Header Ads

Header ADS

Dakwaan Mahathir sokong kem Ku Li makin kuat dalam perebutan pengaruh dalam UMNO


Sebelum ini MindaRakyat menyiarkan berita "Mengikut Sumber UMNO berpecah dua, Kem Zahid-Najib dan Kem Ku Li"  antara petikan artikel tersebut ialah:-
7.   Sumber berkata "Ikutkan, semua ahli Parlimen dari Pejuang ini menyokong Ku Li termasuk Pengerusinya, Tun Dr Mahathir Mohamad,". Ada 2 uru-ura ini benar pertama pertemuan Salahuddin Ayub dengan Ku Li dan dikatakan orang Mahathir juga ada berjumpa dengan Ku Li.
Dakwaan ini makin menjadi makin benar apabila gambar Mahathir bersama Ku Li di rumah Ku Li.

Hari ini Malaysiakini menyiarkan tentang rumus ini.

Ahli Parlimen Gua Musang Tengku Razaleigh Hamzah pada Rabu mengumumkan salinan suratnya yang mendesak speaker Dewan Rakyat untuk membenarkan usul tidak percaya terhadap Perdana Menteri Muhyiddin Yassin dibahas.

Hampir sehari kemudian, gambarnya bersama bekas perdana menteri Dr Mahathir Mohamad dan isteri Siti Hasmah mula tersebar di dalam talian.

Turut kelihatan pada gambar itu ialah penyokong kuat Mahathir, Khairuddin Abu Hassan dan isterinya, pelakon Umie Aida.

Namun, kisah di sebalik gambar itu masih belum dapat disahkan, kerana percubaan untuk mendapatkan perincian mengenai apakah ada pertemuan baru-baru ini antara Mahathir dan Razaleigh, atau lebih dikenali sebagai Ku Li, meenemukan dakwaan bercanggah.

Dalam salah satu versi, beberapa sumber memberitahu Malaysiakini bahawa gambar itu diambil dalam sebuah acara baru-baru ini yang diadakan di rumah Ku Li.

"Gambar ini diambil bulan lalu. Tun (Mahathir) berada di rumah Ku Li untuk majlis ulang tahun, jika saya tak silap," kata seorang sumber, yang dekat dengan kem Mahathir.

Sumber lain juga memberikan maklumat serupa, mengatakan bahawa Mahathir berada di rumah Ku Li untuk makan malam.

Mereka bagaimanapun tidak dapat memberikan tarikh pertemuan yang tepat, dan mereka juga tidak mengetahui apakah Mahathir dan Ku Li membincangkan usul tidak percaya terhadap Muhyiddin dalam pertemuan itu.

Sebaliknya, Khairuddin ketika dihubungi menafikan gambar itu diambil baru-baru ini.

Dia mendakwa bahawa ia diambil kira-kira empat tahun yang lalu semasa perayaan Hari Raya Aidilfitri.

Ahli politik itu juga menafikan bahawa ia diambil di kediaman Tengku Razaleigh.

"Ini bukan gambar baru! Saya yakin ada kalangan tertentu yang tidak bertanggungjawab cuba menangguk di air yang keruh.

"Dalam masa yang sama saya juga tidak faham kenapa gambar ini ditular pada saat dan ketika ini?

"Ada kalangan yang tidak bertanggungjawab sedang cuba untuk mewujudkan pelbagai spekulasi di saat negara kita sedang menghadapi suasana politik yang tidak menentu," katanya.

Namun, Khairuddin tidak memberikan penjelasan lanjut mengenai dakwaannya.

Untuk rekod, gambar itu menunjukkan Mahathir memakai pelitup muka, yang telah dilipatnya di bawah dagunya, sementara Khairuddin, Umie dan Siti Hasmah masing-masing dilihat memegang pelitup muka di tangan mereka.

Malaysiakini telah memberi tahu Khairuddin mengenai hal ini setelah penafiannya, dengan mengatakan bahawa pemakaian pelitup muka hanya diwajibkan sejak negara dilanda wabak Covid-19 tahun ini.

Khairuddin mendakwa bahawa memakai pelitup muka bukanlah sesuatu yang baru bagi Mahathir kerana mengalami jangkitan paru-paru beberapa tahun yang lalu.

"Ini adalah amalan biasa bagi Dr Mahathir untuk menjaga kesihatan, dan kebetulan sudah menjadi amalan sekarang ketika kita menghadapi pandemik Covid-19." katanya.

