Header Ads

ads header

Flash News

'Please grow up!' - Nasihat Alexander Nanta Linggi pada Anwar


KUALA LUMPUR:
Gabungan Parti Sarawak (GPS) tidak pernah menyokong Datuk Seri Anwar Ibrahim dalam memperoleh majoriti kukuh untuk membentuk kerajaan baharu.

“GPS tidak sokong Datuk Seri Anwar Ibrahim dan kita akan terus kekal dengan Perikatan Nasional yang dipimpin oleh Yang Amat Berhormat Tan Sri Muhyiddin Yassin," kata Alexander ketika dihubungi Astro AWANI di sini, hari ini.

Beliau turut menegaskan akan terus kekal dengan Perikatan Nasional (PN) yang dipimpin Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin.

“Kita tiada kaitan dengan apa yang diumumkan oleh Anwar Ibrahim sebentar tadi,” jawabnya.
Ini pesan Alexander kepada Anwar: "Please grow up, you are old enough to know, don;t behave like a greenhorn politician ..."

Alexander yang juga merupakan Setiausaha Agung GPS turut berkata, adalah lebih baik untuk Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR) itu untuk berhenti bermain politik yang hanya akan mengelirukan rakyat serta mengakibatkan ketidakstabilan politik dan ekonomi negara.

“Ketika ini Malaysia memerlukan kerajaan yang stabil dan kita menetapkan pendirian bahawa GPS akan terus kekal bersama Tan Sri Muhyiddin Yassin dan Perikatan Nasional.

“Setakat ini Kerajaan Persekutuan di bawah pimpinan Tan Sri Muhyiddin merupakan sebuah kerajaan yang stabil dan prihatin terhadap kebajikan rakyat terutama dalam mendepani COVID-19 serta terus fokus untuk memajukan dan membangunkan negara,” tambahnya.

Alexander berkata demikian sebagai respon kepada pengumuman Presiden PKR itu yang mendakwa beliau mempunyai majoriti kukuh untuk membentuk kerajaan baru dalam masa terdekat.

Pengumuman itu dibuat menerusi satu sidang media khas di ibu negara pada Rabu.

#Sumber :  Astro  
    


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt

............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


2 ulasan:

  1. Makin tua makin temberang.Ahli Persatuan Atuk2 tua memang bercakap dah merapu

    BalasPadam
  2. Buanglah dua ekor MP tua kemaruk kuasa ni.Dari zaman 80an dahulu sampai sekarang tak habis-habis. Menyemak aje.

    BalasPadam