Header Ads

ads header

Flash News

25 Ahli Parlimen failkan 30 usul


KUALA LUMPUR:
Pejabat Setiausaha Dewan Rakyat menerima 30 usul dikemukakan 25 Ahli Parlimen, sebelum tarikh tutupnya, petang tadi.

Yang di-Pertua Dewan Rakyat, Datuk Azhar Azizan Harun, memberi jaminan kesemua usul yang dikemukakan itu akan diteliti dan dipertimbangkan mengikut Peraturan-peraturan Majlis Mesyuarat Dewan Rakyat.

"Adalah dimaklumkan Mesyuarat Ketiga Penggal Ketiga Parlimen Ke-14 Dewan Rakyat akan berlangsung selama 27 hari mulai Isnin, 2 November hingga Selasa, 15 Disember.

Sesi sidang mesyuarat kali ini sudah dimaklumkan melalui satu pemberitahuan kepada ahli-ahli Dewan Rakyat bertarikh 2 Oktober lalu," katanya.

MR :  Usul undi tak percaya rasa paling banyak  


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt

............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

MindaRakyat Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


7 ulasan:

  1. rakyat marhaen sedang berhadapan dengan masalah kewangan akibat COVID 19..utk mencari rezki teramat memedihkan bagi menyara keluarga,malah ada diantara rakyat marhaen diluar bandar sangat terkesan yg mana mereka sekadar mencari rezki dgn mengambil upah dan berbagai kerja,ada yg mengutip tin dan botol kosong utk dijual bagi mendapatkan sekilo beras..ada yg mengambil upah memotong rumput dan membersihkan kebun dan dusun/ladang org2 perseorangan,mereka bukan hanya B40..malah benar2 miskin dan papa, adakah ahli2 politik yg bertaraf pemimpin sedar dan tahu betapa susahnya rakyat marhaen,sedangkan pemimpin politik sebuk dgn agenda utk berkuasa,saya rasa pemimpin2 politik ini ada yg tidak kenal beras,garam dan gula,kerana mereka tidak pernah membeli barang keperluan seperti itu..pemimpin politik makan dgn enaknya di restoren dan hotel mewah..bila tiba PRU baru lah mereka turun menghulurkan beras gula dan tepung kpd rakyat..pemberian utk di mkn dlm tempuh 5 tahun..dan kini mereka berlumba2 mohon mengadap DYMM Agong dgn menaiki kenderaan mewah..adakah mereka terfikir akan masalah rakyat marhaen yg hidup merempat dan berhadapan dgn virus COVID 19 ini..

    BalasPadam
    Balasan
    1. inilah kuncinya...kesempitan hidup. Sama masa jaman GST.. supaya rakyat benci pemerintah.

      Padam
  2. ahli2 harus failkan usul harus dipertimbangkan(cadangan) atas perkara swperti berikut:

    'penat tengok keadaan malaysia ni, sekarang dunia sedang kalam kabut masalah covid belum reda dan ekonomi pula jatuh mungkin dua tiga tahun baru pulih, sekarang ahli2 politik kita pula berkelahi nak rebut kuasa, rakyat yang memilih mereka untuk mewakili rakyat mentadbir negara, sekarang rakyat pula menanggung kesusahan angkara mereka, ada sesiapa setuju agong(persekutuan),raja2(negeri) bersama tentera dan polis ambil alih pemerentahan sehingga ekonomi dan covid dapat ditangani, ini satu cadangan harus difikir bersama , yang agong pilih kerajaan untuk mengatasi masalah negara, ekonomi dan covid pun mereka sama2 tak menyumbang melainkan menambah terukkan keadaa, macam makaysia ini hak mereka ikut nafsu mereka.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pendangan yg bernas dripada tdk henti henti jatuh menjatuh kerna tamak kuasa tdk menghiraukan sunami covid19..lbh baik DYMMSPDYA ambil alih pentadbiran kerajaan...kesengsaraan rakyat tdk diambil kira...Sekli lgi rakyat merayu kepada DYMMSPDYA.

      Padam
  3. NOTA: PEMBETULAN AYAT

    'yang agong pilih kerajaan untuk mengatasi masalah negara, ekonomi dan covid pun mereka ahli2 pembangkang sama2 tak menyumbang melainkan menambah terukkan keadaan, macam malaysia ini hak mereka ikut nafsu mereka'.

    BalasPadam
  4. Ikut Negara Brunei saja lagi baik, demokrasi gagal berfungsi dgn baik, sapa suruh terlalu mengagungkan teori politik barat..

    BalasPadam
  5. Pru 14 rata rata rakyat sangat gembira kononnya ph membawa sejuta perubahan malaysia baru la kononnya lepas pru baru merungut macam macam hal terjadi mimpi indah hancur berkecai..runtuhnya umno runtuh la perpaduan,runtuh la kegemilangan malaysia

    BalasPadam