Header Ads

ads header

Flash News

DAP orang pakai salah dia buat tak apa


Speaker Dewan Undangan Negeri Selangor, Ng Suee Lim berang dengan 3 Adun pembangkang berbaju Melayu ke sidang itu hari ini.

Beliau menggesa semua Adun “berpakaian sewajarnya” mengikut peraturan DUN, selepas Shamsudin Lias (BN-Sungai Burong), Dr Ahmad Yunus Hairi (PAS-Sijangkang) dan Mohd Imran Tamrin (BN-Sungai Panjang) berbaju Melayu serta bersongkok.

“Tolong patuhi peraturan mesyuarat. Saya hanya memberi nasihat kepada beberapa orang daripada anda hari ini,” katanya sambil menambah lelaki patut memakai sut ke DUN.

Yang dia orang tak nak patuh pakaian termasuk bersongkok kenapa?
Ada pula Malayu PH bela dengan memberi contoh kalau datang sekolah baju Melayu hari selasa... Bongok punya Melayu PH





Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt

............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

MindaRakyat Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


44 ulasan:

  1. Peraturan tetap peraturan.. ade tempat pegi keje tak boleh pakai seluar jeans.. boleh je ikut.. ade tempat tak boleh pakai selipar.. kalau main langgarje mane boleh.. lainlah kalau tiada peraturan.. tiada pihak terkecuali.. kalau DAP langgar peraturan pun patut kene tegur.. yg peningnya bila ada peraturan lepas tu tidak dipatuhi dan ade plak yg mempertahankan orang yg melanggar peraturan tu.. so kene paham isu.. bukan sbb baju melayu tapi sbb tak ikut peraturan.. kalau tu pun susah jugak nak paham tak tau dah ape nak cakap..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Peraturan dewan yang mana satu yang dijadikan satu piawaian atau standard tidak benarkan berbaju melayu dalam DUN dan apa masaalah atau halangan bila berbaju melayu kerana ianya pakaian yang agak versatil. Banyak adun atau MP pernah di lihat memakai baju melayu di dun,atau parlimen namun ianya bukan satu isu besar yang mustahak untuk didebatkan melainkan ada seorang speaker mata sepet bodoh yang cuba memperbodohkan rakyat

      Padam
    2. Dalam MK bolehlah hang kencing kah kah kah

      Padam
    3. Puak RBA dan tuan kafir mereka adalah kepala bapak rasis kerana mengamalkan double standard yang sangat melampau terhadap kaum Melayu dan budaya Melayu dan agama Islam seperti baju Melayu yang menjadi pakaian kebangsaan negara kita dan RUU355 dll.

      Jika puak roket melanggar peraturan, puak RBA akan berdiam diri seperti syaitan bisu.

      Jika puak kafir harbi dan khadam liberal mereka kencing rakyat dengan pelbagai janji palsu , puak RBA tetap bersikap seperti syaitan membela kejahatan tuan mereka.

      Jika pemimpin Melayu Islam memakai baju Melayu, puak RBA akan menyalak seperti anjing gila menyalak bukit mengutuk tindakan pemimpin Melayu Islam.

      Orang bodoh yang suka dikencing sahaja suka menyokong dan mengundi puak kafir harbi dan khadam munafik liberal mereka.

      Padam
  2. disaran semua dun melayu diselangor memakai baju melayu dalam sesi sidang, nak memaksa orang melayu memakai kot ala barat, kurang ajar

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dun selangor saja ke? Negeri lain melayu dah mampus ke? Apa kata dun klate wajibkan adun melayu pakai jubah dah serban..pahala sunnah pun dapat.

      Padam
    2. RBA 10.32 adalah anjing rasis ternakan puak kafir harbi roket yang telah menghina kaum Melayu. Sedarlah umat Islam, puak kafir harbi telah menjadi parasit di negara kita.

      Padam
    3. setuju RBA 10.32 adalah anjing pembawa penyakit

      Padam
    4. RBA 10.32 adalah anjing kurap yg hampir mampoz...

      Padam
  3. Mungkinkah inilah mainnan jarum secara halus utk pelan2 utk menghakis identiti baju kebangsaan atau identiti bangsa Melayu yang hanya boleh disedari oleh mereka yang faham taktik berdasarkan sejarah negara ini sahaja, kalau ya , maka hati2 la, sebab isu jawi pun dulu melibatkan tulisan kebangsaan atau tulisan bangsa Melayu juga?

