Header Ads

Header ADS

Kalau DAP semua boleh walaupun orang Penang lantik Adun Sabah

Kalau warisan pernah Lantik wakil DAP Yang merupakan Bendahari DAP Sabah Yang dikhabarkan lahir di Pulau Pinang ini sebagai ADUN lantikan.... Mengapa pula dorang bising bila ada cadangan agar wakil PAS turut dilantik sebagai ADUN lantikan?

Ramai bah ahli PAS dari Sabah Yang lahir di Sabah berkelayakkan sebagai ADUN Lantikan... Bukan sekadar layak tapi berpelajaran tinggi lagi...

Kalau orang Yang lahir di Pulau Pinang boleh dilantik bagi mewakili DAP.... Mengapa orang yang lahir di Sabah tidak boleh dipilih sebagai ADUN Yang dilantik bagi mewakili PAS? Sebab PAS tu parti dari Semenanjungkah? Jadi DAP parti dari mana? Jalan SIN ON kah?

Atau sebab PAS tu parti Islam.... Dan kamu bimbang kalau orang melayu serta bukan melayu tertarik dengan cara wakil PAS buat kerja dan kemudian dorang akan mula menyokong PAS?

Kalau dorang boleh...
Kalau orang lain tidak boleh.....

MR :  DAP memang hiprokrit perosak keharmonian kaum di Malaysia  


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt

............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


7 ulasan:

  1. Ape punya jenis tak cerdik ni.. DAP lantik dia pasal DAP ade kerusi kat Sabah.. DAP ade pengaruh kuat.. kalau setakat pandai berpendidikan tak cukup.. mesti ade pengaruh dan sokongan... masaalah dgn PAS ialah dia takde satu pun kerusi kat Sabah.. ni yg buat orang tak setuju.. baik pilih mereka2 yg pandai , ade pengaruh dan sokongan.. baru lancar buat keje nanti.. tulah pentingnya PAS bertanding.. jgn ingat pasal PAS ni Islam diorang tak suka.. BN pun parti Islam.. Bersatu pun parti Islam.. Warisan pun parti Islam.. elok je orang suka.. lagipun PAS dah ade kat Sabah berpuluh tahun.. itupun takde cukup sokongan lagi.. lepas tu sibuk plak nak jawatan.. nampak sgt orang Islam Sabah tak tertarik dgn PAS.. yg bukan Islam lagilah.. lepas tu nak semua nak salahkan DAP.. Islam jenis ape ni?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

      Padam
    2. Peduli apa dengan puak puak pembangkang yang tidak matang,rasis dan bodoh..suka hati GRS untuk melantik sesiapa sebagai adun tambahan sebagai tanda solidariti.Yang pembangkang menyibuk dan dengki pasal apa..... pembangkang telahpun dikebumikan rakyat akibat perangai kencing mereka yang hancing tidak habis habis. Dalam tahun 2000 PAS Terengganu pernah melantik seorang cina calon dapig yang kalah bertanding DUN Kuala Terengganu sebagai wakil kaum tionghua dalam kerajaan PAS,tapi tiada pembangkang melayu yang bising. PAS bukanlah satu parti cap ayam macam pankhianat kerana PAS ada 3 MB di tiga negeri yang semuanya menang kerusi adun dengan majoriti selesa.

      Padam
    3. Suka sepet melawan. Biar melayu tahu siapa musuh sebenar.

      Padam
  2. AWanama
    Woi mahacai ph
    Senyap la ko babi

    BalasPadam
  3. Kenapa jugak PAS ni MINTAK PUJIK betul mau kerusi ADUN Dilantik ni?

    Undi popular pun setakat 1% saja, kalau bertanding guna lambang sendiri kompom kalah + hilang duit deposit, apalah signifikannnya kamu di Sabah ni?

    Adapun ndak menambah, ndakda pun ndak mengurang....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dlm prn baru baru ini sekurang kurangnya 6 kerusi GRS menang tipis itupun dengan sokongan undi dari PAS..di situ nampak dengan jelas sumbangan penyokong PAS..macam mana boleh kamu temberang PAS tak menambah dan tak mengurang sedangkan PAS telah menambah kerusi GRS dan mengurang kerusi Warisan plus

      Padam

Imej tema oleh A330Pilot. Dikuasakan oleh Blogger.