Dia bagaimanapun tidak menjelaskan mengapa dia dan yang lain turut memegang pelitup muka.
 
MR :  Mahathir sudah putus hubungan dengan PKR, cara terbaik untuk mendapat kuasa dan jatuhkan Najib musuh utamanya ialah melalui UMNO. Apa hairan dengan DAP dia boleh buat  


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt

............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

MindaRakyat Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


6 ulasan:

  1. Ini namanya permainan politik gila kuasa di mana rakyat akhirnya menjadi mangsa. Lagi2 kitol main peranan dan melayu dipermainkan.

    BalasPadam
    Balasan
    1. rasa2nya Tengku Li masih ingat lagi peristiwa tertubuhnya SEMANGAT 46...gara2 SIKITUL...kn kn kn Tengku Li...😉😊

      Padam
  2. Islam sangat lemah ketika dua tokoh ni berkuasa

    BalasPadam
  3. Haha.. salute aku dgn Anwar ni.. di punye game buat semua telanjang bulat sekarang ni.. tak boleh nak cover2.. haha.. hari tu kemain Mahathir mempertahankan DAP n Warisan supaya memihak kepadanya dan meninggalkan Anwar.. akhirnya tak berapa menjadi.. lepas tu kemain cakap kalau Anwar bekerjasama dgn UMNO akan menyelamatkan Najib dan Zahid dari kes rasuah.. haha.. tup2 dia boleh plak nak bekerjasama dgn UMNO.. nilah pemimpin yg sejelas2nya ada agenda peribadi dan dendam peribadi.. dah takde dah tentang rakyat.. rupe2nye sebenarnya taknak bagi Anwar naik PM.. tu je.. haha.. Mahathir plak dapat Khairudin sbg penasihat yg terkenal bangang dan penipu dalam berpolitik.. 2 ekor ni memang ade dendam peribadi terhadap Anwar.. cakap Mahathir tak sihat 3 tahun lepas tapi dia pun pegang mask.. hahaha.. kantoi bro.. menipu ni munafik.. kau kate Anwar munafik menipu.. kau menipu boleh plak.. kantoi.. Kuli pun terpaksa telanjang menyatakan dia kem mane sekarang.. haha... makin best game ni.. UMNO terus terbelah 3.. Annuar Musa.. Zahid.. Kuli.. salute buat Anwar..

    BalasPadam
    Balasan
    1. 😀😀😀😀..kau yang tertipu dengan politik SEMBURIT DSAI kau...cuba2 kau tengok ISTANA DSAI di SEGAMBUT...kononnya berjuang untuk rakyat kebanyakkan...berapa biji kereta mewah DSAI dia ada disana...senang2 aje kau dipergunakan oleh DSAI untuk tujuan kepentingan peribadinya..😀😀😀😆😆...mana bukti nepotisma..kronisma dan apa2 MA lagi tentang penyelewengan TUN KLEPTOKRAT yang dijaja masa reformashit jalanan selama ini..??..kalau DSAI SEMBURIT sememangnya berjiwa BESAR dalam memperjuangkan KEADILAN cara dia...rasa2nya kes penyelewengan Tun KLEPTOKRAT dah pun dibawa ke MAHKAMAH..sementelah Tun dah xada kuasa lagi sekarang ini...apa ceritanya MENTOR SEMBURIT kau tu..??..siapa yang awal2 lagi kena TIPU sekarang ni ???..KAU dengan penyokong REFOMASHIT dah awal2 lagi dah kena tipu dengan MENTOR DSAI SEMBURIT...😂😂😂🤣😂

      Padam
  4. sekarang dunia sedang kalam kabut masalah covid belum reda dan ekonomi pula jatuh mungkin dua tiga tahun baru pulih, sekarang ahli2 politik kita pula berkelahi nak rebut kuasa, rakyat yang memilih mereka, sekarang rakyat pula menanggung kesusahan angkara mereka, ada sesiapa setuju agong bersama tentera dan polis ambil alih pemerentahan sehingga ekonomi dan covid dapat ditangani, ini satu cadangan , yang agong pilih untuk mengatasi masalah ekonomi dan covid pun mereka sama2 tak menyumbang melainkan menambah terukkan keadaan

    BalasPadam

Imej tema oleh A330Pilot. Dikuasakan oleh Blogger.