    BalasPadam
  4. Fuiyo..siap korek berita lama..

    Ni isu skrg kod pakaian atau x bg pakai baju melayu? Dah melalut smpi ke songkok bagai..

    Camtu aku nk korek jgk.
    HUDUD SM RUU355 APA CITERR???

    BalasPadam
    Balasan
    1. Yang kamu balik balik meracau pasal hudud dan ruu 355 pasaipe...perangai sinis kamu ni tak ubah dengan perangai kaum kafir nabi nabi terdahulu...asyik tanya bila nak datang hukuman Tuhan..bila datang hukuman hingga tiada tinggal baka baru mereka tahu. PAS baru bentang untuk kaji balik RUU kamu dah mengelupur kepanasan,belum tahap sokongan dan pelaksanaan pun lagi

      Padam
    2. 10.38 : Apasal awanama tu tnya hudud sm ruu355 ko dh tercirit? Pastu melalut citer psl nabi terdahulu. Nape x citer psl Nabi muhamad?
      Sapa yg pgg kuasa skrg? Dap xde dlm PN. Ngaku je la hudud sm ruu355 tu modal politik lebai untuk lembu2 ternakannya..sabaq noh!

      Padam
    3. Wah puak RBA cuba menegakkan benang basah tetapi gagal 100%.
      Sebaliknya kejahatan puak kafir harbi roket dan khadam liberal mereka seperti kencing rakyat dengan pelbagai janji palsu, hina Islam, menafikan hak umat Islam dll pula terbongkar.

      Pee H pimpinan roket menentang, menghina, menfitnah dan memburuk-burukkan ajaran seperti Hudud apa cerita ???

      Pee H pimpinan roket menentang, menghina, menfitnah dan memburuk-burukkan RUU355 apa cerita ???

      Pee H pimpinan roket menentang, menghina, menfitnah dan memburuk-burukkan ulama Islam apa cerita ???

      Pee H pimpinan roket menentang, menghina, menfitnah dan memburuk-burukkan parti Islam apa cerita ???

      Pee H pimpinan roket menentang, menghina, menfitnah dan memburuk-burukkan pemimpin-pemimpin Melayu apa cerita ???

      Pee H pimpinan roket kencing rakyat dengan janji menghapuskan tol apa cerita ???

      Pee H pimpinan roket kencing rakyat dengan janji menghapuskan atau menangguhkan bayaran PTPTN apa cerita ???

      Pee H pimpinan roket kencing rakyat dengan janji menurunkan harga minyak apa cerita ???

      Pee H pimpinan roket kencing rakyat dengan janji meringankan beban rakyat apa cerita ???

      Pee H pimpinan roket kencing rakyat dengan janji tidak Akan melantik orang politik Dalam ALP GLC apa cerita ???

      Pee H pimpinan roket kencing rakyat dengan janji menghapuskan hutang peneroka Felda apa cerita ???

      Pee H pimpinan roket kencing rakyat dengan janji menubuhkan RCI untuk menyiasat TH apa cerita ???

      Pee H pimpinan roket kencing rakyat dengan pelbagai janji palsu apa cerita ???

      Malaysian Malaysia untuk hapuskan hak kaum Melayu Islam dan hak bumiputera apa cerita ?

      Kesimpulan: Puak kafir harbi roket dan khadam liberal mereka adalah kepala bapak rasis yang bersikap seperti parasit !!!

      Padam
    4. Cukuplah 22 bulan rakyat dikencing dan agama Islam dan umat Islam dihina dan ditindas oleh puak kafir harbi dan khadam munafik liberal mereka .

      Padam
    5. tahniah 12.37...memang FAKTA bukan AUTA FITNAH...yang jadi makanan MUNAFIK dan KAFIRUNN.. BILA ISLAM HINA ISLAM DAN SAYANGI KAFIRUNN...LAYAK MATI DIURUSKAN DITOKONG2.

      Padam
  5. Sedarlah melayu yang masih lena..jom bersatu demi agama dan tanah air.
    Cukug lah 22 bulan sbg pengajaran

    BalasPadam
  6. Selangor penggal depan tukarlah...biar PH jadi pembangkang...

