGHH, mana pilihan kita untuk pertahankan Islam?

    BalasPadam
  5. memang lah secocok pepatah melayu modern, seperti beruk dibelah dua, satu anak durhaka(pas) yang satu anak didikan kesayangan(pap), bak orang cina dap kata' yin and yang'.

    BalasPadam
  6. Abaikanlah panpinpon...kerana kehadiran mereka tiada satupun sumbangan yang menguntungkan agama,bangsa dan negara.Kluster panpinpon hanyalah segelintir pengkhianat yang ditolak oleh majoriti ahli pas. Siapalah sangat mat sabun dan mahpuh jika dibandingkan dengan jasa tghh..mereka berdua tidak lebih dari sidai sidai bacul belaan dapig

    BalasPadam
  7. Pikul petai pun pakai mask. Mmg thorbaek!

    BalasPadam