Header Ads

ads header

Flash News

Bagi PH semua tak betul.. tapi mereka tak ada idea sekadar mengkritik


Awal PKP apabila kerajaan melihat selain perbagai bantuan termasuk bantuan tunai perlunya dibenarkan pengeluaran akaun dua KWSP maksima RM500 sebulan selama April 2020 - Mac 2021.

Namun ketika itu usaha ikhlas kerajaan bagi membantu rakyat disambut dengan hasutan jahat pembangkang. Mereka mengatakan kebenaran kerajaan untuk akaun dikeluarkan walaupun dengan beberapa syarat adalah tindakan tidak bertanggungjawab. Kata mereka KWSP ialah simpanan hari tua.


Namun hari ini nada mereka berbeza.Hasutan jahat mereka berbunyi kerajaan harus membenarkan rakyat keluarkan RM10,000 sekali gus dari KWSP. Sebagai kerajaan yang bertanggungjawab, tindakan tidak boleh hanya kerana bersifat porpulis dan bertindak hanya kerana hasutan jahat pembangkang.

Dengan tanggung jawab memikirkan jika bantuan tunai dan perbagai ransangan tidak mencukupi maka kerajaan membenarkan KWSP akaun 1 dikeluarkan sebanyak RM500 selama 12 bulan.


Ini bermaksud... kebenaran mengeluarkan akaun 2 berjumlah RM500 x 12 dan kebenaran pengeluaran akaun 1 RM500 x 12 yang membawa jumlah RM12,000.

Belanjawan kali ini merupakan belanjawan terbesar yang pernah negara umumkan dan bantuan terus kepada rakyat dan ransangan ekonomi sebagai tumpuan. Penumpuan kini seharusnya kepada penyampaian supaya tidak bocor dan perlu bersifat segera dan bersasar yang tepat.

Che'GuBard Original





Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt

............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

MindaRakyat Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


7 ulasan:

  1. Presiden n SUA PKR hanya tong kosong n nyiur komeng

    BalasPadam
  2. Kalau ikut kamus Pengurusan dan Akademik , "kritik" ini adalah sesuatu amalan yang membina, yang mana segala kelemahan dapat di perbaiki dan segala kekuatan dapat dikekalkan.

    Tapi sayang , di Malaysia , kritik ini bukan dalam bentuk teguran yang membina. Ianya tak ubah seperti dakwaan rambang dan tiada asas. Masalahnya , mereka yang belajar oversea buat pHD macam Dr. Maszlee Malik , konon hebat , tapi tidak memanfaatkan ilmu PHDnya , kerja dia asyik menuduh sana sini.

    Kenapa dan Mengapa ?

    Senang sahaja. Ada satu hadith nabi yang mengatakan bahawa jika kita berkawan dengan orang alim , maka kita akan dibentuk siasah dan peribadi orang alim. Tapi jikalau kita berkawan dengan orang fasik dan kafir yang memerangi orang Islam seperti DAP , maka kita akan ikut cara mereka.

    Memag betul. Usahlah berkawan dengan orang kafir DAP.

    Ketahuilah seburuk-buruk UMNO adalah sebaik-baik DAP. Sekurang-kurangnya UMNO tu Islam. DAP itu kafir yang memerangi Islam. Orang Islam wajib tolak DAP.

    BalasPadam
  3. Bagi PH semua yang dibuat oleh orang lain semua tak kena, tapi cuba lihat blk baget yang dibentang oleh PH macam haram jadah semua bantuan dan sabsidi nak dipotong atau dimansuhkan ...contoh bantuan hidup nelayan dan sebagainya ...
    Fikir fikirkan ...

    BalasPadam
  4. Balasan
    1. Masih ada lagi yg sokong PH..sedar2 lah..tak serik lagi ke kena kencing?

      Padam