Header Ads

ads header

Flash News

Salleh akui silap percaturan tinggalkan Umno, kini ingin kembali semula kepada UMNO


Bekas menteri komunikasi dan multimedia, Mohd Salleh Said Keruak mengakui bahawa dia tersilap langkah meninggalkan Umno pada 2018.

"Saya akui, saya membuat kesilapan dalam pertimbangan politik saya. Saya minta maaf. Ketika saya berada di luar parti, saya merasa sunyi. Saya sedar ke mana sahaja saya pergi, BN tidak pernah hilang dari hati saya.

"Itulah sebabnya saya menyatakan hasrat saya kepada Datuk Seri Bung (Moktar). Saya mahu bersama parti untuk menghadapi musuh utama kita, Warisan.

“Kita perlu menang untuk menyelamatkan Sabah. Kita perlu membina pasukan yang kuat untuk ini, ”katanya seperti dilaporkan oleh Borneo Post.

Beliau bercakap semasa acara kempen di Kampung Timbang Dayang semalam, yang dihadiri oleh bekas perdana menteri Najib Abdul Razak.

Salleh bertanding untuk Usukan. Semasa Pilihan Raya Umum ke-14, dia tewas dalam pertarungan empat penjuru untuk kerusi Parlimen Kota Belud kepada Isnaraissah Munirah Majilis dari Warisan.

Setelah keluar dari Umno pada Disember 2018, Salleh, yang juga bekas bendahari Umno, memohon untuk bergabung dengan PKR pada Oktober 2019, tetapi menarik balik keputusan itu pada April setelah mempertimbangkan landskap politik ketika itu termasuk pertengkaran dalaman dalam PKR.

Pada Jun tahun ini, Salleh mengemukakan permohonan kepada Umno Sabah untuk menyertai semula dalam parti.

MR : Tak ada jati diri yang kuat   


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt

............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


3 ulasan: