Header Ads

ads header

Flash News

Geng Anwar buat cerita kononnya Anwar dah dapat cukup bilang untuk jadi PM


Mereka menulis menunjukkan kononnya Anwar ada number. Itu perangai geng PKR beri harapan palsu kepada penyookong. Yang sebar pun bukan orang sebarangan, bekas Ketua Editor Harakah yang kini menulis untuk akhbar AMANAH. Baca edaran artikel di bawah.

--



ANWAR Ibrahim akan membuat pengumuman penting hari ini, ketika spekulasi semakin hangat yang pemimpin pembangkang mempunyai jumlah sokongan mencukupi untuk menjadi perdana menteri berikutnya.

Cakap-cakap berlegar sejak awal September yang presiden PKR itu membuat perjanjian dengan ahli Parlimen Umno dan Sarawak bagi memperoleh majoriti Parlimen 222 kerusi di Dewan Rakyat.

Difahamkan, Anwar juga sudah menulis surat kepada Istana Negara mengenai perkembangan terkini.

“Harap maklum bahawa Dato’ Seri Anwar Ibrahim akan mengadakan satu sidang media khas berkenaan satu pengumuman penting pada tengah hari ini di Clarke 1 di Hotel Le Meridien, KL,” menurut kenyataan dikeluarkan oleh Pengarah Komunikasi PKR, Fahmi Fadzil.

Anwar kalah dengan majoriti tipis dengan perdana menteri semasa Muhyiddin Yassin pada akhir Februari untuk membentuk kerajaan apabila Dr Mahathir Mohamad mengundurkan diri selepas parti Bersatu bersekutu dengan Umno, PAS dan sekumpulan ahli Parlimen Sarawak.

Ini adalah September kedua September yang Anwar dikatakan dapat membentuk kerajaan.
Kali pertama pada 2008 ketika pentadbiran Abdullah Badawi hilang dua pertiga majoriti Parlimen.

Sumber hari ini berkata yang Anwar sudah mencapai kesepakatan dengan 20 wakil rakyat yang kini menjadi sebahagian daripada pakatan Perikatan Nasional dipimpin Muhyiddin.

Bagaimanapun, Yang di-Pertuan Agong Al-Sultan Abdullah Ri’ayatuddin Al-Mustafa Billah Shah sedang menjalani rawatan di Institut Jantung Negara sejak Isnin.

Muhyiddin membawa Bersatu keluar daripada Pakatan Harapan (PH) pada 24 Februari, dan Dr Mahathir mengumumkan peletakan jawatannya sebagai perdana menteri beberapa jam kemudian.

Ini menyebabkan kejatuhan pemerintahan PH berusia 22 bulan, yang membolehkan Muhyiddin menjadi perdana menteri dengan sokongan Umno, PAS dan Gabungan Parti Sarawak (GPS).

Bagaimanapun, Bersatu bertelegah dengan Umno selepas parti itu tidak mahu menjadi anggota PN secara rasmi dan mengajak Bersatu bergabung dengan Muafakat Nasional (MN) bersama PAS, yang kemudian diterimanya.

Kemasukan Bersatu itu, tiga parti Melayu dalam MN itu menjadi tulang belakang kerajaan, dengan sokongan GPS, MCA, MIC dan beberapa parti Sabah.

-----

Heboh dimedia sosial kononnya jam 12.00 tengah hari ini bertempat di Hotel Le Meridien KL, Nuar Brahim akan membuat suatu pengumuman penting.

Inilah perangai Nuar Brahim sejak dulu tidak pernah berubah. Gemar membuat gempar tapi habuk pun tarak!!! Umum sesuatu untuk menarik perhatian orang ramai tapi bila tiba waktunya .. hampehhh!!

Contoh terbaik apabila diwaktu PRK Semenyih dia memberitahu umum bahawa dia akan dedahkan bukti PAS/TGHA membayar Editor Sarawak Report sebanyak 1.4 Miliyuun Ringgek untuk selesai kes saman fitnah diluar mahkamah. Apabila tiba waktunya .. apa dia dedahkan??? Sehelai kertas fotokopi hitam legam kelabu asap pekat. That is Nuar Brahim.

Tak tahulah kali ini dia sudah berubah perangai .. Tetapi Omak cukup-cukup kurang yakin.
Perlu ingat!!! ... bahawa Tun M pernah berkata yang Nuar Brahim ini gemar amat bersandiwara dan penipu besar. Saya ULANG!!!

MR :  Tak kencing tak nama PH  


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt

............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


5 ulasan:

  1. Kalau mp2 serawak sokong anon ya banganglah. Apa2 pun yidin boleh nasihat tuanku agung bubar parlimen senang cerita.

    BalasPadam
  2. Anwar lupe makan obat to....
    🤦🏼‍♂️🤦🏼‍♂️

    BalasPadam
  3. PM D LAHAD DATU.. TPM MUHAMMADIN KETAPI itupun jika masih warga Msia SETPOLNYA ARIFF MULUK SANDIWARA TEST MARKET

    BalasPadam
  4. Suka buat berita gempar, ni semua menjadi ekonomi negara jdi tidak menentu, rakyat jdi mangsa kerakusan org gila kuasa.

    BalasPadam
  5. Anuar dan ph macam badut,rakyat dah lihat mereka macam pak lawak yang terbodoh,22bln memerintah,perkara peetama yg dilakukan adalah untuk susahkan rakyat,tarik semua bantuan,hanya yang terbodoh shj sokong peliwat dan banduan.tengok muka nampak taek.

    BalasPadam