Header Ads

ads header

Flash News

Anwar serahkan dokumen sokongan majoriti kepada Agong dan anggap kerajaan PN sudah jatuh


Anwar Ibrahim mengesahkan telah menyerahkan dokumen sahih sebagai bukti sokongan majoriti sokongan kepadanya.

Anwar menyatakan dia ada lebih 120 ahli parlimen bersamanya.

Menurutnya lagi Agong akan memanggil ketua-ketua parti selepas ini.

Anwar juga mengatakan Tan Sri Muhyiddin sepatutnya mengambil langkah bijak dengan meletak jawatan.

Beliau juga mahu rakyat bersabat dan membiarkan kebijaksanaan baginda Agong untuk membuat keputusan.

MR :    Kena tunggu dan lihat


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt

............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

MindaRakyat Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


3 ulasan:

  1. ” gila kuasa” bukan isu...kembalikan mandat rakyat pru-14.rakyat telah buat pilihan kenapa mahu dinafikan hak rakyat?..kenapa mahu nafikan demokrasi?..segala isu telah dipolitikkan...rakyat telah disajikan isu perkauman,agama, sehinggakan dilihat menafikan hak2 kaum/bangsa lain,diungkit asal usul mereka sedang mereka adalah rakyat Malaysia,16 hb sept kita laungkan..
    kita sebut perpaduan? segala isu perkauman,bangsa ,agama,covod-19 digunakan sepenuhnya demi agenda dan kepentingan diri,kelangsungan parti dan kuasa politik.kita bina kerajaan.. runtuhkan kerajaan...bina semula kerajaan ..rakyat dilihat seperti diperbodohkan?...dlm masa yg sama rakyat dihidangkan wadah juadah untuk menafikan kedaifan,kelaparan dan kesengsaraan ...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sahihnya rakyat kini amat menderita. Pendapatan kerja seminggu hanya berolih keperluan setengah hari. Jiran terdekat,saudara sedarah memandang sinis bercampur benci. Punca asasnya,dari pangkal awal permulaan,dari mainan PH. Pemimpin kini menjadi durjana.

      Padam
  2. salam sejahtera selamat pagi semua rakyat malaysia tanah airku yang tercinta apa kabar semua moga kita rakyat malaysia sentiasa dalam lindungan allah swt serta mudah2an dijauhkan segala penyakit yang memudaratkan (covid19) kepada kita rakyat warga negara malaysia insyaallah... apapun kita rakyat kena ada jati diri sebagai rakyat Malaysia yang cintakan tanah air bertuah ini kenalah bersikap terbuka dan berlapang dada menerima segala keputusan dari YDPA kita tunggu dan lihat apakah akan terjadi selaras ini" jika YDPA tidak perkenan anuwar ibrahim menjadi pm9 kita kena terima dengan ikhlas segala keputusan yang YDPA sebab YDPA lebih bijaksana dalam hal berkaitan ini (politik) jadi kita rakyat malaysia harus terima dengan berlapang dada... yang penting sekali kita rakyat kena menjunjung kasih kebawah duli yang maha mulia seri paduka baginda yang di-Pertuan agong yakinlah pasti YDPA akan memutuskan dengan penuh keadilan lagi bijaksana insyaallah apapun kita rakyat wajib bersatu hati tolong menolong rakan dan jiran terdekat" ikut sop yang telah dikeluarkan oleh kementerian kesehatan malaysia insyaallah kita semua akan selamat, ayuh kita rakyat malaysia sama2 membenteras gejala covid19 ini dengan penuh berjaya... kita tidak akan berjaya menangani covid19 jika kita ingkar arahan" jadi untok menjayakannya kita kena sama2 bersatu dalam apa saja arahan moga kita rakyat malaysia akan terhindar dari segala bincana... siapapun pemempin dari parti manapun ia sama saja keadaannya mereka ahli2 politik akan buat hal yang sama terkecuali jika mereka ada intergriti" terasnya 4 perkara... (1) Siddiq (2) amanah (3) tabligh (4) fathonah... jika empat perkara ini ada dalam hati semua ahli ahli politik mungkin malaysia yang kita cintai ini tak akan berlaku seperti hari ini... agak agak ada tak pemempin2 kita yang berpegang teguh kepada empat perkara diatas? jika ada alhamdulillah jika tiada inilah akibatnya yang sengsara ialah rakyat jelata.. Wallahualam

    BalasPadam