    BalasPadam
  7. 12:03 Apa yang hendak saya khabarkan ialah perangai spesis kafir sama aje dengan kaum nabi nabi terdahulu hingga kepada nabi Muhammad, cuma di zaman Muhammad timbul satu kluster baru iaitu kluster munafik yang nama macam Islam,rupa macam Islam,perangai nampak Islam tapi mereka tidak suka kepada Islam dan sifu mereka ini ialah syaitan manusia. Kaum kafir mudah dikenali tetapi kaum munafik agak sukar sedikit kerana spesis sesumpah.
    Kamu jangan ingat hudud hanya diturunkan pada zaman Muhammad tapi ianya telah diturunkan juga kepada umat yahudi. Dengan kata lain hudud Islam ini telah diturunkan pada umat umat sebelumnya khususnya pada kaum yahudi yang melampaui batas. Kaum kafir adalah spesis kepala batu yang enggan menerima kebenaran melalui peringatan, bukti,hujah,perdebatan dan lain lain ,kerana mereka takut hilang kuasa,pangkat atau sokongan dan kerana itu golongan sesat ini sentiasa mencari ruang memperlekeh,memburuk dan menghina Islam kerana destinasi hidup mereka hanya sekadar di dunia untuk makan minum serta shahwat seperti binatang ternakan . Mereka tidak nampak kenapa dan mengapa manusia hidup dan ke mana pula tujuan atau destinasi yang Tuhan telah aturkan termasuklah undang undang hudud bagi mengawal manusia sepertimana adanya brek bagi mengawal kenderaan. Tuhan yang menciptakan setiap manusia maka sudah pasti pencipta lebih tahu tentang ciptaannya. Ada antara orang orang kafir di lihat baik, namun jalan dan haluan yang dipilih adalah salah umpama sesorang ingin belayar di laut tapi sebaliknya mereka memanjat gunung. Akhirnya amalan baik mereka hilang menjadi debu tanpa memberi manfaat kepada mereka. Islam bererti taat dan patuh kepada setiap arahan Tuhan yang mana sebahagiannya arahan tersebut mandatori dan sebahagiannya pula ada yang fleksibel atau bersyarat

    BalasPadam
  8. So ruu355 apa citer? Kes arwah adib, tutup kilang arak, tutup kedai judi, tulisan jawi, sekolah vernakular, dong zong, pemanduk mabuk, BMF???

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ko ni sewel ke atau dah tak center brader..yang buat sebarang keputusan ialah para mp atau senator dalam dewan.Lebai pun cuma ada 18 mp bukannya milik majoriti lebih 2/3.Nak harapkan sokongan dari mp kencing kamu jangan diharap.. Ko tenggok kat terengganu atau kelantan yg lebai ada kuasa...ko tenggok ada ke kedai judi,kilang arak,pemandu mabuk,sekolah vernakular,dong zong.Maknanya lebai cakap dan bikin bila berkuasa dan ada majoriti ...bukan macam geng pan kamu..jadi ekor bontot dapig dan bersekongkol untuk kencing rakyat aje

      Padam
    2. So apa fungsi geng2 lebai mangkuk hayun dlm parlimen?? Perjuangan sendiri pun dah jahanam..kah355x

      Padam
    3. Pa*t*t And N*nok ( PAN ) jadi lah pencacai Dogs And Pigs ( DAP)

      Padam
  9. 3.39, kau ni tak habih2 meroyan pasal ruu355. Dalam komen2 kau, asyik2 tanya ape citer, ape citer? Kau ni org Islam ke? Ataupun kau ni geng kafir dapigs? Ape yg kau buat utk agama Islam utk bantu menjayakan ruu tu? Kau ni tidur banyak sangat agaknya. Aku rasa kau ni tengah meroyan tahap gaban pasal hilang kuasa. Kesian kat kau. Nti kalau geng kau katakan dpt kuasa balik nti, tolong bantu sikit ruu tu. Ok

    BalasPadam
  10. Komen beradap sikit

    BalasPadam
  11. Setiap komen tuan hambe mengambarkan PERIBADI

    BalasPadam
  12. Uh..uh..senang aje kau mengkapirkan semua orang. Apa khasiatnya kau? Sebab kau dilahirkan keluar dari bontot mak kau. Bodoh dan bebal.Bukan islam itu memanglah kapir. Nak cakap pasal keislaman orang lain, kau sape...jangan tuduh orang yang tak sokong parti kau, kau sedap2 nak mengkapirkan orang. Bangang dan laknat. Tinggi sangat ke darjat kau...cakap biar berlapis..islam konon tapi kata-kata langsung tak mengambarkan sebagai orang islam...yahudi laknat...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jika RBA bersekongkol dengan puak kafir harbi roket menentang, menghina, menfitnah atau memburuk-burukkan ajaran Islam dan hukum Islam seperti Hudud dll dan menafikan hak umat Islam , maka RBA telah murtad.

