Header Ads

ads header

Flash News

Kanak-kanak sembilan tahun jadi mangsa dera diselamatkan


ALOR GAJAH:
Penderitaan seorang kanak-kanak lelaki berusia sembilan tahun yang dipercayai didera bapa angkatnya sejak dua tahun lalu berakhir apabila dia diselamatkan polis, petang tadi.

Ketua Polis Daerah Alor Gajah, Superintendan Arshad Abu berkata, tindakan suspek berusia 34 tahun itu terbongkar selepas perbuatannya dilaporkan oleh penduduk sekitar.

Katanya, suspek ditahan di rumahnya Taman Seruling Jaya, Masjid Tanah jam 6 petang tadi dan polis turut merampas getah paip yang dipercayai digunakan untuk mendera kanak-kanak malang itu.

“Siasatan awal mendapati mangsa telah tinggal bersama suspek dan keluarganya sejak dua tahun yang lalu. Ibu mangsa dipercayai tinggal di Cheras manakala bapa mangsa tidak dapat dikesan.

“Mangsa dikatakan tidak bersekolah dan sering mengadu dipukul oleh bapa angkatnya yang disifatkan sebagai panas baran,” katanya dalam kenyataan di sini malam ini.

Mengulas lanjut, katanya pemeriksaan mendapati terdapat kesan berbirat pada belakang badannya dipercayai akibat perbuatan suspek.

Katanya, dia dihantar ke Hospital Alor Gajah bagi mendapatkan rawatan sebelum dirujuk kepada Jabatan Kebajikan Masyarakat.

Katanya, suspek disiasat mengikut Seksyen 324 Kanun Keseksaan kerana mendatangkan cedera dan Seksyen 31(1) Akta Kanak-Kanak.

#Sumber : Astro   

   


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt

............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


Tiada ulasan