Header Ads

ads header

Flash News

Maklumat terkini, setelah gagal meyakinkan Agong, Muhyiddin mahu undur diri?


Setelah gagal meyakinkan Yang di-Pertuan Agong untuk meletakkan negara ini di bawah pemerintahan darurat Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin sedang mempertimbangkan untuk letak jawatan.

Sejurus sahaja YDPA bertitah menolak cadangan itu, Muhyiddin lewat malam tadi mengadakan pertemuan bersama beberapa menteri Kabinet di Bukit Damansara.

Para menteri, dan juga anggota parlimen berkumpul di kediaman perdana menteri untuk meyakinkannya agar Muhyiddin tidak mengundurkan diri.

Mereka diketuai oleh Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali dan Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Hamzah Zainudin.

Kereta para pemimpin dilihat meninggalkan rumah Muhyiddin sekitar jam 11.20 malam tadi.

“Nampaknya kekalahan itu mungkin telah merugikan Muhyiddin, dan ada yang mengatakan bahawa dia ingin melakukan mengundurkan diri, tetapi diminta untuk terus bertahan oleh Azmin dan yang lain,” lapor The Vibers.

Seorang anggota kanan Bersatu juga memberitahu sebahagian daripada mereka dipanggil ke rumah Muhyiddin.

Jumaat baru-baru ini, Muhyiddin menghadap Agong bagi mengisytiharkan negara ini di bawah undang-undang darurat selepas dipersetujui oleh Kabinet.

Agong bertitah akan mengadakan runding dengan Majlis Raja-raja Melayu berhubung cadangan Muhyiddin itu, selepas mengadakan pertemuan semalam Agong menitahkan tiada keperluan untuk mengisytiharkan darurat kerana negara terus berada dalam aman sejahtera.

Agong menolak cadangan Muhyiddin, dan sebaliknya, menyuruh para politikus negara itu berhenti berpolitik dan fokus memerangi Covid-19 dan menghidupkan kembali ekonomi.

MR :   Ini adalah permainan politik PH, tapi mungkin benar!


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt

............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

MindaRakyat Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


11 ulasan:

  1. Adakah DAP akan berkuasa semula kita tunggu dan lihat siapa yang akan bersekongkol dengan mereka barulah kita tahu siapa lawan siapa kawan.

    BalasPadam
  2. Tgh mintak nyawa..kes arwah adib, ruu355 dan hudud pun x setel2 lg.

    BalasPadam
  3. Buat je vote of no confidence. Settle. Dgn ini Kita boleh tahu siapa drp MP UMNO yg sokong Anwar. Next PRU mereka Akan dihukum oleh pengundi2 UMNO. Itu kalau Anwar ada majoriti la. Kalau Tak PH setakat sembang Kari je la.

    BalasPadam
  4. Depa sama depa bergaduh PH jugak kena salah.. haha.. gila dah penyokong PN bila pikiaq lagu ni.. kalau aku jadi LKS aku slow talk ja ngan Muhyidin bagi sokongan utk belanjawan. lepas tu mesti PAS menggelupoq.. mesti PAS terima kasih tak ingat ngan DAP.. jam2 tu jugak PAS keluaq nas ngan dalil betapa baiknya dan mulia DAP kerana membantu Islam.. lepas tu bila Muhyidin kekal jadi PM dgn sokongan DAP barulah penyokong2 melayu PN ni akan lupa diri dan bergembira kerana kerajaan Muhyidin kekal memerintah.. salah haribulan ada penyokong2 PN yg akan menukar nama kepada Lim atau Guan kerana terlalu gembira dan terharu.. hahaha.. dah merangkak tersembam biru muka baru nak cari damai dgn parti2 lain.. buat malu melayu ja.. ajak berdiskusi sombong.. confident raja2 melayu backup.. la ni pandai plak mengemis.. aku dapat bayangkan muka sekupang Muhyidin,Hamzah,Jemin mengemis depan UMNO.. huhu.. kalau tak berjaya cukup sokongan nak kena mengadap plak Warisan, Amanah dan PKR.. hahaha.. Pejuang ngan DAP last sekali kot..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Awanama 4:27 hang meghapu apa ni ?

      Padam
    2. 4:27 ptg Komen ni kes mabuk ketum ke?

      Padam
    3. wow... penjilat tegar lancau cina dia ni

      Padam
  5. SAH PENYEMBAH TOKONG LKS DAPIGS

    BalasPadam
    Balasan
    1. Itu komen macam iras arif muluk...komen pun dah bau hancing

      Padam
    2. AWANAMA 4.27 PTG ..dah menjadi dasar perjuangan kau nak hancurkan UKHWAH BANGSA MELAYU..hati kau sakit apabila BANGSA MELAYU BERDAMAI DAN KEMBALI MENJADI KUAT UNTUK PERTAHANKAN IDENTITI BANGSA DAN AGAMANYA..kau akan dapat FAEDAHNYA apabila BANGSA MELAYU HILANG IDENTITINYA SERTA AGAMANYA ...DAP PERLEKEH AGAMA ISLAM..KAU SUKA..DAP dan TUN MAHATHIR PERLEKEH BANGSA MELAYU...KAU TERGULING2 KERIANGAN...TENTERA MALAYSIA YANG MAJORITINYA BANGSA MELAYU DIHINA DALAM OPERASI DAULAT DAN DISURUH PETIK BUAH SAWIT KAT RANGCANGAN FELDA...KAU SUKA DALAM DIAM ...dari patah perkataan yang kau nukilkan selama ini...X SALAH jika aku cakap..kau adalah HAMBA pada BANGSA yang sentiasa tidak PUASHATI dengan KETUANAN MELAYU...kau adalah MUNAFIKUN dan FASIK dalam mencari KEBENARAN yang telah DIHILANGKAN dari MATA,TELINGA dan MINDA kau ..HAHA HUKHUK..

      Padam