Header Ads

ads header

Flash News

Lagi fitnah kepada Dr Mohd Khairuddin Aman Razali


Terdapat kenyataan bercanggah mengenai status Menteri Perusahaan Perladangan dan Komoditi, Dr Mohd Khairuddin Aman Razali, yang kini disiasat kerana mengingkari kuarantin wajib selepas beliau pulang dari Turki bulan lalu.

Ada pihak (baca geng PH) yang berkata pemimpin PAS itu kini bercuti sementara menunggu keputusan siasatan kesnya selesai.

Kata sumber terbabit hal itu ada dinyatakan dalam mesyuarat kabinet pada minggu lalu.

"Ya. (Dia) cuti. Sejak minggu lalu. Menunggu siasatan," kata sumber (kononnya) berkenaan.

Bagaimanapun, Setiausaha Akhbar Khairuddin, Muhammad Faudzi Jalil, ketika dihubungi semalam berkata anggota parlimen Kuala Nerus itu masih menjalankan tugas seperti biasa.

"Tidak. Polis belum kata apa-apa. Dia baru saja pulang dari melawat sebuah kilang di Bukit Ibam di Muadzam Shah.

"Dia bekerja seperti biasa," katanya kepada Malaysiakini ketika Malaysia kini caba nak mainkan fitnah ini.

Laman sosial Facebook Khairuddin juga menunjukkan anggota Jawatankuasa Pusat PAS itu masih menghadiri pelbagai program sepanjang minggu lalu, selain menerima kungjungan hormat deligasi di pejabatnya, di Putrajaya.

Sebelum ini, Khairuddin terpalit kontroversi dan menjadi bahan kecaman PH apabila gagal melakukan kuarantin wajib Covid-19 selepas pulang dari luar negara.

PH juga mendakwa berlaku amalan pilih kasih antara orang kenamaan dan rakyat biasa dalam isu berkenaan.

Pada 22 Ogos lalu, Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) memaklumkan Khairuddin dikenakan kompaun RM1,000 kerana gagal mematuhi prosedur operasi standard (SOP) kuarantin wajib.

Mengikut Akta Pencegahan dan Pengawalan Penyakit Berjangkit (Akta 342), semua individu yang baru tiba dari luar negara sama ada warga negara atau warga asing perlu menjalani kuarantin wajib selama 14 hari sebagai langkah mengekang penularan virus Covid-19.

Khairuddin melakukan kesalahan mengikut Peraturan-Peraturan Pencegahan dan Pengawalan Penyakit Berjangkit (Langkah-Langkah Di Dalam Kawasan Tempatan Jangkitan) 2020, Akta Pencegahan dan Pengawalan Penyakit Berjangkit 1998 [Akta342].

Susulan tindakan KKM, Mohd Khairuddin memohon maaf dan berikrar untuk menyumbang kesemua gajinya dari Ogos kepada tabung Covid-19.

Mohd Khairuddin turut menderma hampir keseluruhan gajinya semenjak dia jadi menteri kepada tabung KMM.

MR :    Malaysiakini gagal nak jadi penyambung lidah fitnah


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt

............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


3 ulasan:

  1. tekilan nak jadikan bahan kempen sebab pas tak beri peluang bertanding, maungkin ada hikmah dibaliknya, siapa tahu, jika ada orang berkata dia tahu, itu menandakan dia...........(jawab sendiri),tak mahu bersubhat

    BalasPadam
  2. Pee H pimpinan parti kafir harbi Dajjal Action Party dan hamba abdi mereka seperti RBA dan puak munafik liberal adalah puak lidah biawak yang telah kencing rakyat dengan pelbagai janji palsu, fitnah, pembohongan dan U-turn dari dulu, kini dan mungkin selamanya.

    Maka Kita tidak terkejut melihat musuh Islam yang menyokong pengganas komunis Bintang Tiga dan PKM menghina, menfitnah dan memburuk-burukkan ajaran Islam, ulama Islam, parti Islam dan umat Islam yang berjuang menegakkan agama Islam dan membela hak umat Islam.

    Musuh Islam berusaha bersungguh-sungguh untuk memusnahkan parti Islam dan perjuangan Islam kerana parti Islam telah berjaya menyatu-padukan umat Islam terutamanya kaum Melayu kerana selama ini musuh Islam berjaya berkuasa dengan melaga-lagakan, memecah-belahkan dan melemahkan umat Islam.

    BalasPadam
  3. PH ni buang masa serang individu. Kerja sebenar tak dibuat.

    BalasPadam