Header Ads

ads header

Flash News

Undi Bajet Lulus secara logik akal melainkan ada yang menderhakai Agong


Oleh kerana BN sudah kembali 'sokong' PN, maka PH tak undi sokong Bajet PN pun takpe sebab jumlah MP blok kerajaan sudah memadai untuk luluskan Bajet PN tanpa satu undi dari blok pembangkang.

Bajet PN tidak akan gagal dan tetap akan lulus walaupun semua MP blok pembangkang tidak sokong.

Jumlah pembangkang hanyalah minoriti dalam dewan dan jumlah mereka sedikit pun tidak akan menggugat kelulusan Bajet PN pun.

As a nature of pembangkang, tidak salah pun sekiranya mereka tidak bersetuju bahkan tidak boleh dianggap sebagai 'menderhaka' titah Agong.

Namun Bajet PN akan gagal sekiranya terdapat MP blok kerajaan yang berpaling tadah dan tidak mahu undi sokong Bajet PN.

Dengan kata lain, MP blok kerajaan yang tidak mahu undi Bajet PN, barulah dianggap 'menderhaka' titah Agong walaupun dari sudut amalan demokrasi membenarkannya.

Aman Muhammad

MR : Logik   


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt

............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

MindaRakyat Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


4 ulasan:

  1. UMNO sudah cakap byk kali mereka akan sokong PN tapi dgn syarat.. bukan sbb titah YDPA.. Muhyidin kene tunaikan dulu syarat2 mereka barulah boleh berharap UMNO sokong mereka.. YDPA pun perasan yg UMNO kene buli sbb tu dia tak izinkan darurat.. tapi kalau Muhyidin tak beri keadilan dan hak pada UMNO maka ini mungkin akan menyebabkan YDPA kecewa dan ada kemungkinan Muhyidin akan dianggap derhaka.. kalau UMNO tak sokong belanjawan pun YDPA akan paham dan dianggap tak derhaka.. jgn terlalu yakin.. bentangan belanjawan kalau gagal maka YDPA pun dah tak boleh nak tolong.. YDPA terpaksa akur utk menukar kerajaan atau berdepan pilihanraya yg pasti akan memusnahkan geng2 Jemin keseluruhannya..

    BalasPadam
  2. Kalau gagal bagus juga. Bila berlaku krisis kepimpinan , maka perlu Isytihar darurat.Dengan secara spontan politicking akan dihentikan. Bagus , padan muka semua MP. Yang nama Ku Li , Anwar Ibrahim , Najib, Guan Eng , Atok , Kit Siang , Tony Pua , Teresa Kok, Gobind Singh Deo , semua terkunci mulut. Ha padan muka.
    Biar Raja Melayu yang memerintah.

    BalasPadam
  3. JUKA..aku sokong gak klu darurat.biar raja yg memerintah.padan dgn muka diorang.gila kuasa sngt..terutama sekali nuar..

    BalasPadam
  4. Jka tak sokong YDPA maknanya Darhaka nmanya...sbb bajat 2021 bkn pemimpin punya rakyat punya.

    BalasPadam