Header Ads

Header ADS

Ketahui Cara RBA DAP Dan Macai Amanah Bekerja


Ini kereta milik Muhammad Sanusi Md Nor, ADUN Jeneri. Ada orang tua kampung saya sebut kheta Belpaya. Kereta Vellfire keluaran 2009/2014 ini dibeli sewaktu Sanusi belum jadi MB lagi. Untuk kegunaan keluarga guna kereta ni. Ke hulu ke hilir dok angkut barang sumbangan untuk rakyat pun guna kereta ni. Pendekata serbaguna.

Bila jadi MB, dia guna kereta rasmi kerajaan, bukan Vellfire. Stereng Vellfire tu pun takdan nak pegang dah, sebab MB ada driver.

Tiba-tiba muncul fitnah, Sanusi beli Vellfire guna duit SADA. Kalau orang tak tahu apa-apa, tiba-tiba tengok keluarga Sanusi naik Vellfire tu.. "Itulah kereta yang MB beli guna duit SADA".
Harini, saya dedahkan strategi jahat RBA guna kaedah "pengeliruan".

SADA beli Vellfire untuk kegunaan syarikat. Nama pemilik pun SADA bukan Sanusi. Semua syarikat besar beli kenderaan. Banyak syarikat yang beli kereta mewah hanya untuk kegunaan tetamu VIP atau apa-apa tujuan yang hanya mereka lebih tahu.

Adakah SADA beli Vellfire untuk diberi pada MB? Tak perlu, Sanusi dah ada Vellfire. Kalau nak beli untuk Sanusi, baik beli jet peribadi sebab yang tu dia belum ada.. he he.

Keduanya, perlukah MB guna Vellfire sedangkan sudah ada kenderaan rasmi MB, kereta tinggalan Mukhriz dulu Merc KBV 8? Mana boleh sorang manusia naik dua kenderaan serentak. Tak cerdik RBA tu simpanlah sikit, beda suku sakat depa yang lain nak guna.

Fitnah MB guna duit SADA beli Vellfire untuk kegunaan sendiri ni sebenarnya isu kecik saja, sebab mereka sama sekali tak akan dapat buktikan MB naik kereta SADA tu.

Cuma apa yang penting saya nak dedahkan ialah strategi RBA menggunakan kaedah "pengeliruan" untuk memesongkan pemikiran rakyat. Selepas ini akan muncul banyak lagi isu-isu untuk membina persepsi buruk terhadap MB. Bila ada orang bertanya "betul ke ni?" maka ia adalah permulaan kepada kejayaan RBA memesongkan pemikiran rakyat.

Pendang.
15 Oktober 2020
     

    


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt

............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

MindaRakyat Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


4 ulasan:

  1. Itulah perangai dan modus operandi mereka yang xpedulikan untung nasib hidup selepas mati.

    Xpeduli tentang agama

    Kerna agama hanyalah candu bagi mereka

    BalasPadam
  2. Yg nama islam terikut2 dgn kerja puak2 kafir.... mcm tak percaya adanya syurga dan neraka... bertaubatnya selagi masih ada ruang dan peluang...

    BalasPadam
  3. Takpa.kita ikut DAP.Fitnah tak dosa.Kemudian kalu mati nanti panggil puak2 DAP untuk solat jenazah.Jangan pulak cibuk panggil geng lebai untuk urus jenazah. kalu dah benci geng lebai, jangan lupa bawa ke dalam kubur

    BalasPadam
  4. Jenis bekawan dgn dap bukan ada haram halal.jgn pedulikan barua barua dap ni.

    BalasPadam

Imej tema oleh A330Pilot. Dikuasakan oleh Blogger.