Header Ads

Header ADS

Hari ini Mahathir mengesahkan dia terlibat dalam pembentukan PN


Dr Mahathir Mohamad berkata beliau sudah mengingatkan Presiden PPBM, Muhyiddin Yassin, bahawa beliau boleh diugut Umno sekiranya terima kerjasama secara “en-bloc” dengan parti itu.

Mahathir hanya boleh menerima UMNO dalam bentuk kerajaan perpaduan dimana menteri akan dilantik mengikut pilihannya.

Bekas pengerusi PPBM itu menjelaskan beliau menolak kerjasama secara “en-bloc” dengan Umno kerana beliau akan terpaksa terima semua ahli Parlimen parti itu, “termasuklah orang yang menghadapi puluhan kes di mahkamah”.

“Apa yang sedang berlaku adalah sesuatu yang telah saya nyatakan kepada Muhyiddin awal-awal lagi.

“Tetapi Muhyiddin berkata dia sanggup bekerjasama dengan Umno secara ‘en-bloc’ walaupun dia boleh diugut oleh Umno jika kemahuan mereka tidak tercapai,” katanya dalam kenyataan.

Akhirnya Mahthir menolak kerjasama ‘en-bloc’ dan meletak jawatan sebagai PM.

Kenyataan hari ini telah jelas menunjukkan bahawa Bersatu memulai kerjasama dengan UMNO, PAS dan Azmin atas kehendak Mahathir sendiri yang tidak suka kepada Anwar menjadi PM mengantikannya kerana Anwar terlibat dengan salah laku moral.

MR :   Berbelit akhirnya terbelit diri sendiri 


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt

............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


20 ulasan:

  1. Atuk ni dah jadi tinggalan sejarah dan diletak di ruang sudut di muzium

    BalasPadam
  2. Kalau Allahyarham P Ramlee masih hidup di zaman ini,dia akan buat skrip baru, lebih kurang macam Musang berjanggut.

    BalasPadam
  3. Hahaha.. ni yg Anwar nak.. bukan dia nak jadi PM sgt pun.. dia nak kenakan Mahathir.. checkmate dah orang tua penipu ni.. terpaksa dia pecah lubang.. sekarang DAP dah tau.. Amanah dah tau.. Warisan dah tau.. haha.. lepas ni secara automatik orang tua ni akan dijauhi sbb dia antara pihak yg nak PN ditubuhkan.. lepas tu boleh plak berjanji bagai nak serah kuasa kat Anwar kalau cukup sokongan.. bila Anwar cakap cukup sokongan terus belit ikut lain.. bukannya nak sokong.. so jelas dan nyata lagi jitu dia memang taknak Anwar jadi PM dah seboleh2 dia nak berbaik dgn DAP dan Amanah supaya sokongan kepada Anwar tidak cukup.. sekarang tembelang dah pecah.. hahaha.. lepas ni confirm berakhirnya pengaruh Mahathir dan pejuang.. salah haribulan Azmin keluar Bersatu n masuk Pejuang plak nak bagi nyawa kat Mahathir.. haha..

    BalasPadam
  4. Kalau nak ikut salah laku moral berlambak kroni2 Mahathir yg moral tak betul. tapi Mahathir tak ambik tindakan apa pun. cuma Anwar ni ja dia memang ada simpan dendam lama. mesti ada sesuatu rahsia yg Anwar simpan pasai Mahathir sampai begitu sekali dendam dia nak hancurkan Anwar.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ye betol bro. Anwar semua nampak, Umngok, BN, PAS, MCA, MIC dan sekutu, Dorang buat semua tak nampak 😂😂

      Padam
  5. Kalau mulut tu tak dapat cakap yg baik2 ,cakap/sebutan kalimat yg baik,maka ALLAH BG lah kita cakap merapu tapi untuk zahirkan aib kita dan menambah dosa kita

    BalasPadam
  6. Pusing pi pusing mai,sama saja;yg tebuk dah dapat hasil,yg dok ribut habuk pun tarak, yg dok rasa boleh buat yg lebih lebih terbaik silakan; jgn sembang tak jatuh buat kja,MCM.....

    BalasPadam
  7. Bilo la akur jalan kita, walau blom nmpak jalan yg btolnyee

    BalasPadam
  8. Datuk ni dah lupa 90han dia pelari duit amno dia guna annua dia jerat najib dia guna johlo sebab tu dia lepas johlo cepat2 keluar dari malaysia dan seboleh 2 dia nak haram dan kubog kan supaya takdak warisan amno boleh korek kes dia semasa dia jadi pm lah keluarga dia jadi jutawan sebelom mana ada hingga masa 98 negara jatuh menjunam tapi allah maha kuasa dia buat mcm 2 masih belum kelia lagi harap2 allah batu lah rakyat dn negara ni terutama yg masih taat pada allah dn rasul nya yg meramal dlm agama allah yg sebenar.

    BalasPadam
  9. Anuar ni pun x sedag dulu dia lah yg bawak org melayu berpecah hinga b lain dapat ruang. Ni dia kata org tebok atap sekarang nampak dia yg nk tebok atap gn pecah pintu. Kita tak dengar pun pm letak jawatan nampak sagat dia kuasa pm tu. Kenapa tak mintak pru ke 15 di pecepatkan dia x nampak ka bukan seluruh rakyat bagi mandat kt ph. Tu pun pasai lompat pati ja. Orang yg pilih calon lompat pati tu bukan pilih calon ph. Sebab calon tu jaga kepentingan dia bkn dia jaga kepentingan org yg undi dia banyak yg menyesal pilih calon tu.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hang pon sama bodo mcm madey.. Dia ckp klu tubuh parti byk2 nti undi melayu pecah.. Skang ni dh brapa parti Yg dia tubuh? Melayu xpecah ka?? Biaq hodoh jgn bodoh..

      Padam
  10. Masing masing ada buah kilas.

    BalasPadam
  11. Sehari kesehari,Atok mencipta pelbagai alasan utk menidakkan kesalahan dia dlm perletakan jawatannya sebagai PM,ini adalah utk menyakinkan puak DAP BKN kesalahan dia sebab dia letak jawatan yg mengakibatkan menteri menteri DAP hilang jawatan.Esok lusa,apa alasannya lagi.

    BalasPadam
  12. Kecelaruan politik Malaysia, sejarah yang tidak mungkin rakyat lupa. Andaikata berlaku sesuatu perkara yang menghancurkan negara, muka-muka inilah yang harus pijak dan ludah anak cucu kita. Tidak kira siapa mereka, sejarah atau latar belakng mereka.

    BalasPadam
  13. Kerajaan perpaduan.. bukan pn.. dlm perpaduan semua parti ada termasuk dap..

    BalasPadam
  14. Yg haram makan sembelihan parti lain tu parti anwar ka..
    Yg sembahyang dua imam dalam satu masjid tu parti anwar ka

    Yg dulu konon nya berjihat melawan kerajaan sebab apa...
    Kerajaan mengekalkan undang undang penjajah atau kerajaan time tu tak kongsi sikit jawatan dlm kerajaan....

    Sekarang undang unndang apa di malaysia

    BalasPadam
  15. Dah dah.. jangan dilayan Atok ni, dia cari simpati tu....

    BalasPadam

Imej tema oleh A330Pilot. Dikuasakan oleh Blogger.