Header Ads

ads header

Flash News

Shabery Cheek Minta Perikatan Nasional Tinggalkan BN


Pemimpin veteran UMNO, Shabery Cheek berkata adalah baik jika Perikatan mencari jalan segera untuk tinggalkan mereka sekiranya benar dituduh BN mempunyai isu kepercayaan.

Kenyataan beliau adalah respon kepada tulisan Wan Faysal yang menyebut Perikatan Nasional tidak dibebani isu legasi, trst deficit kerana masih baru dan segar, apatah lagi tidak dibayangi dengan skandal dan masalah yang kronik dipercayai dituju kepada UMNO.

“Perikatan Nasional” tidak dibebani dengan isu legasi, “trust deficit” kerana ianya masih baru dan segar. Kekuatannya banyak terkumpul pada YAB Pengerusi, Tan Sri Muhyiddin Yassin yang kita tahu tidak ponggah, tidak angkuh dan amat meraikan kerjasama asalkan matlamat utama dalam menubuhkan kerajaan yang kuat, berintegriti dan beramanah itu tercapai. Barulah rakyat sayang, tidak dibayangi dengan skandal dan masalah yang kronik sehingga rakyat susah nak percaya.” tulis Wan Fasysal dalam akaun rasmi Facebook beliau.

Shabery Cheek memberi respon “Sekiranya sudah rasa melebihi segalanya, elok carilah jalan agar segera mengucapkan selamat tinggal kepada mereka yang dikatakan ada “trust deficit”.”

Hubungan UMNO dan BERSATU dilihat semakin teruk apabila UMNO merasa diperleceh dan cuba dilemahkan oleh BERSATU. Kerusi ketua menteri sabah yang sepatutnya menjadi milik UMNO yang memiliki kerusi terbesar turut diambil oleh BERSATU sehingga menyebabkan Zahid kehilangan kepercayaan akar umbi

MR :   pemikiran Shabery Cheek makin tidak matang 


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt

............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


15 ulasan:

  1. Balasan
    1. MR sekarang dah jadi tali barut bersatu

      Padam
  2. parti bunga taik ayam da besar kepala,kaki tinggal lah PRU 15 ni..

    BalasPadam
  3. Meraikan kerjasama yang memihak banyak padanya.kenapa pendirian PM kepada Bossku lain pada madey lain.kalau dulu sanggup mati kerana 1MDB tapi 22 bulan madey jadi PM kenapa Midin firm.

    BalasPadam
  4. Bersatu merasakan teramat gagah bila Pas sudah dipegang janggutnya...Pas sudah jadi syok sendiri konon untuk menjaga perpaduan melayu dan agama.Pelik dan ajaib...MCA bukan cina ekstrim.Walaupun kawasan majoriti melayupun mahu disapu.Untuk menguasai Parlimen.Sudah bepuluh kali menghina agama,dan bangsa yang menggores perasaan kita yg beragam...yang hampir senada dgn DAP dalam berbagai isu.Pas nampaknya sudah mengkhinati MN dengan Umno.Hanya kerana diberi umpan dengan jawatan dan kesenangan dunia.Tersungkurlah para ustaz yang berpakaian ulamak yang berhati serigala.Bertaubatlah sebelum tertutup pintu hidayah dengan melihat baik pada pekerjaan atau amalan buruk yang dilakjkannya.Nauzubillah.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bila pulak para Ustaz tersungkur nk berebut jawatan. Yg betul2 tersungkurnya pemimpin2 lain selain pemimpin PAS. Yg paling tersembam, ph. Pas relax je.

      Padam
    2. Jaga diri anda dari komen2 rba dapigs yg nak memecahkan kesatuan ummah.

      Padam
    3. Jgn suka2 menuduh tanpa bukti fitnah jadinya.. xbaik la awak nk persenda kan semua ni kerana politik semata-mata.. yg bertaubat tu ialah awak sendiri..

      Padam
  5. Semua gila kuasa meroyan bila tak dapat.
    Selesaikan dulu isu rakyat dalam menangani covid. In in tidak, baik Anwar, Zaid dan sewaktu denganya sibuk mengira siapa yang layak memimpin. Tunggu dulu PRU15 baru kita tahu rakyat pilih siapa.
    Rakyat dah semakin meluat tengok pergolakan politik Malaysia. Tak habis habis gila kuasa.

    BalasPadam
  6. Menyampah rakyat tengok sesetengah pemimpin melayu.Hang ni bukannya nak bersungguh bekerja utk rakyat twtapi hanya nak jawatan, kuasa dan lepas tu kumpul harta yg nak dibawa mati.Lihat sahaja sesetengah pemimpin yg didakwa, memasing duit berpuluh, beratus malah berbilion ringgit.Hang semua kena ingat, apa yg hang TANGGUNG didunia kena JAWAB diakhirat.

    BalasPadam
  7. Kenapa nak suruh pakatan yidin tinggalkan umno/bn..adakah umno/bn ni macam budak2,patutnya umno/bn tinggalkan pakatan yidin nika gee n semburit..umno/bn bukan kerajaan total nak suruh pakatan yidin tinggalkan umno/bn.
    Penin la cara hgpa ni cakap,macam terhegeh kat yidin,sedangkan akar umbi mahu umno/bn keluar n tarik sokongan pada yidin agar di adakan PRU 15..
    DAH TERANG2 YIDIN NIKA GEE N SEMBURIT SERTA HAMZAH VABI TU DAJALKAN UMNO/BN,LAGI BANYAK CERITA MACAM MALU2 TAPI MENGHARAP..
    AKAR UMBI MAHU PEMIMPIN BUAT APA DIA CAKAP,BUKAN AYAT2 POLITIK SIAL MACAM NI,..
    KAMI AKAR UMBI DARI AWAL TAK SETUJU UMNO/BN SOKONG YIDIN,TAPI TERHEGEH NAK JUGA PRESIDEN N AMT2 UMNO SOKONG YIDIN..UJUNG2,PAS IKUT PN,YANG MN LEBUR MACAM TU SAJA...BALIK2,RAKYAT UMNO JADI TAK ADA MUKA DOK HADAP KUTUKAN N SINDIRAN ORANG..MEMANG SIAL LA,..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ini komen rba dapigs, nak memecahkan kesatuan ummah.

      Padam
  8. DAP berpuluh tahun berseteru dengan MCA.Tak ada pon yang hanyut ke laut.Adakah kitab parti Melayu semakin sukar ditafsir.

    BalasPadam