Header Ads

ads header

Flash News

Pemimpin parti dalam GRS belajar daripada UPKO tidak sokongan pembentukan kerajaan haram Warisan Plus


“Selepas PRN Sabah, WARISAN Plus mahu mengulangi cara ia membentuk kerajaan Sabah pada Mei 2018. Mereka cuba membeli parti-parti bersama dengan GRS.

Salah satu tawaran terbaik WARISAN Plus adalah kepada Presiden sebuah parti GRS ialah memberikan jawatan KM. Mengikut sumber Seorang ahli politik menelefon Presiden itu dan menawarkan beliau jawatan Ketua Menteri dalam sebuah kerajaan campuran WARISAN Plus.

Presiden itu, yang meletakkan panggilan itu dalam mod speaker supaya orang lain boleh mendengar, menolak tawaran menggiurkan ini.

Belajar Bagaimana Terjadi kepada UPKO

Sebenarnya memilih bersama Warisan adalah tindakan yang tidak bijak. Menerima tawaran ini adalah satu kesilapan politik jangka panjang.

Para pemimpin GRS sudah belajar daripada pengalaman UPKO. UPKO meninggalkan BN untuk menyokong penubuhan kerajaan WARISAN Plus pada Mei 2018. Apa terjadi kepada UPKO sekarang?

Dalam PRN Sabah, para pengundi, khususnya mereka daripada masyarakat Kadazan, Dusun dan Murut (KDM) telah menghukum UPKO di atas pengkhianatannya itu.

UPKO kalah di semua kerusi yang ditandinginya, melainkan satu kerusi sahaja.

MR :  Katak halal untuk Shafie dan PH  


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt

............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


5 ulasan:

  1. Warisan adalah parti yang bermaruah. Mereka tidak seperti itu. Warisan parti yg memperjuangkan hak sabah dan rakyat sabah, mereka yg membuat fitnah itu hanyalah mementingkan jawatan

    BalasPadam
  2. Rakyat memerhati dan menilainya YB2x diluar sana,

    BalasPadam
  3. WARISAN yg diangkat oleh KATAK2 selepas pru 14...akhirnya MEWARISI tumbangnya P unah H arapan P akatan H ANCING...gara2 mulut celupar penghinaan pada pasukan keselamatan dan pandemik covid sebagai SANDIWARA dan pasukan RELA hanya layak jaga trafik kerja kahwin

    BalasPadam
  4. Lawak terbaik bulan ni.. boleh percaya ke dgn hanya panggilan telefon nak tawarkan jawatan KM pada presiden.. haha.. kan buang masa tu.. baik pancing yg lain2 lagi senang dan lagi cerah harapan.. itupun ada yg bingai dan bangang percaya.. geng2 GRS mana selera nak bersama Shafie.. nanti hidup susah.. kalau ikut GRS ade harapan kaya raya.. ade harapan nak main rasuah sesuka hati..

    BalasPadam
  5. Ikut GRS pun rasuah, ikut Shafie pun rasuah. Lebih baik aku ikut kau, awanama 1.45. Kita rasuah mrk berdua, cepat sikit jadi kaya.

    BalasPadam