      RBA kafir yang menyamar sebagai orang Melayu memang layak ditanam dijirat jika RBA mati.

      Padam
    2. Sesetengah orang ada yang mengatakan ...pas bukan Islam dan Islam bukan pas...dan sering menjaja tuduhan lebai mengkafirkan orang..satu analogi mudah ialah contohnya lebai pas mengatakan Tuhan yang mencipta manusia ialah Allah...tetapi orang tersebut menentang kata kata lebai dan berkeras dengan mengatakan manusia berasal dari evolusi beruk walaupun beruk juga adalah ciptaan Allah..jadi adakah salah jika dikatakan bahawa orang itu sebagai kafir kerana enggan percaya dan menentang lebai tersebut walaupun bukti bukti telah lebai tunjukkan dari kitab Al Quraan.Begitu juga bila lebai pas menyebut jin, syaitan dan iblis wujud di dunia ini dan menghasut manusia berbuat jahat,menentang suruhan atau ajaran Allah yang disampaikan oleh lebai..jadi salahkah orang tersebut digelar kafir kerana menjadikan syaitan sebagai tuhan? Hakikatnya jika demikian tidak perlu pun mengkafirkan kerana orang tersebut sememangnya kafir...

      Padam
    3. 11.39, kau ni Komen macam mengata kat diri kau sendiri. Cool down. Hati masih panas lagi ke, sejak hilang kuasa. Sabarlah, tunggu next pru, ok.

      Padam
    4. Komen 5.20 ptg tu sebenarnya utk mamat pukul 8.00 pg. Bukan utk 11.39 pg. Jgn mare kedua-duanya. Nti kena jual. Hehe..

      Padam
  13. X susah nak jd lembu2 ternakan si penunggang agama. Syaratnya walak dan bingai je..keh355x

    BalasPadam
    Balasan
    1. Puak PANdir penunggang agama sedang ditunggang oleh puak kafir harbi roket.

      Padam
  14. Betullah apa yg dikatakn... Dunia Akhir zaman ni org yg baik dikeji, dikhianati... Yg jahat di puji,disanjung... tanda-tanda kiamat sudah jelas... Tp ada yg masih buta hati...نعوذ بلله من ذالك

    BalasPadam
    Balasan
    1. Setuju. Kita dah kenal puak mana kuat maki hamun dan kapirkan org.

      Padam
    2. Setuju. Puak RBA yang menjadi barua puak kafir harbi kuat maki hamun , menghina dan menfitnah hukum Islam seperti Hudud , ulama Islam , umat Islam dan parti Islam .

      Padam
  15. Ketahuilah semua... Bl hampir kiamat Allah SWT akan matikan semua org2 beriman terlebih dahulu.. Hanya tggl org2 kafir saja kerana Allah nak tunjuk betapa dahsyatnya huru hara kiamat...INSAFLAH sebelum terlambat. Sdgkn berbagai bencana skrg ni pun kita xblh nak hadapi.. Apatah lg KIAMAT SEBENAR... Allah Maha Besar

    BalasPadam
    Balasan
    1. نعوذ بالله من ذالك

      Padam
    2. Malangnya puak RBA bodoh berlapis-lapis percaya mereka akan mati seperti ayam.

      Padam
    3. Yee..RBA memang bodoh dan sombong...jika mereka cerdik, mereka pun tidak sanggup jd RBA ...sebab kebodohan mereka menyebabkan mereka buta hati dan sakit hati kepada lebai yang memperjuangkan Islam...jika RBA memang spesis kafir maka salah kat mana dipanggil kafir..apa yang salah ialah mengelarkan orang beriman kafir
      dan juga salah bila memanggil orang kafir orang yang beriman..Orang yang beriman tidak mungkin sekali kali benci kepada Islam...

      Padam
    4. *Dipetik dari Hadis Riwayat al-Hakim, al-Fitan Hadis,8664 (rujuk)... Hari kiamat tidak akan datang, sehingga muncul kejahatan dan kebathilan.. Orang yang jujur didustakan, orang yang khianat dipercayai*...Ya Allah lindungilah kami dari kejahatan manusia dan bala bencana.. Sesungguhnya ENGKAU MAHA memberi pertolongan dan perlindungan kepada hambamu2 yang memohonnya... Aamiin Ya Rabbal Aalamiin... Allah Maha Besar...

      Padam